ČETVRTAK – SREDNJI ČAS (22.12.)

srednji-cas-4-dosascaČETVRTAK – SREDNJI ČAS (04. DOŠ)

R. Bože u pomoć mi priteci.
O. Gospodine pohiti da mi pomogneš

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas
O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

3 ČAS: Ant. Proroci su navijestili Spasiteljevo rođenje od Djevice Marije.

6 ČAS: Ant. Anđeo Gabriel reče Mariji: Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom! Blagoslovljena ti među ženama!

9 ČAS: Ant. Marija reče: Kakav je to pozdrav? Duša mi se uzbudila jer bez povrede djevičanskog krila rodit ću Kralja.

Ant. 1. Otvori, Gospodine, oči moje da gledam divote tvoga Zakona.

Milostiv budi meni, sluzi svojem, *
da živim i tvoje riječi čuvam.
Otvori oči moje *
da gledam divote tvoga Zakona!

Ja sam došljak na zemlji, *
zapovijedi svoje nemoj od mene skrivati!
Duša mi gine u svako doba *
žudeći za tvojim odlukama.

Oholima ti si zaprijetio: *
prokleti koji odstupaju od zapovijedi tvojih.
Uzmi s mene rug i sramotu, *
jer tvoje ja čuvam propise.

Pa nek` se sastaju knezovi
i proti meni govore, *
tvoj sluga razmišlja o pravilima tvojim.
Jer tvoja su svjedočanstva uživanje moje, *
tvoja su pravila moji savjetnici.

Ant. Otvori, Gospodine, oči moje da gledam divote tvoga Zakona.

I.

Ant. 2. Gospodine, istinom me svojom vodi.

K tebi, Gospodine, uzdižem dušu svoju, *
u tebe se uzdam, Bože moj:
ne daj da se postidim, *
da se ne vesele nada mnom dušmani!
Koji se u tebe uzdaju, postidjet se neće: *
postidjet će se koji se lako iznevjere.
Pokaži mi, Gospodine, svoje putove, *
nauči me svojim stazama!
Istinom me svojom vodi i pouči me, †
jer ti si Bog, moj Spasitelj: *
u tebe se pouzdajem svagda.

Spomeni se, Gospodine, svoje nježnosti *
i ljubavi svoje dovijeka.
Ne spominji se grijeha moje mladosti ni prijestupa, †
spomeni me se po svojoj ljubavi *
− radi dobrote svoje, Gospodine!

Gospodin je sama dobrota i pravednost: *
grešnike on na put privodi.
On ponizne u pravdi vodi *
i uči malene putu svome.

Sve su staze Gospodnje istina i ljubav *
za onog koji čuva Savez njegov i propise.
Gospodine, radi svojeg imena *
grijeh moj mi oprosti, jer je velik.

Ant. Gospodine, istinom me svojom vodi.

II.

Ant. 3. Pogledaj na me i izbavi me, Gospodine, jer sam osamljen i nevoljan.

Ima li koga da se boji Gospodina? *
On će ga poučiti kojim će putem krenuti.
Duša će mu u sreći počivati, *
a potomci će njegovi zaposjesti zemlju.

Prisan je Gospodin s onima koji ga se boje *
i Savez svoj objavljuje njima.
K Gospodinu su svagda oči moje upravljene, *
jer mi nogu izvlači iz zamke.

Pogledaj na me i smiluj se meni, *
jer osamljen sam i nevoljan.
Odagnaj tjeskobe srca moga, *
iz bojazni mojih izbavi me!
Vidi nevolju moju i muku *
i oprosti sve grijehe moje!
Pogledaj dušmane moje: kako ih je mnogo *
i kakvom me mržnjom žestokom mrze.

Čuvaj dušu moju, izbavi me: *
neću se postidjeti, jer se tebi utekoh.
Nedužnost i čestitost nek` me štite, *
jer u tebe se uzdam, Gospodine.

Izbavi, Bože, Izraela *
iz sviju tjeskoba njegovih.

PSALMODIJA

3 ČAS: Ant. Proroci su navijestili Spasiteljevo rođenje od Djevice Marije.

6 ČAS: Ant. Anđeo Gabriel reče Mariji: Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom! Blagoslovljena ti među ženama!

9 ČAS: Ant. Marija reče: Kakav je to pozdrav? Duša mi se uzbudila jer bez povrede djevičanskog krila rodit ću Kralja.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Am 4, 13)

On sazda planine i stvori vjetar, otkriva čovjeku misao svoju, on tvori zoru i mrak, i penje se na vrh visova zemaljskih, Gospodin, Bog nad Vojskama, njegovo je ime.

R. Sva djela Gospodnja, blagoslivljajte Gospodina.
O. Hvalite i uzvisujte ga dovijeka!

Molitva

Gospodine, ti si o trećem času poslao Duha Svetoga apostolima, koji su se sabrali na molitvu. Molimo te, i nas učini dionicima te milosti. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Am 5, 8)

On napravi Vlašiće i Štapce, on obrće mrak u zoru, a dan u najglušu noć. On saziva morske vode i valja ih preko lica zemlje. Gospodin mu je ime.

R. Veličanstvo i ljepota pred licem njegovim.
O. Moć i ukras u svetištu njegovu.

Molitva

Svemogući Bože, kod tebe nema ništa tamna, ništa mračna. Pošalji u nas sjaj svoga svjetla da opslužujući tvoje zapovijedi radosna srca vjerno koračamo tvojim putem. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Am 9, 6)

On sazda sebi prijesto na nebesima, i svod svoj na zemlji osnova; on poziva morske vode i lijeva ih zemlji preko lica − Gospodin mu je ime.
R. Nebesa slavu Božju kazuju.
O. I svod nebeski naviješta djelo ruku njegovih.

Molitva

Gospodine, usrdno te molimo: daj nam ići za primjerom strpljivosti tvoga Jedinca da tako postojani ustrajemo u svim protivštinama. Po Kristu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi