SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – VEČERNJA

Bazilije i Grgur NazijanskiSV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – VEČERNJA

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Ko svake, evo, godine
Dan radosti nam dolazi
U koji čašću blagdanskom
Pastire svete častimo.

Od napora ne prezaju
Dok stado Božje čuvaju,
I sve mu ovce izvode
Na zdrave, sočne pašnjake.

Od tora vuke tjeraju
I razbojnika odgone,
A ovce hrane, njeguju,
Milina sva im ovčinjak.

Čuvari stada blaženi,
U nebeskoj sad radosti
Kod Boga, suca pravednog,
I za nas milost molite.

O Kriste, stada pastiru,
Sva slava tebi i sva čast
Sa Ocem, s Duhom presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 116 (114). Pjesma zahvalnica.

Kroz mnoge nam je nevolje uči u kraljevstvo Božje (Dj 14, 21).

Ant. 1. Gospodine, život mi od smrti izbavi, noge od pada.

Ljubim Gospodina, jer čuje *
vapaj molitve moje:
uho svoje prignu k meni *
u dan u koji ga zazvah.

Užeta smrti sapeše me, †
stegoše me zamke Podzemlja, *
snašla me muka i tjeskoba.
Tada zazvah ime Gospodnje: *
»Gospodine, spasi život moj!«

Dobrostiv je Gospodin i pravedan, *
pun sućuti je Bog naš.
Gospodin čuva bezazlene: *
u nevolji bijah, on me izbavi.

Vrati se, dušo moja, u svoj pokoj, *
jer Gospodin je dobrotvor tvoj:
On mi život od smrti izbavi, *
oči moje od suza, noge od pada.
Hodit ću pred licem Gospodnjim *
u zemlji živih.

Ant. Gospodine, život mi od smrti izbavi, noge od pada.

Ps 121 (120). Čuvar naroda

I više nigda neće ni ogladnjeti ni ožednjeti; više ih nigda neće moriti ni sunce nit ikakva žega (Otk 7, 16).

Ant. 2. Pomoć je moja od Gospodina koji stvori nebo i zemlju.

K brdima oči svoje uzdižem: *
odakle će mi doći pomoć?
pomoć je moja od Gospodina *
koji stvori nebo i zemlju.

Tvojoj nozi on posrnuti ne da *
i neće zadrijemati on, Čuvar tvoj.
Ne, ne drijema i ne spava *
on, Čuvar Izraelov.

Gospodin je Čuvar tvoj, *
Gospodin je zasjen tvoj s desne tvoje!
neće ti sunce nauditi danju *
ni mjesec noću.

Čuvao te Gospodin od zla svakoga, *
Čuvao dušu tvoju!
Čuvao Gospodin tvoj izlazak i povratak *
odsada dovijeka.

Ant. Pomoć je moja od Gospodina koji stvori nebo i zemlju.

Hvalospjev (Otk 15, 3−4). Poklonstvena pjesan

Ant. 3. Pravedni su i istiniti putovi tvoji, kralju vjekova.

Velika su i čudesna djela tvoja, *
Gospodine, Bože, Svevladaru!
Pravedni su i istiniti putovi tvoji, *
kralju naroda!

Tko da te se ne boji, Gospodine, †
tko da ne slavi Ime tvoje! *
Ti si jedini svet!
I zato svi će narodi doći †
i klanjati se pred tobom, *
jer se očitovahu pravedna djela tvoja!

Ant. Pravedni su i istiniti putovi tvoji, kralju vjekova.
KRATKO ČITANJE (1 Pt 5, 1 – 4)

Starješine dakle među vama opominjem, ja sustarješina i svjedok Kristovih patnja, a zato i zajedničar slave koja se ima očitovati: pasite povjereno vam stado Božje, nadgledajte ga – ne prislino, nego dragovoljno, po Božju; ne radi prljava dobitka, nego oduševljeno; i ne kao gospodari Baštine, nego kao uzori stada. Pa kad se pojavi Natpastir, primit ćete neuveli vijenac slave.
KRATKI OTPJEV

R. Ovo je ljubitelj svoje braće, * koji se mnogo moli za narod. Ovo je.
O. I život svoj dade za braću svoju. * Koji se mnogo moli za narod. Slava Ocu. Ovo je.
EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. A tko bude vršio i druge učio, taj će biti velik u kraljevstvu nebeskom.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. A tko bude vršio i druge učio, taj će biti velik u kraljevstvu nebeskom.

PROŠNJE

Hvalom proslavimo Krista koji je postao velikim svećenikom da ljude kod Boga zagovara i ponizno ga zamolimo:

Spasi, Gospodine, narod svoj.

Ti si Crkvu svoju obdario svetim i vrijednim upraviteljima:
daj da se kršćani trajno raduju njihovu mudrom vodstvu.
Spasi, Gospodine, narod svoj.
Kad su te sveti pastiri poput Mojsija molili, otpustio si grijehe narodu:
po njihovu zagovoru neprestano posvećuj i čisti svoju Crkvu.
Svete si svoje pomazao posred braće i Duha si im svoga dao:
ispuni Duhom Svetim sve upravitelje naroda.
Ti si baština svetih pastira:
ne daj da bez tebe ostane itko od onih koje si krvlju svojom otkupio.
Ti po pastirima Crkve ovcama svojim daruješ život vječni da ih nitko ne istrgne iz ruke tvoje:
spasi pokojnike za koje si svoj život položio.

Oče naš…
MOLITVA

Bože, ti si prosvijetlio svoju Crkvu primjerom i naukom svetoga Bazilija i Grgura. Daj nam u poniznosti tražiti tvoju istinu i ljubav za nju svjedočiti! Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Ponedjeljak – Biblijska misao dana – 02.01. – Tko je Krist?

iv-1-19-28Tko je Krist?

Židovi pitaju Ivana Krstitelja, je li on Krist? Je li on obećani Mesija, kojeg oni iščekuju? (Riječ krist znači isto što i mesija – dakle pomazanik, odnosno spasitelj.)

Svatko od nas treba Krista – treba Spasitelja. Svi mi u sebi nosimo slabost, prazninu, nosimo slomljenost i sputanost. S druge strane, u nama duboko usađena je čežnja za srećom, za pravom radošću – za puninom života… U svakom našem ponašanju ta duboka čežnja probija iz nas: tugujemo zato što nam radost života izmiče; radujemo se, jer doživljavamo da nas je barem malo dotakla; bjesnimo, mučimo sebe i one oko sebe, jer nas je strah – mislimo da nam je netko oduzima. Pa i onda kada netko u očaju odustaje od života, to je očajni krik za puninom koju nigdje i ni u kome ne pronalazi… Svatko od nas dobro zna, da sam sebi nije dovoljan. Treba nam netko…Netko!?… Nastavi čitati

SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – JUTARNJA

Bazilije i Grgur Nazijanski 2
SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – JUTARNJA

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama! Nastavi čitati

Jutarnja molitva – 02. siječanj

 Jutarnja molitva – 02. siječanj
✞ U ime Oca i Sina i Duha Svetoga. Amen ✞

“Tebi ću se moliti, o Bože, ujutro ćeš moj glas uslišati.” Ps 5, 3

Strah i brige predaj Bogu svome… Zašto se plašiš ovog novog dana i onoga što ti donosi? Budi sretan što si se probudio znajući da si živ i da si ugledao svjetlo Gospodnjeg dana. Strah i brige predaj Bogu svome. Jedino tako će ti pasti teret sa duše i iz misli. Osjećati ćeš se slobodno. I onog trena kada osjetiš slobodu zahvali Mu. Zahvalom će ti se vratiti dvostruko olakšanje.

✞ U ime Oca i Sina i Duha Svetoga. Amen ✞

SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – SREDNJI ČAS

Bazilije i Grgur Nazijanski 3SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – SREDNJI ČAS

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni! Nastavi čitati

Ponedjeljak – Misna čitanja (02.01.)

 Za mnom dolazi koji je preda mnom.

Ponedjeljak – Misna čitanja (02.01.)

📖: 1Iv 2,22-28; Ps 98,1-4; Iv 1,19-28

Prvo čitanje: 1 Iv 2, 22-28
Što čuste od početka, u vama nek ostane.

Čitanje Prve poslanice svetog Ivana apostola
Ljubljeni! Tko je lažac, ako ne onaj koji tvrdi da Isus nije Krist? Antikrist je onaj tko niječe Oca i Sina. Svaki koji niječe Sina, nema ni Oca, a tko priznaje Sina, ima i Oca. A vi — što čuste od početka, u vama nek ostane. Ako u vama ostane što čuste od početka, i vi ćete ostati u Sinu i Ocu. A ovo je obećanje koje nam on obeća: život vječni. Ovo vam napisah o onima koji vas zavode. A vi — Pomazanje koje primiste od njega u vama ostaje i ne treba da vas itko poučava. Nego njegovo vas Pomazanje uči o svemu, a istinito je i nije laž, pa kao što vas je ono naučilo, ostanite u Njemu. I sada, dječice, ostanite u njemu da budemo puni pouzdanja kad se pojavi te se ne postidimo pred njim o njegovu dolasku.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati

SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – SLUŽBA ČITANJA

Bazilije i Grgur Nazijanski

SV. BAZILIJE VELIKI I GRGUR NAZIJANSKI – SLUŽBA ČITANJA

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu

Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama! Nastavi čitati