SRIJEDA – VEČERNJA (12. NKG)

1Iv 2,3–6R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. (Aleluja)

HIMAN

Na Isusov se spomen sâm
U duši budi dragi plam,
A vrh milinama je svim
U milom društvu kad si s njim.

Što nježnije da zapjevaš,
Što ljupkije da poslušaš,
Il’ što draže promatraš
No što je Isus, Gospod naš?

O blag spram sviju, Isuse,
Što mole ili kaju se,
Il’ traže te kroz žića vaj:
Tko tebe nađe, nađe raj!

Govoriti je uzalud,
Badav peru cio trud,
Tko kuša, taj tek pravo zna,
Što znači ljubav Gospodnja.

Ti, Isuse, milinom svom
I našom budi nagradom;
Naš ponos cijeli bio tek
U tebi, Spase, zauvijek. Amen.

PSALMODIJA

Antifona 1.

Znanje tvoje, Gospodine, odveć mi je čudesno.

Ps 139 (138), 1-18, 23-24. Pohvala Sveznajućega

Doista, tko spozna misao Gospodnju, tko li mu bî savjetnikom? (Rim 11, 34).

I.

Gospodine, proničeš me svega i poznaješ,
    ti znaš kada sjednem i kada ustanem, *
    izdaleka ti već misli moje poznaješ.
Hodam li ili ležim, sve ti vidiš, *
    znani su ti svi moji putovi.
Riječ mi još nije na jezik došla, *
    a ti, Gospodine, sve već znadeš.
S leđa i s lica ti me obuhvaćaš, *
    na mene si ruku svoju stavio.
Znanje to odveć mi je čudesno, *
    previsoko da bih ga dokučio.

Kamo da idem od duha tvojega, *
    i kamo da od tvog lica pobjegnem?
Ako se na nebo popnem, ondje si, *
    ako u Podzemlje legnem i ondje si.
Uzmem li krila zorina *
    pa se naselim moru na kraj,
i ondje bi me ruka tvoja vodila, *
    desnica bi me tvoja držala.
Reknem li:  »Nek me barem tmine zakriju, *
    i nek me noć umjesto svjetla okruži! «
ni tmina tebi neće biti tamna:
    noć sjaji kao dan *
    i tama kao svjetlost.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku,

tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.                       

 Amen.

Ant. Znanje tvoje, Gospodine, odveć mi je čudesno.

 Antifona 2.

Ja, Gospodin, istražujem srca i ispitujem bubrege, da bih dao svakom po njegovu vladanju.

II.

Jer ti si moje stvorio bubrege, *
    satkao me u krilu majčinu.
Hvala ti što sam stvoren tako čudesno, *
    što su djela tvoja predivna.

Dušu moju do dna si poznavao, *
    kosti moje ne bjehu ti sakrite
dok nastajah u tajnosti, *
    otkan u dubini zemlje.

Oči tvoje već tada gledahu djela moja,
    sve već bješe zapisano u knjizi tvojoj: *
dani su mi određeni dok još ne bješe ni jednoga.

Kako su mi, Bože, naumi tvoji nedokučivi, *
    kako li je neprocjenjiv zbroj njihov.
Da ih brojim? Više ih je nego pijeska! *
    Dođem li im do kraja, ti mi preostaješ!

Pronikni me svega, Bože, srce mi upoznaj, *
    iskušaj me i upoznaj misli moje:
pogledaj, ne idem li putem pogubnim, *
    i povedi me putem vječnim!

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku,

tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.                       

 Amen.

Ant. Ja, Gospodin, istražujem srca i ispitujem bubrege, da bih dao svakom po njegovu vladanju.

 Antifona 3.

U njemu je sve stvoreno i sve stoji u njemu.

Hvalospjev (Kol 1, 12-20).
Prvorođenac, prije svakog stvorenja, i Prvorođenac od mrtvih

S radošću zahvaljujmo Ocu
    koji nas osposobi *
    za dioništvo u baštini svetih u svjetlosti.
On nas izbavi iz vlasti tame *
    i prenese u kraljevstvo Sina, ljubavi svoje,
u kome imamo otkupljenje, *
    otpuštenje grijeha.

