PETAK – VEČERNJA (02. DOŠ)

petak-vecernja-2-dosascaPETAK – VEČERNJA (2. DOŠAŠĆA)

 

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Nebeski Bože presveti,
Ti slikaš svjetlom ognjenim,
Ti kitiš sjajem divotnim
Visina jasnih prostorja.

Ti pališ u dan četvrti
Sunačni kolut plameni,
Put mjesecu određuješ
I crtaš staze zvijezdama.

Od crne noći bijeli dan
Tom svjetlošću razmeđuješ,
Mjesecima označuješ
Kad počinju i svršuju.

Iz našeg srca tjeraj noć,
Operi ljage dušama,
Odriješi grijeha vezove,
Odvali teret krivde s nas.

Podijeli Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

PSALMODIJA

Ps 116 (114). Pjesma zahvalnica.

Kroz mnoge nam je nevolje uči u kraljevstvo Božje (Dj 14, 21).

Ant. 1. Gospodine, život mi od smrti izbavi, noge od pada.

Ljubim Gospodina, jer čuje *
vapaj molitve moje:
uho svoje prignu k meni *
u dan u koji ga zazvah.

Užeta smrti sapeše me, †
stegoše me zamke Podzemlja, *
snašla me muka i tjeskoba.
Tada zazvah ime Gospodnje: *
»Gospodine, spasi život moj!«

Dobrostiv je Gospodin i pravedan, *
pun sućuti je Bog naš.
Gospodin čuva bezazlene: *
u nevolji bijah, on me izbavi.

Vrati se, dušo moja, u svoj pokoj, *
jer Gospodin je dobrotvor tvoj:
On mi život od smrti izbavi, *
oči moje od suza, noge od pada.
Hodit ću pred licem Gospodnjim *
u zemlji živih.

Ant. Gospodine, život mi od smrti izbavi, noge od pada.

Ps 121 (120). Čuvar naroda

I više nigda neće ni ogladnjeti ni ožednjeti; više ih nigda neće moriti ni sunce nit ikakva žega (Otk 7, 16).

Ant. 2. Pomoć je moja od Gospodina koji stvori nebo i zemlju.

K brdima oči svoje uzdižem: *
odakle će mi doći pomoć?
pomoć je moja od Gospodina *
koji stvori nebo i zemlju.

Tvojoj nozi on posrnuti ne da *
i neće zadrijemati on, Čuvar tvoj.
Ne, ne drijema i ne spava *
on, Čuvar Izraelov.

Gospodin je Čuvar tvoj, *
Gospodin je zasjen tvoj s desne tvoje!
neće ti sunce nauditi danju *
ni mjesec noću.

Čuvao te Gospodin od zla svakoga, *
Čuvao dušu tvoju!
Čuvao Gospodin tvoj izlazak i povratak *
odsada dovijeka.

Ant. Pomoć je moja od Gospodina koji stvori nebo i zemlju.

Hvalospjev (Otk 15, 3−4). Poklonstvena pjesan

Ant. 3. Pravedni su i istiniti putovi tvoji, kralju vjekova.

Velika su i čudesna djela tvoja, *
Gospodine, Bože, Svevladaru!
Pravedni su i istiniti putovi tvoji, *
kralju naroda!

Tko da te se ne boji, Gospodine, †
tko da ne slavi Ime tvoje! *
Ti si jedini svet!
I zato svi će narodi doći †
i klanjati se pred tobom, *
jer se očitovahu pravedna djela tvoja!

Ant. Pravedni su i istiniti putovi tvoji, kralju vjekova.

KRATKO ČITANJE (2 Pt 3, 8b-9)

Jedan je dan kod Gospodina kao tisuću godina, a tisuću godina kao jedan dan. Ne kasni Gospodin ispuniti obećanje, kako ga neki sporim smatraju, nego je strpljiv prema vama jer neće da tko propadne, nego hoće da svi prispiju k obraćenju.

KRATKI OTPJEV

R. Pokaži nam, Gospodine, * milosrđe svoje! Pokaži.
O. I daj nam svoje spasenje! * Milosrđe svoje. Slava Ocu. Pokaži.

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Ovo je svjedočanstvo Ivanovo: Onaj koji za mnom dolazi, bijaše prije mene.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Ovo je svjedočanstvo Ivanovo: Onaj koji za mnom dolazi, bijaše prije mene.

PROŠNJE

Srdačno se pomolimo Otkupitelju svome, koji je došao za blagovjesnika siromasima, i recimo mu:

Nek svi tvoju slavu ugledaju!

Objavi se svima koji te ne poznaju
 da vide spasenje tvoje.
Nek se ime tvoje razglašuje sve do nakraj zemlje
da svi ljudi nađu tvoje staze.
Došao si prvi put na svijet da ga otkupiš:
kad ponovno dođeš, ne daj da budemo postiđeni zbog svojih zlih djela mi koji u tebe vjerujemo.
Slobodu koju si svojim otkupljenjem dao otkupljenima
brani i sada svojim otkupiteljskim djelovanjem!
Nekoć si došao tjelesnim rođenjem i ponovno ćeš doći kao sudac:
kada dođeš, pokojnima vječnu udijeli nagradu!

Oče naš…

MOLITVA

Svemogući Bože, svojom milošću uvijek pretječi i prati naša djela da željno čekamo dolazak tvoga jedinca Sina te postignemo tvoje darove za vremeniti i vječni život. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi