PETAK – VEČERNJA (06. VAZ)

PETAK – VEČERNJA (06. VAZ)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

HIMAN

O dođi, Stvorče, Duše Svet,
Pohodi duše vjernika,
Poteci višnjom milosti
U grudi, štono stvori ih.

Ti nazivaš se Tješitelj,
Blagodat Boga svevišnjeg,
Studenac živi, ljubav plam
I pomazanje duhovno.

Darova sedam razdaješ,
Ti prste desne Očeve,
Od vječnog Oca obećan
Ti puniš usta besjedom.

Zapali svjetlo u srcu,
Zadahni dušu ljubavlju,
U nemoćima tjelesnim
Potkrepljuj nas bez prestanka.

Dušmana od nas otjeraj
I postojani mir nam daj,
Ispred nas idi, vodi nas,
Da svakog zla se klonimo.

Daj, Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

PSALMODIJA

Ps 116 (114). Pjesma zahvalnica.

Kroz mnoge nam je nevolje uči u kraljevstvo Božje (Dj 14, 21).

Ant. 1. Iz zamki Podzemlja Gospodin spasi život moj, aleluja.

Ljubim Gospodina, jer čuje *
vapaj molitve moje:
uho svoje prignu k meni *
u dan u koji ga zazvah.

Užeta smrti sapeše me, †
stegoše me zamke Podzemlja, *
snašla me muka i tjeskoba.
Tada zazvah ime Gospodnje: *
»Gospodine, spasi život moj!«

Dobrostiv je Gospodin i pravedan, *
pun sućuti je Bog naš.
Gospodin čuva bezazlene: *
u nevolji bijah, on me izbavi.

Vrati se, dušo moja, u svoj pokoj, *
jer Gospodin je dobrotvor tvoj:
On mi život od smrti izbavi, *
oči moje od suza, noge od pada.
Hodit ću pred licem Gospodnjim *
u zemlji živih.

Ant. Iz zamki Podzemlja Gospodin spasi život moj, aleluja.

Ps 121 (120). Čuvar naroda

I više nigda neće ni ogladnjeti ni ožednjeti; više ih nigda neće moriti ni sunce nit ikakva žega (Otk 7, 16).

Ant. 2. Kao zjenicu oka svoga čuva Gospodin narod svoj, aleluja.

K brdima oči svoje uzdižem: *
odakle će mi doći pomoć?
pomoć je moja od Gospodina *
koji stvori nebo i zemlju.

Tvojoj nozi on posrnuti ne da *
i neće zadrijemati on, Čuvar tvoj.
Ne, ne drijema i ne spava *
on, Čuvar Izraelov.

Gospodin je Čuvar tvoj, *
Gospodin je zasjen tvoj s desne tvoje!
neće ti sunce nauditi danju *
ni mjesec noću.

Čuvao te Gospodin od zla svakoga, *
Čuvao dušu tvoju!
Čuvao Gospodin tvoj izlazak i povratak *
odsada dovijeka.

Ant. Kao zjenicu oka svoga čuva Gospodin narod svoj, aleluja.

Hvalospjev (Otk 15, 3−4). Poklonstvena pjesan

Ant. 3. Moja jakost i moj spas je Gospodin, on mi je postao spasiteljem, aleluja.

Velika su i čudesna djela tvoja, *
Gospodine, Bože, Svevladaru!
Pravedni su i istiniti putovi tvoji, *
kralju naroda!

Tko da te se ne boji, Gospodine, †
tko da ne slavi Ime tvoje! *
Ti si jedini svet!
I zato svi će narodi doći †
i klanjati se pred tobom, *
jer se očitovahu pravedna djela tvoja!

Ant. Moja jakost i moj spas je Gospodin, on mi je postao spasiteljem, aleluja.
KRATKO ČITANJE (Heb 5, 8-10)

Krist, premda je Sin Božji, iz onoga što prepati naviknu slušati i, postigavši savršenstvo, posta svima koji ga slušaju začetnik vječnoga spasenja – proglašen od Boga Velikim svećenikom po redu Melkisedekovu.
KRATKI OTPJEV

R. Obradovaše se učenici, * aleluja, aleluja. Obradovaše.
O. Vidjevši Gospodina. * Aleluja, aleluja. Slava Ocu. Obradovaše.
EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Otac vaš s neba obdarit će Duhom Svetim one koji ga zaištu, aleluja.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Otac vaš s neba obdarit će Duhom Svetim one koji ga zaištu, aleluja.

MOLBENICA

Hvalu iskažimo Kristu koga je Duh Sveti pomazao i molbom mu se utecimo:

Ti, što sjediš zdesna Ocu, zagovaraj nas.

Pogledaj Gospodine, na sve koji se kršćanskim imenom nazivaju
da ih Duh Sveti u jedno sabere.
Pošalji svoje svjetlo svima koji radi tvoga imena trpe progonstvo
da znaju što im je govoriti pred progniteljima.
Nek svi upoznaju tebe, pravi trs,
da budu loze koje donose plod Duha.
Kriste kralju cijele zemlje, koji si u kliktanju na nebo uzašao
vladaj nad svim narodima
Svi koji su krštenjem postali dionici tvoje smrti i uskrsnuća
nek po smrti prijeđu u život.

Oče naš…

MOLITVA

Bože, ti nam po Kristovu uskrsnuću vračaš vječni život. Uzdigni i nas k našem Spasitelju koji sjedi tebi s desne: o njegovu dolasku u slavi i veličanstvu sve kršćane obuci u haljinu besmrtnosti. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi