SV. IVAN ZLATOUSTI – VEČERNJA

ivan-zlatousti-4R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Građani neba pjevaju ti hvale,
Biskupe slavni, zlatousti sveče,
Pohvalu našu s njihovom sad primi,
Ivane slavni!

Pastirska ljubav silnu riječ ti dala,
Gromovnim glasom korio si mane,
Melemom blagim vidao si rane
Vjernome puku.

Kristovu stadu uzorom si bio
Svetim životom, srcem dobrotvornim,
Slavnoga Pavla slijedio si smjelo
Dajuć se svima.

Srdnja vladara skršila te nije,
Prezreo ti si poude i časti,
Mučenik željom, ti si služit htio
Jedinom Kristu.

Molitva tvoja na pomoć nam budi,
Korakom hitrim daj nam hrlit k Bogu
Slatke da pjesme sretnih nebesnika
Pjevamo s tobom. Amen.

PSALMODIJA

Ps 137 (136), 1-6. Prognanikova pjesma

Ovo tjelesno izgnanstvo naroda treba shvatiti kao primjer duhovnog
zatočenistva (Sv. Hilarije).

Ant. 1. Nek se osuši desnica moja, Jeruzaleme, ako tebe zaboravim.

Na obali rijeka babilonskih
sjeđasmo i plakasmo *
spominjući se Siona;
o vrbe naokolo *
harfe svoje bijasmo povješali.

I tada porobljivači naši *
zaiskaše od nas da pjevamo,
naši mučitelji da se veselimo: *
“Pjevajte nam pjesmu sionsku!”

Kako da pjesmu Gospodnju pjevamo *
u zemlji tuđinskoj!
Nek se osuši desnica moja, *
Jeruzaleme, ako tebe zaboravim!
Nek mi se jezik za nepce prilijepi *
ako spomen tvoj smetnem ja ikada,
ako ne stavim Jeruzalem *
vrh svake radosti svoje!
Ant. Nek se osuši desnica moja, Jeruzaleme, ako tebe zaboravim.

Ps 138 (137), 1-6. Prognanikova pjesma

Kraljevi zemaljski donijet će svoju slavu u sveti grad (usp. Otk 21, 24).

Ant. 2. Pred licem anđela pjevam tebi, Bože moj.

Zahvaljujem ti, Gospodine, iz svega srca *
jer si čuo riječi mojih usta.
Pred licem anđela pjevam tebi, *
bacam se nice prema svetom Hramu tvojemu.
Zahvaljujem imenu tvojem *
za tvoju dobrotu i vjernost,
jer si nada sve uzveličao *
obećanje svoje.

Kad sam te zazvao, uslišio si me, *
dušu si moju pokrijepio.
Nek ti zahvaljuju, Gospodine,
svi kraljevi zemlje *
kad čuju riječi usta tvojih,
nek pjevaju putove Gospodnje: *
»Zaista, velika je slava Gospodnja!«
Zaista, uzvišen je Gospodin,
ali gleda na ponizna, *
a oholicu izdaleka poznaje.

Kročim li kroz nevolje, ti mi život čuvaš, +
pružaš ruku proti gnjevu mojih dušmana; *
tvoja me desnica spašava!
Gospodine će dovršiti što započe za me +
Gospodine, vječna je ljubav tvoja: *
djelo ruku svojih ne zapusti!

Ant. Pred licem anđela pjevam tebi, Bože moj.

Hvalospjev (Otk 4, 11; 5, 9. 10. 12). Hvalospjev otkupljenih

Ant. 3. Dostojan je zaklani Jaganjac primiti čast i slavu.

Dostojan si, Gospodine, Bože naš, *
primiti slavu i čast i moć!
Jer ti si sve stvorio, *
i tvojom voljom sve postade
i bi stvoreno!

Dostojan si uzeti knjigu *
i otvoriti pečate njezine.
Jer si bio zaklan +
i otkupio, krvlju svojom, za Boga *
ljude iz svakog plemena i jezika,
puka i naroda.
Učinio si ih Bogu našemu kraljevstvom i svećenicima, *
i kraljevat će na zemlji.

Dostojan je zaklani Jaganjac *
primiti moć i bogatstvo
i mudrost i snagu *
i čast i slavu i blagoslov!

Ant. Dostojan je zaklani Jaganjac primiti čast i slavu.

KRATKO ČITANJE (1 Pt 5, 1 – 4)

Starješine dakle među vama opominjem, ja sustarješina i svjedok Kristovih patnja, a zato i zajedničar slave koja se ima očitovati: pasite povjereno vam stado Božje, nadgledajte ga – ne prislino, nego dragovoljno, po Božju; ne radi prljava dobitka, nego oduševljeno; i ne kao gospodari Baštine, nego kao uzori stada. Pa kad se pojavi Natpastir, primit ćete neuveli vijenac slave.

KRATKI OTPJEV

R. Ovo je ljubitelj svoje braće, * koji se mnogo moli za narod. Ovo je.
O.  I život svoj dade za braću svoju. * Koji se mnogo moli za narod. Slava Ocu. Ovo je.

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Ovo je onaj vjerni i razumni sluga koga Gospodar postavi nad svojim ukućanima da im izda hranu u pravo vrijeme.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Ovo je onaj vjerni i razumni sluga koga Gospodar postavi nad svojim ukućanima da im izda hranu u pravo vrijeme.

PROŠNJE

Hvalom proslavimo Krista koji je postao velikim svećenikom da ljude kod Boga zagovara i ponizno ga zamolimo:

Spasi, Gospodine, narod svoj.

Ti si Crkvu svoju obdario svetim i vrijednim upraviteljima:
daj da se kršćani trajno raduju njihovu mudrom vodstvu.
Kad su te sveti pastiri poput Mojsija molili, otpustio si grijehe narodu:
− po njihovu zagovoru neprestano posvećuj i čisti svoju Crkvu.
Svete si svoje pomazao posred braće i Duha si im svoga dao:
− ispuni Duhom Svetim sve upravitelje naroda.
Ti si baština svetih pastira:
− ne daj da bez tebe ostane itko od onih koje si krvlju svojom otkupio.
Ti po pastirima Crkve ovcama svojim daruješ život vječni da ih nitko ne istrgne iz ruke tvoje:
spasi pokojnike za koje si svoj život položio.

Oče naš…

MOLITVA

Bože, jakosti onih koji se uzdaju u te! Ti si svetog biskupa Ivana Zlatoustog u Crkvi proslavio divnim govorništvom i pomogao u trpljenju. Daj da nas pouči njegovo propovijedanje i ojača primjer strpljivosti u nevoljama života. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

 

Oglasi

SV. IVAN ZLATOUSTI – SREDNJI ČAS

ivan-zlatousti-2R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas
HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

Ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

Ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 119 (118). 97−104. XIII. (Mem)

Ant. 1. Punina Zakona jest ljubav.

O, kako ljubim Zakon tvoj, *
po cio dan o njemu razmišljam.
Tvoja me zapovijed mudrijim učini
od dušmana mojih, *
jer ona je sa mnom vječito.

Umniji sam od svih svojih učitelja, *
jer razmišljam o svjedočanstvima tvojim.
Razumniji sam i od staraca, *
jer tvoje čuvam naredbe.
Svakog zla puta klone mi se noge *
da riječ tvoju sačuvam.
Od tvojih sudova ne odstupam, *
jer ti si me poučio.

Kako su slatke nepcu mom riječi tvoje, *
od meda su slađe ustima mojim.
Po tvojim naredbama postajem razuman, *
stoga mrzim sve putove lažne.

Ant. Punina Zakona jest ljubav.

Ps 74 (73). Tužaljka zbog opustošenja Hrama

Ne bojte se onih koji ubijaju tijelo (Mt 10, 28)

I.

Ant. 2. Sjeti se, Gospodine, zajednice koju si davno stekao.

Zašto si, Bože, posve zabacio, *
zašto kiptiš gnjevom na ovce paše svoje?
Sjeti se zajednice koju si davno stekao, †
plemena koje namače kao svoju baštinu *
i brda Siona gdje si Šator svoj udario!
Korakni k ruševinama vječnim − *
sve je u Svetištu razorio neprijatelj.

Protivnici tvoji vikahu posred skupštine tvoje, *
znakove svoje postaviše k`o pobjedne znakove.
Bijahu kao oni koji mašu sjekirom po guštari, *
sjekirom i maljem vrata mu razbijali.

Ognju predadoše Svetište tvoje, *
do zemlje oskvrnuše
Prebivalište tvoga imena.
Rekoše u srcu: “Istrijebimo ih zajedno; *
spalite sva svetišta Božja na zemlji!”
Ne vidimo znakova svojih, †
proroka više nema, *
i nitko među nama ne zna dokle …

Dokle će još, o Bože, dušmanin huliti? *
Hoće li protivnik dovijeka
prezirati ime tvoje?
Zašto povlačiš ruku, *
zašto u krilu sakrivaš desnicu svoju?
No Bog je moj kralj od davnine, *
on koji posred zemlje spasava!

Ant. Sjeti se, Gospodine, zajednice koju si davno stekao.

II.

Ant. 3. Ustani, Bože, zauzmi se za svoju parnicu.

Ti svojom silom rasječe more, *
smrska glave nakazama u vodi.
Ti si Levijatanu glave zdrobio, *
dao ga za hranu nemanima morskim.
Ti si dao da provre izvor i bujica, *
ti si presušio rijeke nepresušne.
Tvoj je dan i noć je tvoja, *
ti učvrsti mjesec i sunce;
ti sazda sve granice zemlji, *
ti stvori ljeto i zimu.

Spomeni se ovoga: †
dušmanin ti se rugaše, Gospodine, *
i bezumni narod pogrdi ime tvoje.
Ne predaj jastrebu život grlice svoje, *
i život svojih siromaha ne zaboravi zauvijek!
Pogledaj na Savez svoj, *
jer svi su zakuci zemlje
puni tmina i nasilja.

Ne daj da jadnik otiđe postiđen: *
neka siromah i ubog hvale ime tvoje!
Ustani, Bože, zauzmi se za svoju parnicu, *
spomeni se pogrde
koju ti bezumnik svaki dan nanosi.
Ne zaboravi vike neprijatelja svojih: *
buka buntovnika još se diže k tebi!

Ant. Ustani, Bože, zauzmi se za svoju parnicu.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Jr 22, 3)

Činite pravo i pravicu, izbavite potlačene iz ruku tlačitelja! Ne činite krivo strancu, siroti, udovici, ne tlačite ih i ne prolijevajte krvi nedužne.

R. Gospodin po pravdi sudi krug zemaljski.
O. On izriče pucima osudu pravednu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Pnz 15, 7−8)

Nađe li se kod tebe kakav siromah, netko od tvoje braće u kojem god gradu u zemlji što ti je Gospodin, Bog tvoj, dadne, ne budi tvrda srca niti zatvaraj svoje ruke prema svome siromašnome bratu, nego mu širom rastvori svoju ruku i spremno mu daj što mu nedostaje.

R. Čuj, Gospodine, čežnju siromašnih.
O. Okrijepi im srce, uho prikloni.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Izr 22, 22−23)

Nemoj pljačkati siromaha zato što je siromah i ne gazi ubogoga na sudu. Jer će Gospodin parbiti parbu njihovu i otet će život onima koji ga njima otimlju.

R. Spasit će Gospodin siromaha koji nema pomoćnika.
O. I spasit će život nevoljniku.

MOLITVA

Bože, jakosti onih koji se uzdaju u te! Ti si svetog biskupa Ivana Zlatoustog u Crkvi proslavio divnim govorništvom i pomogao u trpljenju. Daj da nas pouči njegovo propodvijedanje i ojača primjer strpljivosti u nevoljama života. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

SV. IVAN ZLATOUSTI – JUTARNJA

ivan-od-krizaPOZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu

Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja.

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove.
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće ući u moj počinak!«

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

HIMAN

Građani neba pjevaju ti hvale,
Biskupe slavni, zlatousti sveče,
Pohvalu našu s njihovom sad primi,
Ivane slavni!

Pastirska ljubav silnu riječ ti dala,
Gromovnim glasom korio si mane,
Melemom blagim vidao si rane
Vjernome puku.

Kristovu stadu uzorom si bio
Svetim životom, srcem dobrotvornim,
Slavnoga Pavla slijedio si smjelo
Dajuć se svima.

Srdnja vladara skršila te nije,
Prezreo ti si poude i časti,
Mučenik željom, ti si služit htio
Jedinom Kristu.

Molitva tvoja na pomoć nam budi,
Korakom hitrim daj nam hrlit k Bogu
Slatke da pjesme sretnih nebesnika
Pjevamo s tobom. Amen.

PSALMODIJA

Ps 101 (100). Lik dobra vladara

Ako me ljubite, zapovijedi ćete moje čuvati (Iv 14, 15).

Ant. 1. Tebi ću, Gospodine, zasvirati i razmatrat ću put savršenstva.

Da zapjevam o dobroti i pravdi, *
tebi, Gospodine, da zasviram!
Razmatrat ću put savršenstva: *
kad li ćeš k meni doći?

Hodit ću u nedužnosti srca *
u domu svojemu.
Neću stavljati pred oči svoje *
ništa opako.
Mrzim čovjeka koji čini zlo: *
on neće biti uza me.

Opako će srce biti daleko od mene: *
o zlu neću da znadem.
Tko kleveće bližnjeg u potaji, *
toga ću pogubiti.
Čovjeka oholih očiju i srca naduta *
ja ne podnosim.

Pogled upravljam k vjernima na zemlji, *
da sa mnom stanuju.
Tko hodi putem savršenim, *
taj će mi služiti.

Neće prebivat u kući mojoj *
tko spletke snuje.
Tko govori laži, neće opstati *
pred mojim očima.
Svaki ću dan istrebljivati *
sve zlikovce u zemlji;
iskorijenit ću iz grada Gospodnjega *
sve koji čine bezakonje.

Ant. Tebi ću, Gospodine, zasvirati i razmatrat ću put savršenstva.

Hvalospjev (Dn 3, 26. 27. 29. 34-41). Azarjina molitva

Pokajte se i obratite, da se izbrišu grijesi vaši (Dj 3, 19).

Ant. 2. Ne uskrati nam, Gospodine, svoje milosrđe.

Blagoslovljen i hvaljen budi,
Gospodine, Bože otaca naših, *
i neka ime tvoje bude slavljeno dovijeka!

Pravedan si u svemu što učini nama, *
sva su tvoja djela istinita,
svi tvoji putovi pravi, *
svi tvoji sudovi istina.
Zgriješili smo i počinili bezakonje †
odmetnuvši se od tebe, *
sagriješili teško.

O, ne zapusti nas zauvijek zbog imena svoga, *
i ne razvrgni Saveza svoga,
ne uskrati nam svoje milosrđe *
zbog Abrahama, miljenika svoga;
zbog Izaka, sluge svojega, *
zbog Izraela, sveca svojega,

kojima si obećao umnožit potomstvo
kao zvijezde nebeske *
i kao pijesak na obali morskoj.
Gospodine, postadosmo najmanji među narodima, †
prezreni po svoj zemlji *
poradi grijeha svojih.

Nemamo sada vojvode, proroka, kneza, *
paljenice, klanice, prinosa, kâda,
ni mjesta gdje da prinesemo prvence tebi, *
i da nađemo milosrđe.
No primi nas slomljene duše, *
duha ponizna!
Kao paljenice ovnova i bikova, *
kao tisuće pretilih janjaca –
takva nek bude žrtva naša pred tobom danas, †
da nas pomiri s tobom – *
jer se neće postidjeti oni koji se u te uzdaju.
Odsada ćemo svim srcem slijediti tebe, *
tebe se bojati i tražiti lice tvoje.

Ant. Ne uskrati nam, Gospodine, svoje milosrđe.

Ps 144 (143), 1-10. Himna za borbu i pobjedu

Sve mogu u onome koji me jača (Fil 4, 13).

Ant. 3. Pjevat ću ti, Bože, pjesmu novu.

Blagoslovljen Gospodin, hridina moja: *
ruke mi uči boju a prste ratu.
On je ljubav moja i tvrđava moja, *
zaštita moja, izbavitelj moj,
štit moj za koji se sklanjam; *
on mi narode stavlja pod noge!

Što je čovjek, Gospodine, da ga poznaješ, *
što li je čedo ljudsko da ga se spominješ?
Poput daška je čovjek, *
dani njegovi kao sjena nestaju.

Gospodine, nagni svoja nebesa i siđi, *
takni bregove: i zadimit će se!
Sijevni munjom i rasprši dušmane, *
odapni strijele i rasprši ih!
Ruku pruži iz visina, †
istrgni me i spasi iz voda beskrajnih, *
iz šaka sinova tuđinskih:
laži govore usta njihova, *
a desnica krivo priseže.

Pjevat ću ti, Bože, pjesmu novu, *
na harfi od deset žica svirat ću.
Ti daješ pobjedu kraljevima, †
ti koji si spasio Davida, slugu svojega, *
od pogubna mača.

Ant. Pjevat ću ti, Bože, pjesmu novu.

KRATKO ČITANJE (Heb 13, 7-9a.)

Spominjite se svojih glavara koji su vam navješćivali riječ Božju: promatrajući kraj njihova života, nasljedujte njihovu vjeru. Isus Krist jučer i danas isti je − i uvijeke. Ne dajte se zanijeti različitim tuđim naucima!

KRATKI OTPJEV

R. Na zidine tvoje, Jeruzaleme,* stražare sam postavio. Na zidine.
O. Ni danju ni noću ne smiju zašutjeti da tvoje ime obznanjuju. * Stražare sam postavio.
Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu. Na zidine…

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Nećete govoriti vi, nego će Duh Oca vašega govoriti preko vas.

Blagoslovljen Gospodin, Bog Izraelov, *
što pohodi i otkupi narod svoj;
podiže nam snagu spasenja *
u domu Davida, sluge svojega,
kao što obeća na usta
svetih proroka svojih odvijeka: †
spasiti nas od neprijatelja naših − *
i od ruke sviju koji nas mrze;
iskazati dobrotu ocima našim, *
i sjetiti se Saveza svetoga svojega,
zakletve kojom se zakle Abrahamu,
ocu našemu: *
da će nam dati
te mu, izbavljeni iz ruku neprijatelja, *
služimo bez straha
u svetosti i pravednosti pred njim *
u sve dane svoje.
A ti, dijete, prorok ćeš se Svevišnjega zvati *
jer ćeš ići pred Gospodinom
da mu pripraviš putove,
da pružiš spoznaju spasenja narodu njegovu *
po otpuštenju grijeha njihovih,
darom premilosrdnog srca Boga našega *
po kojem će nas pohoditi
Mlado Sunce s visine,
da obasja one što sjede u tmini
i sjeni smrtnoj, *
da upravi noge naše na put mira.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Nećete govoriti vi, nego će Duh Oca vašega govoriti preko vas.

MOLBENICA

Hvalu iskažimo Kristu, dobrom pastiru, koji je za ovce svoje položio život i usrdno ga zamolimo:

Upravljaj, Gospodine, narod svoj.

Kriste, ti si u svetim svećenicima očitovao milosrđe i ljubav:
ne prestani nikada po njima i na nama svoje milosrđe očitovati.
Ti službu pastira naših duša nastavljaš preko svojih zamjenika:
daj nam uvijek predvodnika koji će nas tvojim putem voditi.
Ti si se u svetima svojim, vođama naroda, očitovao kao liječnik duše i tijela:
ne prestani nam davati službenike života i svetosti.
Ti si ljubavlju i razboritošću svetaca svoj narod poučio:
izgrađuj nas trajno u svetosti preko naših pastira.

Oče naš…

MOLITVA

Bože, jakosti onih koji se uzdaju u te! Ti si svetog biskupa Ivana Zlatoustog u Crkvi proslavio divnim govorništvom i pomogao u trpljenju. Daj da nas pouči njegovo propodvijedanje i ojača primjer strpljivosti u nevoljama života. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

24. NKG – Utorak – Misna čitanja (b)

Utorak – Misna čitanja – 24. NKG (b)
📖: 1Kor 12,12-14.27-31a; Ps 100,1b-5; Lk 7,11-17

Prvo čitanje: 1 Kor 12, 12-14.27-31a
Vi ste tijelo Kristovo i, pojedinačno, udovi.

Čitanje Prve poslanice svetoga Pavla apostola Korinćanima
Braćo! Kao što je tijelo jedno te ima mnogo udova, a svi udovi tijela iako mnogi, jedno su tijelo — tako i Krist. Ta u jednom Duhu svi smo u jedno tijelo kršteni, bilo Židovi, bilo Grci, bilo robovi, bilo slobodni. I svi smo jednim Duhom napojeni. Ta ni tijelo nije jedan ud, nego mnogi.
A vi ste tijelo Kristovo i, pojedinačno, udovi. I neke postavi Bog u Crkvi: prvo za apostole, drugo za proroke, treće za učitelje; onda čudesa, onda dari liječenja; zbrinjavanja, upravljanja, razni jezici. Zar su svi apostoli? Zar svi proroci? Zar svi učitelji? Zar svi čudotvorci? Zar svi imaju dare liječenja? Zar svi govore jezike? Zar svi tumače?
Čeznite za višim darima.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati