UTORAK – VEČERNJA (02. KOR)

UTORAK – VEČERNJA (02. KOR)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen

HIMAN

Pogledaj, Gospodine, i smiluj se,
Jer smo sagriješili tebi.

(može se ponavljati iza svake kitice)

Svevišnji Kralju, Spasitelju sviju,
Dižemo k tebi zaplakane oči:
Prosećim, Kriste, u pomoć priskoči.

Desnico Oca, ugaona stijeno,
Spasenja pute i nebeske dveri,
Zločina našeg ljage nam operi.

Molimo, Bože, veličanstvo tvoje,
Ušima svetim vapaje nam počuj:
Krivnjama našim milosno se smiluj.

Sve svoje grijehe priznajemo tebi,
Skrušena srca otkrivamo tajne,
Tvoja dobrota nek nam prosti, Spase.

Uhvaćen nevin, bez otpora vođen,
Svjedocima krivim osuđen za krivce,
Otkupi koje, ti sve spasi, Kriste.

PSALMODIJA

Ps 49 (48). Ispraznost bogatstva

Teško će bogataš u kraljevstvo nebesko (Mt 19, 23).

I.

Ant. 1. Ne možete služiti Bogu i bogatstvu.

Poslušajte ovo, svi narodi, *
čujte, svi stanovnici zemlje,
vi, djeco puka, i vi, odličnici, *
bogati i siromašni zajedno!

Moja će usta zboriti mudrost, *
i moje srce misli razumne.
K poučnoj izreci priklonit ću uho, *
uz citru ću izložit svoju zagonetku.

Što da se bojim u danima nesreće *
kad me opkoli zloba spletkara
koji se u blago svoje uzdaju *
i silnim se hvale bogatstvom?

Ta nitko sebe ne može otkupit *
ni za se dati Bogu otkupninu:
životu je cijena previsoka, *
i nikada je neće platiti
tko želi živjeti dovijeka *
i ne vidjeti jamu grobnu.
Jer, i mudri umiru, †
pogiba i luđak i bezumnik: *
bogatstvo svoje ostavlja drugima.

Grobovi im kuće zasvagda, †
stanovi njihovi od koljena do koljena, *
sve ako se zemlje nazivale
imenima njihovim.
Čovjek koji nerazumno živi *
sličan je stoci koja ugiba.

Ant. Ne možete služiti Bogu i bogatstvu.

II.

Ant. 2. Zgrćite sebi blago na nebu, govori Gospodin.

Takav je put onih koji se ludo uzdaju, *
to je konac onih koji uživaju u sreći.
Poput stada redaju se u Podzemlju, *
smrt im je pastir, a dobri njima vladaju.
Njihova će lika brzo nestati, *
Podzemlje će im biti postojbina.

A moju će dušu †
Bog ugrabiti Podzemlju iz pandža *
i milostivo me primiti.
Ne boj se ako se tko obogati *
i ako se poveća blago doma njegova:
kad umre, ništa neće ponijeti sa sobom, *
i blago njegovo neće s njime sići.

Ako se u životu držao sretnim *
− »Govorit će se da ti je dobro bilo!« −
i on će doći u skup otaca svojih, *
gdje svjetlosti više vidjeti neće.
Čovjek koji nerazumno živi *
sličan je stoci koja ugiba.

Ant. Zgrćite sebi blago na nebu, govori Gospodin.

Hvalospjev (Otk 4, 11; 5, 9. 10. 12). Hvalospjev otkupljenih

Ant. 3. Dostojan je zaklani Jaganjac primiti čast i slavu.

Dostojan si, Gospodine, Bože naš, *
primiti slavu i čast i moć!
Jer, ti si sve stvorio, *
i tvojom voljom sve postade
i bî stvoreno!

Dostojan si uzeti knjigu *
i otvoriti pečate njezine.
Jer si bio zaklan †
i otkupio, krvlju svojom, za Boga *
ljude iz svakog plemena i jezika,
puka i naroda.
Učinio si ih Bogu našemu
kraljevstvom i svećenicima, *
i kraljevat će na zemlji.

Dostojan je zaklani Jaganjac *
primiti moć i bogatstvo
i mudrost i snagu *
i čast i slavu i blagoslov!

Ant. Dostojan je zaklani Jaganjac primiti čast i slavu.
KRATKO ČITANJE (Jak 2, 14. 17. 18b)

Što koristi, braćo moja, ako tko rekne da ima vjeru, a djela nema? Može li ga vjera spasiti? Vjera, ako nema djela, mrtva je u sebi. Pokaži mi svoju vjeru bez djela, a ja ću tebi djelima pokazati svoju vjeru.
KRATKI OTPJEV

R. Zavapih Gospodine, * smiluj mi se. Zavapih.
O. Iscijeli mi dušu jer tebi sagriješih* Smiluj mi se. Slava Ocu. Zavapih.
EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Svi ste vi braća. Ni ocem ne zovite nikoga na zemlji. Ta jedan je Otac vaš – onaj na nebesima. I ne dajte da vas vođama zovu, jer jedan je vaš vođa – Krist.

Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen..

Ant. Svi ste vi braća. Ni ocem ne zovite nikoga na zemlji. Ta jedan je Otac vaš – onaj na nebesima. I ne dajte da vas vođama zovu, jer jedan je vaš vođa – Krist.

PROŠNJE

Uzveličajmo Krista Gospodina koji je podignut na križ sve privukao k sebi. Pobožno mu zavapijmo:

Gospodine sve privuci k sebi.

Gospodine, svjetlost koja blista iz otajstva križa nek sve privuče
da upoznaju tebe Put, Istinu i Život.
Svima koji za tobom žeđaju daj živu vodu
da ne žeđaju zauvijek.
Prosvijetli sve koji njeguju nauku i raznovrsna umijeća
da ljude učine prikladnijima za tvoje kraljevstvo.
Prikloni sve ljude koji se radi grijha i sablazni odalečiše od tebe
da se k tebi vrate i u tvojoj ljubavi ostanu.
Sve naše pokojnike pripusti nebeskoj slavi
da se raduju skupa s blaženom Djevicom Marijom i svima svetima.

Oče naš…

MOLITVA

Gospodine, čuvaj svoju Crkvu trajnom dobrotom. Bez tebe smrtni čovjek propada: pomozi da se klonimo pogubnog i tražimo spasenje. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi