VELIKI UTORAK – SREDNJI ČAS

VELIKI UTORAK - SREDNJI ČASVELIKI UTORAK – SREDNJI ČAS

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

HIMAN

Dan nam svečan osvanu,
Pun veselja svijet sav kliče:
Kralj života pogubi
Kneza smrti, zla i tmine.

Puk sav hrli u susret
Mašuć cvjetnim grančicama,
Pjesmu pjeva pobjednu:
Slava Sinu Davidovu!

Pohitimo radosno Višnjem
Kralju svi u susret:
S grančicama palminim (masline)
Slavu Kristu zapjevajmo!

Staze naše upravljaj,
Kriste Vođo, Spasitelju!
Daj nam svagda pjevati
Srcem čistim hvale tvoje.

Slava Ocu vječnomu
I Sinu mu Jedinomu
S Tješiteljem Presvetim —
Svetom Trojstvu blaženomu. Amen.

PSALMODIJA

  1. ČAS: Pred blagdan Pashe, znajući Isus da je došao njegov čas, jer je ljubio svoje, do kraja ih je ljubio.
  2. ČAS: Kao što mene poznaje Otac, i ja poznajem Oca i život svoj polažem za ovce svoje.
  3. ČAS: Meni je živjeti Krist, a umrijeti dobitak; valja mi se hvaliti križem Gospodina moga Isusa Krista.

Ps 119 (118), 41-48. VI. (Vau)

Nek` milost tvoja, Gospodine, dođe na mene *
i spasenje tvoje po tvom obećanju.
Odgovorit ću onima koji me ruže, *
jer se uzdam u riječ tvoju.

Od mojih usta ne oduzmi riječ istine, *
jer se uzdam u sudove tvoje.
Tvoj ću Zakon čuvati *
uvijek i dovijeka.

Hodit ću putem prostranim, *
jer naredbe tvoje istražujem.
Pred kraljevima
o tvojim ću propisima govorit*
i zbunit
se neću.

U zapovijedima tvojim moja je naslada *
jer ih ljubim.
Prema zapovijedima tvojim ja podižem ruke *
i o tvojim odredbama razmišljam.

Ps 40 (39), 2-14. 17-18. Zahvala i molba za pomoć

Žrtva i prinos ne mile ti se, nego si mi tijelo prirpavio (Heb 10, 5).

I.

Uzdah se u Gospodina uzdanjem silnim, *
i on se k meni prignu i usliša vapaj moj.
Izvuče me iz jame propasti, *
iz blata kalnoga;
noge mi stavi na hridinu, *
korake moje ukrijepi.
U usta mi stavi pjesmu novu, *
slavopoj Bogu našemu.

Vidjet će mnogi i strah će ih obuzeti: *
uzdanje će svoje staviti u Gospodina.
Blago čovjeku koji se u Gospodina uzda, †
koji ne ide za štovateljima lažnih bogova, *
za onima koji se predaju prijevari.
Množiš čudesa svoja,
Gospodine, Bože moj, *
i namisli čudesne – ravna ti nema!
Kazivatih i objavljivati želim, *
al odveć ih je da bi se nabrojit` mogli.

Žrtva i prinos ne mile ti se, †
nego si mi uši otvorio: *
paljenice ni okajnice ne tražiš.
Tada rekoh: “Evo dolazim! *
U svitku knjige piše za mene:
Milje mi je, Bože moj, vršit volju tvoju, *
Zakon tvoj duboko u srcu ja nosim.”

II.

Pravdu ću naviještat` u velikom zboru, †
i usta svojih zatvoriti neću, *
Gospodine, sve ti je znano.
Tvoju pravdu neću kriti u srcu, *
kazivat ću vjernost tvoju i tvoj spas.
Tajit neću dobrote tvoje, *
ni tvoje vjernosti velikoj skupštini.

A ti, Gospodine, milosrđa mi svog ne krati, *
dobrota tvoja i vjernost
neka me svagda čuvaju.
Jer me okružiše nesreće nebrojene, *
krivice me moje sustigoše
da gledat` ne mogu:
više ih je no vlasi na glavi, *
i srce mi je stoga klonulo.

Bilo ti milo, Gospodine, da me izbaviš; *
Gospodine, u pomoć mi pohitaj!
Neka govore svagda: “Velik je Gospodin!” *
svi koji spasenje tvoje ljube.
Bijedan sam ja i nevoljan, *
al` Gospodin se brine za me.
Ti si pomoć moja i moj spasitelj; *
o Bože moj, ne kasni!

  1. ČAS: Pred blagdan Pashe, znajući Isus da je došao njegov čas, jer je ljubio svoje, do kraja ih je ljubio.
  2. ČAS: Kao što mene poznaje Otac, i ja poznajem Oca i život svoj polažem za ovce svoje.
  3. ČAS: Meni je živjeti Krist, a umrijeti dobitak; valja mi se hvaliti križem Gospodina moga Isusa Krista.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Usp. 1 Kor 1, 18-19)

Uistinu, besjeda o križu ludost je onima koji propada¬ju, a nama, spašenicima, sila je Božja. Ta pisano je: Upropastit ću mudrost mudrih i odbacit ću umnost umnih.

R. Prinesen je jer je sam htio.
O. I nije otvorio usta svojih.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 1. 22-24)

Židovi znake ištu i Grci mudrost traže a mi propovije¬damo Krista raspetoga: Židovima sablazan, poganima ludost, pozvanima pak — i Židovima i Grcima — Kri¬sta, Božju snagu i Božju mudrost.

R. On je naše bolesti ponio.
O. Naše je boli na sebe uzeo.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 1,25. 27a)

Ludo Božje mudrije je od ljudi, i slabo Božje jače je od ljudi. Lude svijeta izabra Bog da posrami mudre.

R. Poklonimo se znamenju križa.
O. Jer po njem primismo otajstvo spasenja.

MOLITVA

Svemogući Bože, u nejakosti svojoj već iznemažemo: daj da po muci tvoga Jedinorođenca odahnemo. Koji s tobom.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi