ČETVRTAK – VEČERNJA (22.12.)

4-nedjelja-dosasca-vecernja ČETVRTAK PRED BADNJAK – VEČERNJA

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova.
HIMAN

Riječ spasenja proizlazi
iz usta , evo, Očevih.
U krilo svoje primi ga,
O čista djevo Marijo!

S nebesa tebe rasvijetli
Sad milost Duha plodnoga
Da nosiš Krista Gospoda,
Nebeskom Ocu jednaka.

Ti, Vrata Hrama svetoga,
Tajanstven Dom zapečaćen,
Što jedino se otvaraš
Da stanom budeš Previšnjeg.

On, rođen prije Danice,
Po prorocima obećan,
I od Anđela naviješten:
Gospodar zemlji dolazi.

Nek anđeli se raduju,
Nek pjevaju svi narodi,
Jer višnji skromno dolazi
Da spasi što je propalo.

Nek bude, Kriste, Kralju blag,
Sa Ocem tebi slava sva
Ko tješitelju Presvetom
I sad i u sve vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 144 (143). Himna za pobjedu i mir

Ruke su njegove ratu navikle, kad je svijet pobijedio: »Ja, naime, reče, svijet pobijedih.« (sv. Hilarije)

Ant. 1. Tebi, Gospodine, podižem dušu svoju; dođi, izbavi me, Gospodine,  jer se tebi utječem.

I.

Blagoslovljen Gospodin, hridina moja: *
ruke mi uči boju a prste ratu.
On je ljubav moja i tvrđava moja, *
zaštita moja, izbavitelj moj,
štit moj za koji se sklanjam; *
on mi narode stavlja pod noge!

Što je čovjek, Gospodine, da ga poznaješ, *
što li čedo ljudsko da ga se spominješ?
Poput daška je čovjek, *
dani njegovi kao sjena nestaju.

Gospodine, nagni svoja nebesa i siđi, *
takni bregove: i zadimit će se!
Sijevni munjom i rasprši dušmane, *
odapni strijele i rasprši ih!

Ruku pruži iz visina, †
istrgni me i spasi iz voda beskrajnih, *
iz šaka sinova tuđinskih;
laži govore usta njihova, *
a desnica krivo priseže.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Amen.

Ant. Tebi, Gospodine, podižem dušu svoju; dođi, izbavi me, Gospodine,  jer se tebi utječem.
II.

Ant. 2. Nagradi Gospodine, one koji se uzdaju da se proroci tvoji pokažu istiniti.
Pjevat ću ti, Bože, pjesmu novu, *
na harfi od deset žica svirat ću.
Ti daješ pobjedu kraljevima, *
ti koji si spasio Davida, slugu svojega,
od pogubna mača spasi mene, *
oslobodi me iz ruke tuđinske;
laži govore usta njihova, *
a desnica krivo priseže.

Daj da nam sinovi budu kao biljke *
što rastu od mladosti svoje;
a kćeri naše kao stupovi ugaoni, *
krasne poput hramskog stupovlja;
da nam žitnice budu pune svakog obilja, *
s plodovima svakojakim u izobilju;
ovce naše plodile se na tisuće, †
plodile se beskrajno na našim poljima; *
stoka naša neka bude tovna!
U zidinama nam ne bilo proboja ni ropstva, *
ni plača na ulicama našim!

Blago narodu kojem je tako, *
blago narodu kojem je Gospodin Bog!

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Amen.

Ant. Nagradi Gospodine, one koji se uzdaju da se proroci tvoji pokažu istiniti.

Hvalospjev (Otk 11, 17-18; 12, 10b-12a). Božji sud

Ant. 3. Svrati se malo, Gospodine, ne oklijevaj pohoditi sluge svoje.

Zahvaljujemo ti, Gospodaru, Bože Svevladaru,
koji jesi i koji bijaše *
zato što si uzeo u ruke moć svoju veliku
i zakraljio se!

Gnjeviše se narodi,
ali dođe srdžba tvoja *
i čas da se sudi mrtvima
i naplata dade slugama,
tvojim prorocima i svetima *
i svima koji se boje imena tvoga,
malima i velikima.

Sada nasta spasenje i snaga †
i kraljevstvo Boga našega *
i vlast Pomazanika njegova!
Jer, zbačen je tužitelj braće naše *
koji ih dan i noć optuživaše
pred Bogom našim.

Ali oni ga pobijediše krvlju Jaganjčevom
i riječju svoga svjedočanstva: *
nisu ljubili života svoga – sve do smrti.
Zato, veselite se, nebesa, *
i svi nebesnici!

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Amen.

Ant. Svrati se malo, Gospodine, ne oklijevaj pohoditi sluge svoje.
KRATKO ČITANJE Jak 5, 7-8. 9

Strpite se dakle, braćo, do dolaska Gospodnjega! Evo: ratar iščekuje dragocjeni urod zemlje, strpljiv je s njime dok ne dobije kišu ranu i kasnu. Strpite se i vi, očvrsnite srca jer se dolazak Gospodnji približio! Evo: sudac stoji pred vratima!

KRATKI OTPJEV

R. Dođi, oslobodi nas, * Gospodine, Bože silni!
O. razvedri lice svoje i spasi nas! * Gospodine, Bože silni! Slava Ocu. Dođi.

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. O Kralju sviju naroda, kog srdačni im žudi plam, od ugla silni kamene, što rajski dom i zemski hram u jedno spajaš: dođi već i čovjeka, svoj zemljan stvor, iz crnog jada spasi sam!

Izgovarajući početni redak znamenujemo se križem.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.
Ant. O Kralju sviju naroda, kog srdačni im žudi plam, od ugla silni kamene, što rajski dom i zemski hram u jedno spajaš: dođi već i čovjeka, svoj zemljan stvor, iz crnog jada spasi sam!

PROŠNJE

Zazovimo, draga braćo i sestre, Krista Gospodina, koji se poradi nas ponizio, i radosno mu zavapijmo:

Dođi, Gospodine Isuse!

Gospodine Isuse, svojim si se dolaskom udostojao u svijetu u pomoć priteći:
-očisti od opačine naše duše i naša tjelesa!

Otajstvom svoga otkupljenja nisi se sustezao braćom nas nazvati:
-ne dopusti da se ikada od tebe udaljimo!

Otkupljenjem nas svojim obdari
-da na sudu ne budemo kažnjeni.

Kriste, svekoliko je vrijeme ispunjeno bogatstvom tvoje dobrote i ljubavi:
-daj nam primiti neuveli vijenac – slavu.

Tebi, Gospodine, preporučujemo duše onih koji s ovoga svijeta prijeđoše:
-umrli svijetu, nek tebi navijeke žive.

Oče naš… 

MOLITVA

Bože, kad je čovjek pao u ropstvo smrti, ti si ga otkupio dolaskom svoga Sina. Mi ovom službom smjerno ispovijedamo vjeru u njegovo utjelovljenje. Molimo te: daj nam dioništvo u vječnom otkupljenju. Po Gospodinu!

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi