KRŠTENJE GOSPODINOVO – SREDNJI ČAS

KRŠTENJE GOSPODINOVO – SREDNJI ČAS

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.
Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

PSALMODIJA

3 ČAS: Ant. Ivan odvraćaše Isusa: Ti mene treba da krstiš, a ti — ti da k meni dolaziš?
6 ČAS: Ant. Isus odgovori Ivanu: Pusti sada! Dolikuje nam da tako ispunimo svu pravednost.
9 ČAS: Ant. Ivan posvjedoči: Vidjeh da Duh silazi na nj poput goluba s neba i ostaje na njemu.

Ps 23 (22). Dobri pastir.

Jaganjac će ih voditi na izvore voda života (Otk 7,17)

Gospodin je pastir moj: *
ni u čem ja ne oskudijevam;
na poljanama zelenim *
on mi daje odmora.
Na vrutke me tihane vodi *
i krijepi dušu moju.

Stazama pravim on me upravlja *
radi imena svojega.
Pa da mi je i dolinom smrti proći, *
zla se ne bojim, jer si ti sa mnom.
Tvoj štap i palica tvoja *
utjeha su meni.

Trpezu preda mnom prostireš *
na oči dušmanima mojim.
Uljem mi glavu mažeš, *
čaša se moja prelijeva.

Dobrota i milost pratit će mene *
sve dane života moga.
U Gospodnjem ću Domu prebivati *
kroz dane mnoge.

Ps 76 (75). Pjesan nakon pobjede.

Vidjet će Sina Čovječjega gdje dolazi na oblacima nebeskim (Mt 24,30).

I.

Na glasu je Bog u Judeji, *
u Izraelu veliko je ime njegovo!
U Šalemu je Šator njegov, *
na Sionu boravište.
Tu polomi strijele lukovima, *
štitove, mačeve, sve oružje.
Blistav li si, *
veličanstveniji od bregova drevnih.
Opljačkani su oni koji bijahu jaki srcem, †
i san svoj snivaju, *
klonuše ruke svim hrabrima.
Od prijetnje tvoje, Bože Jakovljev, *
skameniše se kola i konji.

II.

Strašan si ti, i tko da opstane *
kraj žestine gnjeva tvojega.
S neba reče presudu *
od straha zemlja zadrhta i zanijemje
kad se diže Bog da sudi, *
da spasi sve uboge na zemlji.
Jer će te i bijes Edoma slaviti, *
i preživjeli iz Hamata štovat će te.
Zavjetujte i izvršite zavjete Gospodinu,
Bogu svojemu, *
svi oko njega neka donose darove Strašnome
koji obuzdava oholost knezova, *
koji je strašan kraljevima zemlje.

3 ČAS: Ant. Ivan odvraćaše Isusa: Ti mene treba da krstiš, a ti — ti da k meni dolaziš?
6 ČAS: Ant. Isus odgovori Ivanu: Pusti sada! Dolikuje nam da tako ispunimo svu pravednost.
9 ČAS: Ant. Ivan posvjedoči: Vidjeh da Duh silazi na nj poput goluba s neba i ostaje na njemu.
TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Iz 11, 1-2a)

Isklijat će mladica iz panja Jišajeva, izdanak će izbit iz njegova korijena. Na njemu će Duh Gospodnji počivat, duh mudrosti i umnosti, duh savjeta i jakosti, duh znanja i straha Gospodnjeg.

R. On treba da raste.
O. A ja da se umanjujem.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Iz 42, 1)

Evo Sluge mojega koga podupirem, mog izabranika, miljenika duše moje. Na njega sam svoga Duha izlio, da donosi pravo narodima.

R. Evo Sluge mojega koga podupirem.
O. Mog izabranika, miljenika duše moje.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Iz 49,6)

Reče mi Gospodin: »Premalo je da mi budeš Sluga, da podigneš plemena Jakovljeva i vratiš Ostatak Izraelov, nego ću te postaviti za svjetlost narodima, da spas moj do nakraj zemlje doneseš.«

R. Duha svoga stavljam na njega.
O. I naviještat će pravdu narodima.

MOLITVA

Svemogući vječni Bože, kod krštenja na Jordanu Duh Sveti sašao je na Isusa Krista, a ti si ga svečano proglasio svojim ljubljenim sinom. I nas si iz vode i Duha Svetoga nanovo rodio za svoju djecu: daj da vazda ostanemo u tvojoj ljubavi. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.