Krist Isus slika je Boga nevidljivoga, *
    Prvorođenac, prije svakog stvorenja.
Ta u njemu je sve stvoreno
    na nebesima i na zemlji, *
    vidljivo i nevidljivo,
bilo Prijestolja, bilo Gospodstva, *
    bilo Vrhovništva, bilo Vlasti:

sve je po njemu i za njega stvoreno:
    on je prije svega, *
    i sve stoji u njemu.
On je Glava Tijela, Crkve;
    on je Početak, *
    Prvorođenac od mrtvih,
    da u svemu bude Prvak.

Jer, svidjelo se Bogu *
    u njemu nastaniti svu Puninu
i po njemu
    – uspostavivši mir krvlju križa njegova – *
    izmiriti sa sobom sve,
    bilo na zemlji, bilo na nebesima.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku,

tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.                       

 Amen.

Ant. U njemu je sve stvoreno i sve stoji u njemu.

 ČITANJE 1 Iv 2, 3-6

Po ovom znamo da ga poznajemo: ako zapovijedi njegove čuvamo. Tko veli: “Poznajem ga”, a zapovijedi njegovih ne čuva, lažac je, u njemu nema istine. A tko čuva riječ njegovu, u njemu je zaista savršena ljubav Božja. Po tom znamo da smo u njemu. Tko veli da u njemu ostaje, valja mu ići putem kojim je on hodio.

OTPJEV

R. Čuvaj me, Gospodine, * kao zjenicu oka.
Čuvaj me, Gospodine, kao zjenicu oka.

O. Sakrij me u sjenu krila svojih. * Kao zjenicu oka.
Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu. Čuvaj me…

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Iskaži, Gospodine, snagu desnice svoje, rasprši oholice, a uzvisi neznatne.

Izgovarajući početni redak znamenujemo se križem.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
    u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
    odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
    sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
    nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
    rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
    a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
    a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
    kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
    prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
    i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
    i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Iskaži, Gospodine, snagu desnice svoje, rasprši oholice, a uzvisi neznatne.

 Prošnje

Radosno se pomolimo vječnome Ocu. Njegova je dobrota neizmjerna prema njegovu narodu. Stoga uskliknimo:

R. Nek se raduju svi koji se u tebe uzdaju, Gospodine.

  • Gospodine, ti si poslao svoga Sina ne da sudi svijet, već da se svijet po njem spasi: daj da njegova slavna smrt u nama donese obilan plod. R.
  • Ti si svoje svećenike učinio službenicima Kristovim i djeliteljima svojih otajstava: daj im vjerno srce, znanje i ljubav. R.
  • Onima koje si pozvao na djevičanstvo radi kraljevstva nebeskoga daj da u nepokolebljivoj vjernosti idu za Sinom tvojim. R.
  • Ti si u početku stvorio muškarca i ženu; sve obitelji čuvaj u iskrenoj i vjernoj ljubavi. R.
  • Ti si čovjeka oslobodio od grijeha po Kristovu žrtvenom prinosu: daj svim pokojnicima otpuštenje grijeha. R.

Oče naš, koji jesi na nebesima,
sveti se ime tvoje,
dođi kraljevstvo tvoje,
budi volja tvoja kako na nebu tako i na zemlji.

Kruh naš svagdanji daj nam danas.
I otpusti nam duge naše
kako i mi otpuštamo dužnicima našim;
i ne uvedi nas u napast,
nego izbavi nas od zla.

MOLITVA

Spomeni se, Gospodine, dobrote svoje. Ti si gladne nasitio dobrima nebeskim, daj izobiljem svojim obaspi nas koji smo potrebni tvoje pomoći i tvog bogatstva. Po Gospodinu našem Isusu Kristu, Sinu tvome, koji s tobom živi i kraljuje u jedinstvu Duha Svetoga, Bog, po sve vijeke vjekova.
Amen.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi