PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (02. VAZ)

PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (02. VAZ)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

Treći čas

HIMAN

Sve sluge Božje, dođite
I srcem skladnim pjevajte:
“U tvome, Kriste, imenu
Svi mi smo složno skupljeni.”

U ovo vrijeme jutarnje
Gospodin bješe osuđen;
I njega, Suca jedinog,
Tad grešan čovjek osudi.

U svetom strahu živimo,
Svi život svet provodimo,
Da Sudac svijeta čitavog
Milostivo nam presudi.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Šesti čas

HIMAN

Čas šesti, evo, počinje,
U koji žrtven Jaganjac
Na tvrdi križ bi prikovan:
Na molitvu se skupimo.

U srcu Krista nosimo,
Svud njega se spomenimo,
Na djela, misli pazimo,
Žar Duha Svetog molimo!

Blagoslovno je vrijeme to,
U njemu zlo je skršeno.
U šestom času počinju
Vremena nova, milosna.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Deveti čas

HIMAN

Deveti čas
U sveti čas popodnevni
Na križu Janje izdahnu:
On tmine grijeha rasprši
I sav svijet svjetlom obasja.

Gle dan se bliži smiraju,
A Krista u grob polažu,
On mrtve tada poziva
Iz groba neka ustanu.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

Ps 119 (118), 41-48. VI. (Vau)

Nek` milost tvoja, Gospodine, dođe na mene *
i spasenje tvoje po tvom obećanju.
Odgovorit ću onima koji me ruže, *
jer se uzdam u riječ tvoju.

Od mojih usta ne oduzmi riječ istine, *
jer se uzdam u sudove tvoje.
Tvoj ću Zakon čuvati *
uvijek i dovijeka.

Hodit ću putem prostranim, *
jer naredbe tvoje istražujem.
Pred kraljevima
o tvojim ću propisima govorit*
i zbunit
se neću.

U zapovijedima tvojim moja je naslada *
jer ih ljubim.
Prema zapovijedima tvojim ja podižem ruke *
i o tvojim odredbama razmišljam.

Ps 40 (39), 2-14. 17-18. Zahvala i molba za pomoć

Žrtva i prinos ne mile ti se, nego si mi tijelo prirpavio (Heb 10, 5).

I.

Uzdah se u Gospodina uzdanjem silnim, *
i on se k meni prignu i usliša vapaj moj.
Izvuče me iz jame propasti, *
iz blata kalnoga;
noge mi stavi na hridinu, *
korake moje ukrijepi.
U usta mi stavi pjesmu novu, *
slavopoj Bogu našemu.

Vidjet će mnogi i strah će ih obuzeti: *
uzdanje će svoje staviti u Gospodina.
Blago čovjeku koji se u Gospodina uzda, †
koji ne ide za štovateljima lažnih bogova, *
za onima koji se predaju prijevari.
Množiš čudesa svoja,
Gospodine, Bože moj, *
i namisli čudesne – ravna ti nema!
Kazivatih i objavljivati želim, *
al
odveć ih je da bi se nabrojit` mogli.

Žrtva i prinos ne mile ti se, †
nego si mi uši otvorio: *
paljenice ni okajnice ne tražiš.
Tada rekoh: “Evo dolazim! *
U svitku knjige piše za mene:
Milje mi je, Bože moj, vršit volju tvoju, *
Zakon tvoj duboko u srcu ja nosim.”

II.

Pravdu ću naviještat` u velikom zboru, †
i usta svojih zatvoriti neću, *
Gospodine, sve ti je znano.
Tvoju pravdu neću kriti u srcu, *
kazivat ću vjernost tvoju i tvoj spas.
Tajit neću dobrote tvoje, *
ni tvoje vjernosti velikoj skupštini.

A ti, Gospodine, milosrđa mi svog ne krati, *
dobrota tvoja i vjernost
neka me svagda čuvaju.
Jer me okružiše nesreće nebrojene, *
krivice me moje sustigoše
da gledat` ne mogu:
više ih je no vlasi na glavi, *
i srce mi je stoga klonulo.

Bilo ti milo, Gospodine, da me izbaviš; *
Gospodine, u pomoć mi pohitaj!
Neka govore svagda: “Velik je Gospodin!” *
svi koji spasenje tvoje ljube.
Bijedan sam ja i nevoljan, *
al` Gospodin se brine za me.
Ti si pomoć moja i moj spasitelj; *
o Bože moj, ne kasni!

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Otk 1, 17c-18)

Vidjeh Sina Čovječjeg koji mi reče: Ja sam Prvi i Posljednji, i Živi! Mrtav bijah, a evo živim u vijeke vjekova te imam ključe Smrti i Podzemlja.

R. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.
O. I ukaza se Simunu, aleluja.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Kol 2,9. 10a. 12)

U Kristu tjelesno prebiva sva punina božanstva te ste i vi ispunjeni u njemu; s njime ste suukopani u krštenju, u njemu ste i suuskrsli po vjeri u snagu Boga koji ga uskrisi od mrtvih.

R. Obradovaše se učenici, aleluja.
O. Vidjevši Gospodina, aleluja.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (2 Tim 2,8.11)

Spominji se Isusa Krista, uskrsla od mrtvih, od potomstva Davidova — po mojem evanđelju. Vjerodostojna je riječ: Ako s njime umrijesmo, s njime ćemo i živjeti.

R. Gospodine, ostani s nama, aleluja.
O. Jer zamalo će večer, aleluja.

MOLITVA

Svemogući vječni Bože, smijemo te zvati svojim ocem. Daj da nam u srcu poraste duh sinovstva te uđemo u obećanu baštinu. Po Gospodinu. Amen.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi