PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (03. NKG)

PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (03. NKG)

III. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 119 (118), 89-96. XII. (Lamed). Pohvala Božjem zakonu

Novu vam zapovijed dajem: kao što sam ja ljubio vas, ljubite i vi jedan drugoga (Iv 13, 34)

Ant. 1. Gospodine, tvoje ja ištem naredbe, po njima ti me oživljuješ.

Dovijeka, Gospodine, riječ tvoja ostaje, *
stalna poput nebesa.
Od koljena do koljena tvoja je vjernost; *
učvrstio si zemlju i ona stoji.
Po tvojim zakonima stoje zauvijek *
jer sve tebi služi.
Da nije tvoj Zakon uživanje moje, *
propao bih u nevolji svojoj.
Naredaba tvojih neću zaboravit` dovijeka, *
jer po njima ti me oživljavaš.
Tvoj sam, Gospodine: spasi me, *
jer tvoje ja ištem naredbe.
Bezbožni vrebaju da me upropaste, *
ali ja na tvoje pazim propise.
Svakom savršenstvu vidim granicu, *
a zapovijed tvoja nema granica.

Ant. Gospodine, tvoje ja ištem naredbe, po njima ti me oživljuješ.

Ps 71 (70). Molitva starca

U nadi budite radosni, u nevolji strpljivi (Rim 12, 12)

I.

Ant. 2. Gospodine, uzdanje od moje mladosti.

Tebi si, Gospodine, utječem, *
ne daj da se ikada postidim!
U pravdi me svojoj spasi i izbavi, *
prikloni uho k meni i spasi me!
Budi mi hrid utočišta
i čvrsta utvrda spasenja: *
jer ti si stijena i utvrda moja.
Bože moj, istrgni me iz ruke zlotvora, *
iz šake silnika i tlačitelja:
jer ti si, o Gospode, ufanje moje, *
Gospodine, uzdanje od moje mladosti!
Na te se oslanjam od utrobe; †
ti si mi zaštitnik od majčina krila: *
u te se svagda uzdam.
Mnogima postadoh čudo, *
jer ti si mi bio silna pomoć.
Usta mi bijahu puna tvoje hvale, *
slaviše te svaki dan!
Ne zabaci me u starosti: *
kad mi malakšu sile, ne zapusti me!
Jer govore o meni moji dušmani, *
i koji me vrebaju složno se svjetuju:
„Bog ga je napustio; †
progonite ga i uhvatite *
jer nema tko da ga spasi!”
O Bože, ne stoj daleko od mene, *
Bože moj, pohitaj mi u pomoć!
Neka se postide i propadnu koji mi o životu rade; *
nek` se sramotom i stidom pokriju
koji mi žele nesreću!

Ant. Gospodine, uzdanje od moje mladosti.

II.

Ant. 3. Ni u starosti, Bože, ne zapusti me.

A ja ću se uvijek uzdati, *
iz dana u dan hvaleć` te sve više.
Ustima ću naviještati pravednost tvoju, †
povazdan pomoć tvoju: *
jer im ne znam broja.
Kazivat ću silu Gospodnju, *
slavit ću samo tvoju pravednost.
Bože, ti mi bijaše učitelj od mladosti moje, *
i sve do sada naviještam čudesa tvoja.
Ni u starosti, kad posijedim, *
Bože, ne zapusti me,
da kazujem mišicu tvoju naraštaju novom *
i svima budućima silu tvoju,
i pravednost tvoju, Bože, koja seže do neba, †
kojom učini velika djela. *

Bože, tko je kao ti!
Tjeskobe mnoge i zla bacio si na me: †
ali ti ćeš me opet oživiti *
i opet me podići iz dubine zemlje.
Povećaj dostojanstvo moje *
i opet me utješi:
A ja ću uz harfu slaviti tvoju vjernost, o Bože, *
svirat ću ti u citaru, Sveče Izraelov!
Moje će usne klicati pjevajuć` tebi *
i moja duša koju si spasio.
I moj će jezik svagda slaviti pravdu tvoju, †
jer su postiđeni i posramljeni *
oni što traže moju nesreću.

Ant. Ni u starosti, Bože, ne zapusti me.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (2 Kor 13, 11)

Braćo, radujte se, usavršujte se, tješite se, složni budite, mir njegujte i Bog ljubavi i mira bit će s vama.

R. Oči Gospodnje gledaju pravedne.
O. Uši mu slušaju vapaje njihove.

Molitva

Dobri Oče! Ti si čovjeka pozvao na rad i dobrotom ga svojom potičeš da se s drugim ljudima uzajamno potpomaže i usavršuje. Daj nam tako trajno raditi da svi živimo kao braća, prožeti bratstvom i ljubavlju. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Rim 6, 22)

Sada pak pošto ste oslobođeni grijeha i postali sluge Božje, imate plod svoj za posvećenje, a svršetak – život vječni.

R. Bože, ti ćeš nas opet oživit.
O. I narod će se tvoj radovati u tebi.

Molitva

Bože, ti si gospodar i čuvar usjeva i vinograda. Ti podjeljuješ službe i daješ pravednu nagradu. Daj nam tako podnijeti teret i žegu dana da nikad ne mrmljamo protiv tvoje volje. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Kol 1, 21-22)

Nekoć i vi bijaste po zlim djelima udaljeni i neprijateljski raspoloženi, sada u ljudskom tijelu Kristovu, po smrti, Bog vas sa sobom izmiri da vas k sebi privede svete, bez mane i besprigovorni.

R. Pjevajte Gospodinu, pobožnici njegovi.
O. Zahvaljujte svetom imenu njegovu.

Molitva

Bože, ti daješ da svake godine slavimo blagdan posvećenja našeg stolnog hrama. Daj da te naša služba pravo časti, a nama pribavi potpuno otkupljenje. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi