23. NKG – Srijeda – SV. MARKO KRIŽEVČANIN – VEČERNJA

SV. MARKO KRIŽEVČANIN – VEČERNJA


R.
Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

“Kanoniče Marko, čuj!
Zar su bolji bičevi
I prerana grozna smrt
Od života bogatog?”

“Za sve blago svijeta tog
Neću Krista izdati
Ni Crkve mu jedine
Niti pape rimskoga!”

Svom sramotom ruženi,
Mukama svim mučeni,
Zazivajuć Isusa,
Mučenici umiru.

A Isus im pripravlja
Slavnu krunu u nebu.
Pravednima podat će
Zemlju kao baštinu. Amen. Nastavi čitati

Oglasi

Srijeda– Biblijska misao dana – 23. NKG (C) – PREVRAT SVIH VRIJEDNOSTI

lk-6-20-26PREVRAT SVIH VRIJEDNOSTI
Lk 6,20-26
Isusov Govor na gori u kršćanskoj je svijesti i pameti redovito u onome obliku u kome ga nalazimo u Matejevu Evanđelju, poglavlja peto, šesto i sedmo. U Luke nema Govora na gori, nego govor negdje na nekoj zaravni, u polju, na ravnu prostoru. Isus silazi s brda, k njemu se slijevaju mnoštva učenika i naroda te svaka vrst bolesnika. Imamo tri sloja slušatelja: Dvanaestoricu, učenike te mnoštva iz bliže ili daljne okolice. Za razliku od Mateja ovdje imamo i pogane, stanovnike iz priobalja, iz Tira i Sidona. Time kao da želi naglasiti kako je Isusova riječ upućena ne samo Židovima, nego i svima bez razlike, svejedno odakle su. Samo jedno treba, spoznati naime vlastitu potrebu i nemoć. Dakle, biti čovjek, ne nadčovjek. Jer, koji to čovjek ne treba pomoći? Nastavi čitati

23. NKG – Srijeda – SV. MARKO KRIŽEVČANIN – SREDNJI ČAS

SV. MARKO KRIŽEVČANIN – SREDNJI ČAS

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

 

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 119 (118), 105-112. XIV. (Nun) Pohvala Božjem zakonu

Ovo je moja zapovijed: ljubite jedni druge (Iv 15, 12).

Ant. 1. Tko ide za mnom, neće hoditi u tami, nego će imati svjetlost života, govori Gospodin.

Tvoja riječ nozi je mojoj svjetiljka *
i svjetlo mojoj stazi.
Kunem se, i riječ ću održati: *
pravedne ću tvoje slijedit odluke.

U nevolji sam velikoj, Gospodine, *
po riječi me svojoj poživi.
Prinose usta mojih primi, Gospodine, *
uči me sudovima svojim.

Život mi je u pogibelji neprestanoj, *
ali tvog Zakona ja ne zaboravljam.
Grešnici mi postaviše zamku, *
ali ne skrećem od tvojih naredaba.

Svjedočanstva tvoja vječna su mi baština, *
ona su radost mome srcu.
Prignuh srce da vrši naredbe tvoje *
uvijek i do kraja.

Ant. Tko ide za mnom, neće hoditi u tami, nego će imati svjetlost života, govori Gospodin.

Ps 70 (69). Vapaj za pomoć

Gospodine, spasi, izgibosmo (Mt 8, 25)

Ant. 2. Bijedan sam ja i nevoljan: Bože, pomozi mi.

O Bože, spasi me, *
Gospodine, u pomoć mi pohitaj!
Nekse postide i smetu *
svi koji mi o glavi rade!
Nek odstupe i nek` se posrame *
koji se nesreći mojoj raduju!

Nek uzmaknu u sramoti svojoj *
koji zlurado na me grohoću!
Neka kliču i nek se vesele u tebi *
svi koji tebe traže!
Neka govore svagda: “Velik je Bog!” *
svi koji spasenje tvoje ljube!

A bijedan sam ja i nevoljan, *
o Bože, u pomoć mi pohitaj!
Ti si pomoć moja i spasitelj; *
Gospodine, ne kasni!

Ant. Bijedan sam ja i nevoljan: Bože, pomozi mi.

Ps 75 (74), Bog – pravedni sudac

Silne zbaci s prijestolja, a uzvisi neznatne (Lk 1, 52)

Ant. 3. Neće Bog suditi po viđenju, već po pravdi i pravednosti.

Slavimo te, Bože, slavimo †
i zazivamo ime tvoje, *
pripovijedamo čudesa tvoja.

“Kad odredim vrijeme, *
sudit ću po pravu.
Pa neka se strese zemlja †
sa stanovnicima svojim, *
ja sam učvrstio stupove njezine.”

Drznike opominjem: “Ne budite drski!” *
bezbožnike: “Ne budite tako rogati!”
Ne dižite roga svog protiv Neba, *
nemojte govoriti drsko na Boga!

Jer niti sa istoka niti sa zapada, *
niti iz pustinje niti sa bregova …
Bog je koji sudi: *
ovoga snizuje, onog uzvisuje!

Jer je u Jahvinoj ruci čaša *
vina pjenušava, jako začinjena
iz njega on napaja, †
do taloga će ga iskapiti *
i ispiti svi zlotvori svijeta.
A ja ću bezbožniku, *
a pravednik će podići glavu.

Ant. Neće Bog suditi po viđenju, već po pravdi i pravednosti.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 13, 4-7)

Ljubav je velikodušna, dobrostiva je ljubav, ne zavidi, ljubav se ne hvasta, ne nadima se; nije nepristojna, ne traži svoje, nije razdražljiva, ne pamti zlo; ne raduje se nepravdi, a raduje se istini; sve pokriva, sve vjeruje, svemu se nada, sve podnosi.

R. Neka radosno kliču svi koji te traže, Gospodine.
O. I neka svagda govore: Velik je Bog!
ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 13, 8-9. 16)

Ljubav nikad ne prestaje. Prorokovanja? Uminut će. Jezici? Umuknut će. Spoznanje? Uminut će. Jer djelomično je naše spoznanje, i djelomično prorokovanje. A kada dođe ono savršeno, uminut će ovo djelomično. A sada: ostaju vjera, ufanje i ljubav – to troje – ali najveća je među njima ljubav.

R. Neka dobrota tvoja, Gospodine, bude nad nama.
O. Kao što se u tebe uzdamo.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Kol 3, 14-15)

A povrh svega – ljubav! To je sveza savršenstva. I mir Kristov neka upravlja srcima vašim – mir na koji ste pozvani u jednom tijelu! I zahvalni budite!

R. Zemlju će baštiniti krotki.
O. Obilje mira oni će uživati.

Molitva

Bože, danas svetkujemo pobjedničko slavlje prezbitera i mučenika Marka Križevčanina. Usliši nam molitve i daj da poput njega budemo tebi vjerni sve do smrti. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

23. NKG – Srijeda – SV. MARKO KRIŽEVČANIN – JUTARNJA

SV. MARKO KRIŽEVČANIN – JUTARNJA
POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 67 (66). Blagoslovni hvalospjev

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu, Kralju mučenika.

Smilovao nam se Bog i blagoslovio nas, *
obasjao nas licem svojim,
da bi sva zemlja upoznala putove tvoje, *
svi puci tvoje spasenje!

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Nek se vesele i kliču narodi, †
jer sudiš pucima pravedno *
i narode vodiš na zemlji.

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Zemlja plodom urodila! *
Bog nas blagoslovio, Bog naš!
Bog nas blagoslovio! *
Neka ga štuju svi krajevi svjetski!

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu, Kralju mučenika.

HIMAN

“Kanoniče Marko, čuj!
Zar su bolji bičevi
I prerana grozna smrt
Od života bogatog?”

“Za sve blago svijeta tog
Neću Krista izdati
Ni Crkve mu jedine
Niti pape rimskoga!”

Svom sramotom ruženi,
Mukama svim mučeni,
Zazivajuć Isusa,
Mučenici umiru.

A Isus im pripravlja
Slavnu krunu u nebu.
Pravednima podat će
Zemlju kao baštinu. Amen.

PSALMODIJA

Ps 86 (85). Vapaj u trpljenju i progonstvu

Blagoslovljen Bog koji nas tješi u svakoj našoj nevolji (2 Kor 1, 3. 4).

Ant. 1. Razveseli dušu sluge svoga; Gospodine, k tebi dušu uzdižem.

Prigni uho svoje, Gospodine, i usliši me, *
jer sam bijedan i ubog.
Čuvaj dušu moju, jer sam pobožnik tvoj; *
spasi slugu svoga koji se uzda u te!

Ti si moj Bog; Gospodine, smiluj mi se, *
jer povazdan vapijem k tebi.
Razveseli dušu sluge svoga, *
jer k tebi, Gospodine, dušu uzdižem.
Jer ti si, Gospodine, dobar i rado praštaš, *
pun si ljubavi prema svima koji te zazivaju.

Slušaj, Gospodine, molitvu moju, *
i pazi na glas vapaja mog.
U dan tjeskobe vapijem k tebi, *
jer ćeš me uslišati.

Nema ti ravna među bozima, Gospodine, *
nema djela kakvo je tvoje.
Svi narodi što ih stvori doći će †
i klanjat se tebi, Gospodine, *
i slavit će ime tvoje.
Jer ti si velik i činiš čudesa: *
ti si jedini Bog.

Uči me, Gospodine, svojemu putu
da hodim u istini tvojoj, *
usmjeri srce moje da se boji imena tvojega!
Hvalit ću te, Gospodine, Bože moj,
svim srcem svojim, *
slavit ću ime tvoje dovijeka,
jer tvoje ljubavi prema meni ima izobila, *
istrgao si moju dušu iz dubine Podzemlja.

O Bože, oholice se digoše na me, †
mnoštvo silnika život mi vreba, *
i nemaju tebe pred očima.
No ti si, Gospodine Bože, milosrdan i blag, *
spor na srdžbu − sama ljubav i vjernost.
Pogledaj na me i smiluj se meni; †
daj svome sluzi snage svoje *
i spasi sina sluškinje svoje!

Daj mi milostivo znak naklonosti svoje, †
da vide moji mrzitelji i da se postide, *
jer si mi ti, Gospodine, pomogao, ti me utješio.

Ant. Razveseli dušu sluge svoga; Gospodine, k tebi dušu uzdižem.

Hvalospjev (Iz 33, 13−16). Gospodin, pravedan sudac

Za vas je ovo obećanje i za djecu vašu i za sve koji su daleko (Dj 2, 39).

Ant. 2. Blago čovjeku koji hodi u pravdi i pravo govori.

»Čujte vi koji ste daleko, što sam učinio, *
a vi koji ste blizu, poznajte mi snagu!«
Na Sionu strepe grešnici, *
trepet spopada bezbožnika:
»Tko će od nas opstati
pred ognjem zatornim, *
tko će od nas opstati pred žarom vječnim?«

Onaj koji hodi u pravdi i pravo govori, *
koji prezire dobit od prinude,
koji otresa ruku da ne primi mito, †
koji zatiskuje uši da ne čuje o krvoproliću, *
koji zatvara oči da ne vidi zlo:

on će prebivati u visinama *
tvrđe na stijenama bit će mu utočište,
imat će dosta kruha *
i vode će mu svagda dotjecati.

Ant. Blago čovjeku koji hodi u pravdi i pravo govori.

Ps 98 (97). Gospodin − kralj i sudac

Ovaj psalam označuje prvi Gospodnji dolazak i vjeru svih naroda (sv. Atanazije).

Ant. 3. Kličite Gospodinu kralju.

Pjevajte Gospodinu pjesmu novu, *
jer učini djela čudesna.

Pobjedu mu pribavi desnica njegova *
i sveta mišica njegova.
Gospodin obznani spasenje svoje, *
pred poganima pravednost objavi.
Spomenu se dobrote i vjernosti *
prema domu Izraelovu.
Svi krajevi svijeta vidješe *
spasenje Boga našega.

Sva zemljo, poklikni Gospodinu, *
raduj se, kliči i pjevaj!
Zapjevajte Gospodinu uz citru, *
uz citru i uza zvuke glazbala;
uz trublje i zvuke rogova: *
kličite Gospodinu kralju!

Neka huči more i što je u njemu, *
krug zemaljski i stanovnici njegovi!
Rijeke nek plješću rukama, *
zajedno s njima neka se brda raduju!
Jer Gospodin dolazi, *
dolazi suditi zemlji.
Sudit će krugu zemaljskom po pravdi *
i pucima po pravici.

Ant. Kličite Gospodinu kralju.

KRATKO ČITANJE (2 Kor 1, 3-5)

Blagoslovljen Bog i Otac Gospodina našega Isusa Krista, Otac milosrđa i Bog svake utjehe. On nas tješi u svakoj našoj nevolji da bismo i mi sve koji su u nevolji mogli tješiti onom utjehom kojom nas same tješi Bog. Jer kao što su obilate patnje Kristove u nama, tako je po Kristu obilata i utjeha naša.

KRATKI OTPJEV

R. Gospodin je moja snaga * i pjesma moja. Gospodin.
O. On mi je spasitelj. * I pjesma moja. Slava Ocu. Gospodin.

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Tko mrzi svoj život na ovome svijetu, sačuvat će ga za život vječni.

Blagoslovljen Gospodin, Bog Izraelov, *
što pohodi i otkupi narod svoj;
podiže nam snagu spasenja *
u domu Davida, sluge svojega,
kao što obeća na usta
svetih proroka svojih odvijeka: †
spasiti nas od neprijatelja naših −  *
i od ruke sviju koji nas mrze;
iskazati dobrotu ocima našim, *
i sjetiti se Saveza svetoga svojega,
zakletve kojom se zakle Abrahamu,
ocu našemu: *
da će nam dati
te mu, izbavljeni iz ruku neprijatelja, *
služimo bez straha
u svetosti i pravednosti pred njim *
u sve dane svoje.
A ti, dijete, prorok ćeš se Svevišnjega zvati *
jer ćeš ići pred Gospodinom
da mu pripraviš putove,
da pružiš spoznaju spasenja narodu njegovu *
po otpuštenju grijeha njihovih,
darom premilosrdnog srca Boga našega *
po kojem će nas pohoditi
Mlado Sunce s visine,
da obasja one što sjede u tmini
i sjeni smrtnoj, *
da upravi noge naše na put mira.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Tko mrzi svoj život na ovome svijetu, sačuvat će ga za život vječni.

MOLBENICA

Braćo, slavu iskažimo Spasitelju svome, vjernome svjedoku, po mučenicima koji su svoj život dali radi riječi Božje, te mu uskliknimo:

Krvlju si nas svojom otkupio za Boga.

Po svojim mučenicima koji su smrt dragovoljno prihvatili kao svjedočanstvo vjere:
daj nam, Gospodine, pravu slobodu duha.
Po mučenicima svojim koji su svoju vjeru zapečatili krvlju svjedočanskom:
daj nam, Gospodine, čistu i postojanu vjeru.
Po mučenicima svojim koji su podnijeli mučeništvo i tako tvojim stopama pošli:
daj nam, Gospodine, izdržati u nevoljama i gorčinama života.
Po svojim mučenicima koji su haljine svoje oprali u krvi Janjetovoj:
daj nam, Gospodine, nadvladati sve navale tijela i svijeta.

Oče naš…

MOLITVA

Bože, danas svetkujemo pobjedničko slavlje prezbitera i mučenika Marka Križevčanina. Usliši nam molitve i daj da poput njega budemo tebi vjerni sve do smrti. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Srijeda – Misna čitanja – 23. NKG/C

lk-6-20-26Srijeda – Misna čitanja – 23. NKG (C)
📖: 1Kor 7,25-31; Ps 45,11-12.14-17; Lk 6,20-26

Prvo čitanje: 1 Kor 7, 25-31
Jesi li vezan za ženu? Ne traži rastave! Jesi li slobodan od žene? Ne traži žene!

Čitanje Prve poslanice svetoga Pavla apostola Korinćanima
Braćo! O djevicama nemam zapovijedi, nego dajem savjet kao čovjek po milosrđu Gospodnjem vrijedan povjerenja. Smatram dakle: dobro je to zbog sadašnje nevolje, dobro je čovjeku tako biti. Jesi li vezan za ženu? Ne traži rastave! Jesi li slobodan od žene? Ne traži žene! Ali ako se i oženiš, nisi sagriješio; i djevica ako se uda, nije sagriješila. Ali takvi će imati tjelesnu nevolju, a ja bih vas rado poštedio.
Ovo hoću reći, braćo: vrijeme je kratko. Odsele i koji imaju žene, neka budu kao da ih nemaju; i koji plaču, kao da ne plaču; i koji se vesele, kao da se ne vesele; i koji kupuju, kao da ne posjeduju; i koji uživaju ovaj svijet, kao da ne uživaju, jer — prolazi obličje ovoga svijeta.
Riječ Gospodnja.
Nastavi čitati