PETAK – VEČERNJA (između Bogojavljenja i Nedjelje krštenja Gospodnjeg)

PETAK – VEČERNJA 

(dani između Bogojavljenja i Nedjelje krštenja Gospodnjeg)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Što dršćeš , kruti Irude,
Od kralja koji dolazi?
Ne, prijestolja ne otima
Tko rajski prijesto dariva.

Mudraci zvijezdu gledaju,
Za zvijezdom naprijed okreću,
Sve ištu Svjetlo svjetlošću
I darom Boga priznaju.

U čistu kupelj Jordana
Sad višnje Janje ulazi,
Nas peruć, samo nevino,
Sve grijehe na se uzima.

Gle čuda, na riječ njegovu
U posudama kamenim
Rumenom voda postaje
U vino se pretarajuć.

Sva slava tebi, Isuse,
Što narodima javi se,
i Ocu s Duhom Presvetim
U vječne vijeke vjekova! Amen.

PSALMODIJA

Ps 116 (114). Pjesma zahvalnica.

Kroz mnoge nam je nevolje uči u kraljevstvo Božje (Dj 14, 21).

Ant. 1. Gospodine, život mi od smrti izbavi, noge od pada.

Ljubim Gospodina, jer čuje *
vapaj molitve moje:
uho svoje prignu k meni *
u dan u koji ga zazvah.

Užeta smrti sapeše me, †
stegoše me zamke Podzemlja, *
snašla me muka i tjeskoba.
Tada zazvah ime Gospodnje: *
»Gospodine, spasi život moj!«

Dobrostiv je Gospodin i pravedan, *
pun sućuti je Bog naš.
Gospodin čuva bezazlene: *
u nevolji bijah, on me izbavi.

Vrati se, dušo moja, u svoj pokoj, *
jer Gospodin je dobrotvor tvoj:
On mi život od smrti izbavi, *
oči moje od suza, noge od pada.
Hodit ću pred licem Gospodnjim *
u zemlji živih.

Ant. Gospodine, život mi od smrti izbavi, noge od pada.

Ps 121 (120). Čuvar naroda

I više nigda neće ni ogladnjeti ni ožednjeti; više ih nigda neće moriti ni sunce nit ikakva žega (Otk 7, 16).

Ant. 2. Pomoć je moja od Gospodina koji stvori nebo i zemlju.

K brdima oči svoje uzdižem: *
odakle će mi doći pomoć?
pomoć je moja od Gospodina *
koji stvori nebo i zemlju.

Tvojoj nozi on posrnuti ne da *
i neće zadrijemati on, Čuvar tvoj.
Ne, ne drijema i ne spava *
on, Čuvar Izraelov.

Gospodin je Čuvar tvoj, *
Gospodin je zasjen tvoj s desne tvoje!
neće ti sunce nauditi danju *
ni mjesec noću.

Čuvao te Gospodin od zla svakoga, *
Čuvao dušu tvoju!
Čuvao Gospodin tvoj izlazak i povratak *
odsada dovijeka.

Ant. Pomoć je moja od Gospodina koji stvori nebo i zemlju.

Hvalospjev (Otk 15, 3−4). Poklonstvena pjesan

Ant. 3. Pravedni su i istiniti putovi tvoji, kralju vjekova.

Velika su i čudesna djela tvoja, *
Gospodine, Bože, Svevladaru!
Pravedni su i istiniti putovi tvoji, *
kralju naroda!

Tko da te se ne boji, Gospodine, †
tko da ne slavi Ime tvoje! *
Ti si jedini svet!
I zato svi će narodi doći †
i klanjati se pred tobom, *
jer se očitovahu pravedna djela tvoja!

Ant. Pravedni su i istiniti putovi tvoji, kralju vjekova.

KRATKO ČITANJE (Kol 1, 13-15)

On nas izbavi iz vlasti tame i prenese u kraljevstvo Siona, ljubavi svoje, u kome imamo otkupljenje, otpuštenje grijeha. Krist Isus, slika je Boga nevidljivoga, Prvorođenac svakog stvorenja.

KRATKI OTPJEV

R. Njim se blagoslivljala* sva plemena zemlje! Njim se.
O. Svi narodi nazivali ga blaženim! Sva plemena zemlje. Slava Ocu. Njim se.
EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Pitaše Herod mudrace: koji ste to znak vidjeli o novorođenom Kralju? Blistavu zvijezdu vidjesmo, sjaj joj sav svijet rasvjetljuje.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Pitaše Herod mudrace: koji ste to znak vidjeli o novorođenom Kralju? Blistavu zvijezdu vidjesmo, sjaj joj sav svijet rasvjetljuje.

PROŠNJE

Hvalama obaspimo Božju riječ, koja je došla da grijehe naše posve odstrani. Tom sigurnošću prožeti, Kristu zavapijmo riječima:

Pokaži nam Gospodine, dobrotu svoju!

Vječni Svećeniče, došavši u svijet uspostavio si pravo bogoštovlje:
daj sve ljude po svojoj Crkvi učini dionicima tog bogoštovlja!
Liječniče duša i tjelesa, došao si da nas bolesne pohodiš
iscijeli i ojačaj bolesne!
Tvoje je rođenje, Gospodine, izvor naše opće radosti
priteci u pomoć bijednima i grešnima da u tebi nađu radost!
Snažni kralju, ti si slomio spone staroga ropstva
svim zatočenicima i zatvorenicima daj svoju utjehu!
Svojim si dolaskom postao širom otvorena vrata neba
kroz njih u nebo propusti pokojnike naše!

Oče naš…
MOLITVA

Bože, svjetlosti svih naroda, udijeli ljudima trajan mir; ulij nam u srce sjaj novoga svjetla kojim si rasvijetlio Mudrace , naše Oce po vjeri. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi