SUBOTA – POVEČERJE (došašće)

SUBOTA – POVEČERJE (došašće)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

Ispit savjesti ili razmišljanje o proteklom danu.
Kod zajedničkog ali i pojedinačnog moljenja može se obaviti pokajnički čin jednim od slijedećih obrazaca:

Ispovijedam se Bogu svemogućemu i vama, braćo, da sagriješih vrlo mnogo mišlju,
riječju, djelom i propustom: moj grijeh, moj grijeh, moj preveliki grijeh.
Zato molim blaženu Mariju vazda Djevicu, sve anđele i svete, i vas, braćo,
da se molite za me Gospodinu, Bogu našemu. Nastavi čitati

Oglasi

SV. FRANJO KSAVERSKI – VEČERNJA

Franjo KsaverSV. FRANJO KSAVERSKI – VEČERNJA

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Ti mužu vrli, uzorni,
Mi radosno ti pjevamo
I u tebi se divimo
Svim Božjim silnim djelima. Nastavi čitati

SV. FRANJO KSAVERSKI – Pobožnosti – Litanije sv. Franje Ksaverskog

Franjo Ksaverski 3Litanije sv. Franje Ksaverskog

Gospodine, smiluj se!
Kriste, smiluj se!
Gospodine, smiluj se!
Kriste, čuj nas!
Kriste, usliši nas!
Oče nebeski, Bože, smiluj nam se!
Sine, Otkupitelju svijeta, Bože, smiluj nam se!
Duše Sveti, Bože, smiluj nam se!
Sveto Trojstvo, jedan Bože, smiluj nam se!
Sveta Marijo, djevičanska Majko Božja, moli za nas
Sveti Ignacije, utemeljitelju Družbe Isusove,
Sveti Franjo Ksaverski, slavo i drugi stupe ove svete družbe,
Apostole Indije i Japana, Nastavi čitati

SV. FRANJO KSAVERSKI – Poučne priče – Priča

franjo-ksaverskiNakon što je gradu Malacci prorekao strašnu kušnju Božju, kugu i rat, zato što se vratio starim porocima, otplovio je prema otoku Amboinu gdje je veliki dio stanovnika bio pridobio za kršćanstvo. Odatle je posjećivao okolne polupuste otoke “da i tamo donese ime Isusovo”.
“Kad je plovio prema otoku Baranuri, podigla se zastrašujuća oluja. Ksaver je tada izvadio maleno raspelo, koje je na svim svojim putovanjima nosio na prsima, da ga uroni u olujno more. Međutim, križ iskliznu iz njegovih ruku i progutaše ga valovi.

Gubitak raspela jako je ražalostio sveca. No gle, kad su sljedećega dana pristali na otok, a svetac s jednim mladim Portugalcem hodao duž obale, podiže se iz dubine mora jedan rak koji je u svojim kliještima držao svečevo raspelo i plivao prema njemu.

Subota – Biblijska misao dana – 1. DOŠ/A

biti-svjetlo-u-tami-svijetaBITI SVJETLO U TAMI SVIJETA

Mt 9,35-10.1.6-8
Početak ovoga današnjega odsječka predstavlja kod Mateja sažetak dvaju poglavlja, osmoga i devetoga, u kojima nastupa Isus kao čudotvorac. On liječi svaku bolest i nemoć, svako zlo u narodu. Prethodno – kroz tri poglavlja – peto, šesto i sedmo – imamo Isusov nastupni Govor na gori te nakon riječi prelazi na djela. Cjelokupno Isusovo djelovanje stoji u znaku Isusova smilovanja nad narodom. Žao mi je naroda. Oni su kao ovce bez pastira. Ili pak slikom žetve. Žetva je doista velika, ali nema poslenika, nema dovoljno radnika. Žetva je redovito slika predstojećega ili konačnog suda koji će doći nad cijeli svijet. I što slijedi? Isus poziva k sebi učenike, daje im ovlasti da izgone svaku vrst nečistih sila, liječe bolesti i slabosti. Potom – što je danas ispušeno u čitanju – nabraja Matej poimence dvanaestoricu apostola koje Isus postavlja, uspostavlja, i šalje da propovijedaju Radosnu vijest svijetu. Nastavi čitati

SUBOTA – SREDNJI ČAS (01. DOŠ)

subota-srednji-cas-1-dosascaSUBOTA – SREDNJI ČAS (1. DOŠAŠĆA)

POČETAK

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni! Nastavi čitati

SV. FRANJO KSAVERSKI

franjo-ksaverskiSveti Franjo Ksaverski (1506-1552) i njegovi nasljednici

Franjo Ksaverski rodio se na dvorcu Xavier, u kraljevini Navari, 7. travnja g. 1506. Svršivši prve i osnovne škole u domovini, pun ambicije za karijerom, nije se htio natjecati sa svojom braćom koja od reda bijahu vojnici, već je svoj životni poziv tražio u crkvenoj službi. Stoga je kao mladić u rujnu 1525. pošao u središte europske znanosti, u Pariz, na studij. Ondje se upisao na glasovito Sveučilište Sorbonu. Nastanio se u Kolegiju sv. Barbare.
Nakon četiri godine studija stekao je akademski stupanj “doktora”. Ondje je počeo sanjariti o jednoj višoj karijeri, bogatoj prihodima u svojoj domovini, u Pamploni. No njegov sudrug sa studija privukao ga je k sebi. Bio je to njegov zemljak Ignacije Loyola, kasniji osnivač Družbe Isusove. On mu je često ponavljao riječi iz Evanđelja: “Što koristi čovjeku, ako dobije cijeli svijet, a izgubi svoj život” (Mk 8,36). Smrt majke (1529) i svete mu sestre Magdalene (1553), otkriće revolucionara inovjeraca koji su pohađali Sveučilište, izopačeni primjer nekih profesora te mnogih studenata, na Franju je učinio toliki dojam da je položio zavjet u kapeli Svetih mučenika na Montmartru da će hodočastiti u Svetu zemlju te se posvetiti siromašnom životu i svetoj čistoći. Prije nego je započeo studij teologije pod vodstvom Ignacija Loyole obavio je velike duhovne vježbe od 40 dana koje ga zauvijek upraviše prema Božjoj ljubavi i spasenju duša. Nastavi čitati

SV. FRANJO KSAVERSKI – JUTARNJA

sv-franjo-ksaverski-jutarnjaSV. FRANJO KSAVERSKI – JUTARNJA

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu

Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama! Nastavi čitati

Subota – Jutarnja molitva – 01. DOŠ

 

subota-jutarnja-molitva-1-dosSubota – Jutarnja molitva – 1. DOŠ

Isuse, Gospodine moj, dobro Ti jutro.
Gospodine, Ti si moj Spasitelj. Uvijek
si me čuvao i vodio da ne krenem krivim
putem. A kada sam odlutala, strpljivo si
me čekao da Ti se vratim natrag. Uvijek
si me blago zvao natrag na pravi put i
pazio da ne padnem u duhovnu provaliju.
Davao si mi snage u onim mračnim danima
moga života, kada nisam znala kuda idem.
Ti si bio svjetlo u mojim noćima duše,
topli zagrljaj nakon hladnih dana lutanja.
Spasitelju moj, budi uvijek sa mnom u
mojim danima da ostanem na uskom putu
koji vodi u Život, koji vodi do Tebe!

Subota – Misna čitanja – 01. DOŠ/A

subota-misna-citanja-1-dos-aSubota – Misna čitanja – 1. DOŠ (A)
📖: Iz 30,19-21.23-26; Ps 147,1-6; Mt 9,35-38; 10,1.6-8

Prvo čitanje: Iz 30, 19-21.23-26
Čim začuje vapaj tvoj, odmah će ti se smilovati!

Čitanje Knjige proroka Izaije
Ovo govori Gospodin Bog, Svetac Izraelov: »Da, puče sionski koji prebivaš u Jeruzalemu, više ne plači! Čim začuje vapaj tvoj, odmah će ti se smilovati; čim te čuje, uslišit će te. Branit će vas Gospod kruhom tjeskobe, pojiti vodom nevolje, al’ se više neće kriti tvoj Učitelj – oči će ti gledat Učitelja tvoga. I uši će tvoje čuti riječ gdje iza tebe govori: ‘To je put, njime idite’, bilo da vam je krenuti nadesno bilo nalijevo. I on će dati kišu tvojem sjemenu što ga posiješ u zemlju, i kruh kojim zemlja urodi bit će obilat i hranjiv. Stoka će tvoja pasti, u onaj dan, po prostranim pašnjacima. Volovi i magarci što obrađuju zemlju jest će osoljenu krmu, ovijanu lopatom i vijačom. I na svakoj gori i na svakome povišem brijegu bit će potokâ i rječicâ – u dan silnoga pokolja kad se kule budu rušile. Tada će svjetlost mjesečeva biti kao svjetlost sunčana, a svjetlost će sunčana postati sedam puta jača, kao svjetlost sedam dana – u dan kad Gospodin iscijeli prijelom svojemu narodu, izliječi rane svojih udaraca.«
Riječ Gospodnja.
Nastavi čitati