SRIJEDA – VEČERNJA (04.01)

BOŽANSKI ČASOSLOVSRIJEDA – VEČERNJA (04.01)

II. tjedna Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

HIMAN

O Isuse spase naš
Kog prije svake svjetlosti
Božanstvom sebi jednaka
Nebeski Otac porodi.

Ti sjajno svjetlo Očevo,
Ti nado roda ljudskoga,
Čuj molbe što se uzdižu
Iz grudi tvojim slugama!

O Stvorče svijeta, sjeti se
Da rađajuć se nekada
Ti naše tijelo obuče
U tijelu čiste Djevice.

Svjedoči to nam ovaj dan,
Što sviće svake Godine,
Od Oca da si došao
Otkupitelj nam jedini.

Sve zvijezde, zemlja, mora sva
I svaki stvor ga pozdravlja
u novoj pjesmi kao dan,
Kad poče novo spasenje.

A mi, koje umio
Val blažen krvi presvete,
O danu tvojeg rođenja
Svim srcem hvalu pjevamo.

Sva slava tebi, Isuse,
Kog rodi Djeva Marija
I Ocu s Duhom preblagim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ps 62 (61). Mir u Bogu

Bog nade napunio vas svakom radošću i mirom u vjeri (Rim 15, 13).

Ant. 1. Iščekujemo blaženu nadu i dolazak Slave našega Spasitelja.

Samo je u Bogu mir, dušo moja, *
samo je u njemu spasenje.
Samo on je moja hrid i spasenje, *
utvrda moja: neću se pokolebati.

Dokle ćete na bijednika nasrtati, †
obarati ga svi zajedno, *
ko zid ruševan il’ ogradu nagnutu?
Urotiše se da me s visa mog obore, *
u laži uživaju:
ustima blagoslivlju, *
a u srcu proklinju.

Samo je u Bogu mir, dušo moja, *
samo je u njemu nada moja.
Samo on je moja hrid i spasenje, *
utvrda moja: neću se pokolebati.

U Boga je spasenje moje i slava; *
Bog mi je hridina silna, utočište.
U nj se, narode, uzdaj u svako doba: †
pred njim srca izlijevajte: *
Bog je naše utočište!

Sinovi su ljudski samo dašak, *
laž su djeca čovječja:
svi da stanu na tezulju, *
od daha bi lakši bili.

U grabež se ne uzdajte, †
nit se otetim tašto hvalite; *
umnoži l’ se blago,
nek vam srce za nj ne prione.
Bog rekao jedno, a ja dvoje čuo: *
»U Boga je snaga!
U tebe je, Gospodine, dobrota! *
Ti uzvraćaš svakom po djelima njegovim.«

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Amen.

Ant. Iščekujemo blaženu nadu i dolazak Slave našega Spasitelja.

Ps 67 (66). Blagoslovni hvalospjev

Neka vam je svima znano: poganima je poslano spasenje Božje (Dj 28, 28).

Ant. 2. Obasjao nas Bog licem svojim i blagoslovio nas.
Smilovao nam se Bog i blagoslovio nas, *
obasjao nas licem svojim,
da bi sva zemlja upoznala putove tvoje, *
svi puci tvoje spasenje!

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Nek se vesele i kliču narodi, †
jer sudiš pucima pravedno *
i narode vodiš na zemlji.

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Zemlja plodom urodila! *
Bog nas blagoslovio, Bog naš!
Bog nas blagoslovio! *
Neka ga štuju svi krajevi svjetski!

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Amen.

Ant. Obasjao nas Bog licem svojim i blagoslovio nas.

Hvalospjev (Kol 1, 12-20). Krist prvorođenac, prije svakog stvorenja i prvorođenac od mrtvih

Ant. 3. U njemu je sve stvoreno i sve stoji u njemu.

S radošću zahvaljujmo Ocu †
koji nas osposobi *
za dioništvo u baštini svetih u svjetlosti.
On nas izbavi iz vlasti tame *
i prenese u kraljevstvo Sina, ljubavi svoje,
u kome imamo otkupljenje, *
otpuštenje grijeha.

Krist Isus slika je Boga nevidljivoga, *
Prvorođenac, prije svakog stvorenja.
Ta u njemu je sve stvoreno †
na nebesima i na zemlji, *
vidljivo i nevidljivo,
bilo Prijestolja, bilo Gospodstva, *
bilo Vrhovništva, bilo Vlasti:
sve je po njemu i za njega stvoreno: †
on je prije svega, *
i sve stoji u njemu.

On je Glava Tijela, Crkve: †
on je Početak, *
Prvorođenac od mrtvih,
da u svemu bude Prvak.

Jer, svidjelo se Bogu *
u njemu nastaniti svu Puninu
i po njemu †
– uspostavivši mir krvlju križa njegova – *
izmiriti sa sobom sve,
bilo na zemlji, bilo na nebesima.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, †
tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova.

Amen.

Ant. U njemu je sve stvoreno i sve stoji u njemu.

KRATKO ČITANJE Rim 8, 3-4

Poslavši Sina svoga u obličju grešnoga tijela i s obzirom na grijeh, Bog osudi grijeh u tijelu da se pravednost Zakona ispuni u nama koji ne živimo po tijelu nego po Duhu.

KRATKI OTPJEV

R. Riječ je tijelom postala, * aleluja, aleluja. Riječ.
O. I nastanila se među nama. * Aleluja, aleluja. Slava Ocu. Riječ.

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Ja sam od Boga izašao i došao; nisam sam od sebe došao, nego me Otac poslao.

Izgovarajući početni redak znamenujemo se križem.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Ja sam od Boga izašao i došao; nisam sam od sebe došao, nego me Otac poslao.

PROŠNJE

Krist je došao k nama i sama sebe predao, da očisti sebi mio narod što ide putem dobrih djela. Njega žarko i pobožno zazovimo:

Gospodine, smiluj se!

Za tvoju svetu Crkvu:
-da se svi njezini sinovi rode na novi život, molimo te:
Gospodine, smiluj se!

Za siromašne, zatočene, izbjeglice
-da u našoj ljubavi susretnu tebe, utjelovljeni Sine Božji, molimo te:
Gospodine, smiluj se!

Da naša radost bude potpuna
-i da se divimo daru koji nam Otac dade u tebi, molim te:
Gospodine, smiluj se!

Nek tvoji pokojni sluge, prosvijetljeni tvojim rođenjem, ugledaju tvoje lice
-i nestane zauvijek noći za njih, molimo te:
Gospodine, smiluj se!

Oče naš…

MOLITVA

Svemogući Bože, tvoj je Spas za otkupljenje svijeta sišao s nebesa kao novo svijetlo. Daj da to svjetlo trajno blista u našim srcima i obnovi nam život. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni. Amen.