PETAK – VEČERNJA (01. KOR)

PETAK – VEČERNJA (01. KOR)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

HIMAN

Gle, kako naši oholi
I ljuti grijesi raniše
Božansko Srce nevino,
Što nije tog zaslužilo!

Zavitla vojnik sulicom,
A naš je prijestup upravi
I gvožđu šiljak okrutan
Opakost naša naoštri.

Iz rane Srca Kristova
Izađe Crkva njegova;
Tu vrata se otvoriše
Svim ljudima na spasenje.

Odonud milost teče sveđ
Ko potok sedmerostruki,
Da na njem blatnu haljinu
U krvi Janjca peremo.

Rugobom novom nemojmo
Ranjavat Srca blaženog,
Već nek nam srce gori za nj,
Ko za nas ljubav njegova.

Sva slava tebi, Isuse,
Što livaš milost iz Srca,
I Ocu s Duhom preblagim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ps 41 (40). Pouzdanje zapuštena bolesnika

Jedan će me od vas izdati − koji sa mnom blaguje (Mk 14, 18).

Ant. 1. Iscijeli mi, Gospodine, dušu, jer tebi sagriješih.

Blago onome koji misli na uboga i slaba: *
u dan nevolje Gospodin će ga spasiti!
Gospodin će ga štititi i živa sačuvati, †
sreću mu dati na zemlji, *
i neće ga predati na volju dušmanima.
Gospodin će ga ukrijepiti na postelji boli, *
bolest mu okrenuti u snagu.

Zavapih: »Gospodine, smiluj mi se, *
iscijeli mi dušu, jer tebi sagriješih!«
Neprijatelji zlo govore o meni: *
»Kad će umrijeti
i kad će mu nestati imena?«
I dođe li tko da me posjeti, himbeno govori, *
u srcu pakosti skuplja i vani opada.

Mrzitelji moji svi složno šapuću o meni: *
zlo mi dosuđuju:
»Pogubna se pošast na nj oborila.« *
Ili: »Tko jednom leže, više ne ustaje.«
Pa i prijatelj moj u koga se uzdah, *
koji blagovaše kruh moj, petu na me podiže.

A ti, Gospodine, smiluj se meni i podigni me *
da im mogu uzvratiti.
Po tome ću znati da sam mio tebi: *
što se dušmanin moj
neće veseliti nada mnom.
Ti ćeš me zdrava uzdržati *
i pred svoje me lice staviti dovijeka.

Blagoslovljen Gospodin, Bog Izraelov, *
od vijeka do vijeka! Tako neka bude! Amen.

Ant. Iscijeli mi, Gospodine, dušu, jer tebi sagriješih.

Ps 46 (45). Bog nam je utvrda i snaga

I nadjenut će mu se ime Emanuel − što znači: S nama Bog (Mt 1, 23).

Ant. 2. S nama je Gospodin nad Vojskama, naša je utvrda Bog Jakovljev.

Bog nam je zaklon i utvrda, *
pomoćnik spreman u nevolji.
Stoga, ne bojmo se kad se ljulja zemlja, *
kad se bregovi ruše u srce mora.
Nek buče i bjesne valovi morski, *
nek bregovi dršću od žestine njihove:
s nama je Gospodin nad Vojskama, *
naša je utvrda Bog Jakovljev!

Rijeka i rukavci njezini vesele Grad Božji, *
presveti šator Višnjega.
Bog je sred njega, poljuljat se neće, *
od rane zore Bog mu pomaže.
Ma bjesnjeli puci, rušila se carstva, *
kad glas njegov zagrmi, zemlja se rastopi:
s nama je Gospodin nad Vojskama, *
naša je utvrda Bog Jakovljev!

Dođite, gledajte djela Gospodnja, *
strahote koje on na zemlji učini.
Do nakraj zemlje on ratove prekida, †
lukove krši i lomi koplja, *
štitove ognjem sažiže.
Prestanite i znajte da sam ja Bog, *
uzvišen nad pucima,
nad svom zemljom uzvišen!

S nama je Gospodin nad Vojskama, *
naša je utvrda Bog Jakovljev!

Ant. S nama je Gospodin nad Vojskama, naša je utvrda Bog Jakovljev.

Hvalospjev (Otk 15, 3−4). Poklonstvena pjesan

Ant. 3. Svi će narodi doći i klanjati se pred tobom, Gospodine.

Velika su i čudesna djela tvoja, *
Gospodine, Bože, Svevladaru!
Pravedni su i istiniti putovi tvoji, *
Kralju narodâ!

Tko da te se ne boji, Gospodine, †
tko da ne slavi Ime tvoje! *
Ti si jedini svet!

I zato svi će narodi doći †
i klanjati se pred tobom, *
jer se očitovahu pravedna djela tvoja!

Ant. Svi će narodi doći i klanjati se pred tobom, Gospodine.
KRATKO ČITANJE (Jak 5, 16. 19-20.)

Ispovijedajte jedni drugima grijehe i molite jedni za druge, da ozdravite. Mnogo može žarka molitva pravednikova. Braćo moja, odluta li tko od istine, pa ga tkogod vrati, znajte: tko vrati grešnika s lutalačkog puta njegova, spasit će dušu njegovu od smrti i pokriti mnoštvo grijeha.

KRATKI OTPJEV

R. Zavapi: Gospodine, *smiluj mi se. Zavapih.
O. Iscijeli mi dušu, jer tebi sagriješih. * Smiluj mi se. Slava Ocu. Zavapih.
EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Ako prinosiš dar na žrtvenik pa se ondje sjetiš da tvoj brat ima nešto protiv tebe, ostavi dar ondje pred žrtvenikom; idi i najprije se izmiri s bratom, a onda dođi i prinesi dar.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Ako prinosiš dar na žrtvenik pa se ondje sjetiš da tvoj brat ima nešto protiv tebe, ostavi dar ondje pred žrtvenikom; idi i najprije se izmiri s bratom, a onda dođi i prinesi dar.

PROŠNJE

Pomolimo se Gospodinu Isusu koji je svojom krvlju posvetio narod:

Smiluj se, Gospodine, narodu svome.

Otkupitelju naš, po svojoj muci udijeli vjernicima da mrtve svoje udove, budi im potpora u borbi protiv zla i protivština, ojačaj ih još čvršćom nadom
da budu što spremniji za proslavu tvoga uskrsnuća.
Daj da kršćani vrše svoju proročku ulogu te svuda tebe razglašuju
i da tu svoju zadaću proroka potvrđuju svjedočanstvom vjere, nade i ljubavi.
Snagom svojom pridigni sve ražalošćene
i daj da im mi budemo podrška i utjeha.
Nauči vjerne svoje da u gorčinama i teškoćama života budu dionici tvoje muke
te tvoje spasenje na sebi očituju.
Stvoritelju i uzdržavatelju života, sjeti se onih koji prijeđoše s ovoga svijeta
i udijeli im slavu svoga uskrsnuća.

Oče naš…

MOLITVA

Gospodine, daj da nas korizmena obnova pripravi na Vazam. Prihvatili smo tjelesno odricanje: nek urodi duhovnim plodom. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi