SUBOTA – SREDNJI ČAS (03. VAZ)

SUBOTA – SREDNJI ČAS (03. VAZ)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja.

Treći čas

HIMAN

Sve sluge Božje, dođite
I srcem skladnim pjevajte:
“U tvome, Kriste, imenu
Svi mi smo složno skupljeni.”

U ovo vrijeme jutarnje
Gospodin bješe osuđen;
I njega, Suca jedinog,
Tad grešan čovjek osudi.

U svetom strahu živimo,
Svi život svet provodimo,
Da Sudac svijeta čitavog
Milostivo nam presudi.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Šesti čas

HIMAN

Čas šesti, evo, počinje,
U koji žrtven Jaganjac
Na tvrdi križ bi prikovan:
Na molitvu se skupimo.

U srcu Krista nosimo,
Svud njega se spomenimo,
Na djela, misli pazimo,
Žar Duha Svetog molimo!

Blagoslovno je vrijeme to,
U njemu zlo je skršeno.
U šestom času počinju
Vremena nova, milosna.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Deveti čas

HIMAN

U sveti čas popodnevni
Na križu Janje izdahnu:
On tmine grijeha rasprši
I sav svijet svjetlom obasja.

Gle dan se bliži smiraju,
A Krista u grob polažu,
On mrtve tada poziva
Iz groba neka ustanu.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

Psalam 119 (118), 121−128. XVI. (Ajin). Pohvala Božjem zakonu

Činim što je pravo i pravedno, *
ne predaj me tlačiteljima mojim.
Založi se za slugu svojega *
da me ne satru oholice!

Moje oči ginu od čežnje za spasenjem tvojim, *
za tvojom riječi pravednom.
Učini sluzi svom po svojoj dobroti *
i nauči me pravilima svojim.

Ja sam sluga tvoj: prosvijetli me *
da upoznam tvoje propise.
Čas je, Gospodine, da se javiš: *
pogaziše Zakon tvoj.

Stoga ljubim zapovijedi tvoje *
više no zlato, zlato čisto.
Zato hodim po odredbama tvojim, *
mrski su mi svi lažni putovi.

Psalam 34 (33). Gospodin, spasenje pravednika

Okusite kako je dobar Gospodin (1 Pt 2, 3)

I.

Blagoslivljat ću Gospodina u svako doba, *
njegova će mi hvala biti svagda na ustima!
Nek se Gospodinom duša moja hvali: *
nek čuju ponizni i nek se raduju!
Veličajte sa mnom Gospodina, *
uzvisujmo ime njegovo zajedno!

Tražio sam Gospodina, i on me usliša, *
izbavi me od straha svakoga.
U njega gledajte i razveselite se, *
da se ne postide lica vaša.

Eto, jadnik vapi, i Gospodin ga čuje, *
izbavlja ga iz svih tjeskoba.
Anđeo Gospodnji tabor podiže *
oko njegovih štovalaca da ih spasi.

Kušajte i vidite kako je dobar Gospodin: *
blago čovjeku koji se njemu utječe!
Bojte se Gospodina, vi sveti njegovi: *
ne trpe oskudice koji ga se boje.
Osiromašiše mogućnici i gladuju, *
a koji traže Gospodina, ne trpe oskudice.

II.

Dođite, djeco, i poslušajte me, *
učit ću vas strahu Gospodnjem.
O čovječe, ljubiš li život? *
Želiš li se dana naužiti sretnih?

Jezik svoj oda zla suspreži *
i usne od riječi prijevarnih!
Zla se kloni, a čini dobro, *
traži mir i za njim idi!

Oči Gospodnje gledaju pravedne, *
uši mu slušaju vapaje njihove.
Lice se Gospodnje okreće protiv zločinaca *
da im spomen zatre na zemlji.

Pravednici zazivaju, i Gospodin ih čuje, *
izbavlja ih iz svih tjeskoba.
Blizu je Gospodin onima koji su skršena srca, *
a klonule duše spasava.

Mnoge nevolje ima pravednik, *
ali ga Gospodin iz svih izbavlja.
On čuva sve kosti njegove: *
ni jedna mu se neće slomiti.

Opakost bezbošca ubija, *
platit će koji mrze pravednika.
Gospodin izbavlja duše slugu svojih, *
i neće platiti tko god se njemu utječe.

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Rim 5,10-11)

Ako se s Bogom pomirismo po smrti Sina njegova dok još bijasmo neprijatelji, mnogo ćemo se više, pomireni, spasiti životom njegovim. I ne samo to! Dičimo se u Bogu po Gospodinu našemu Isusu Kristu po kojem zadobismo pomirenje.

R. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.
O. I ukaza se Šimunu, aleluja.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor i5, 20-22)

Krist uskrsnu od mrtvih, prvina usnulih! Doista, po čovjeku smrt, po Čovjeku i uskrsnuće od mrtvih! Jer kao što u Adamu svi umiru, tako će i u Kristu svi biti oživljeni.

R. Obradovaše se učenici, aleluja.
O. Vidjevši Gospodina, aleluja.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 5,14-15)

Ljubav nas Kristova obuzima kad promatramo ovo: jedan za sve umrije, svi dakle umriješe; i za sve umrije da oni koji žive ne žive više sebi, nego onomu koji za njih umrije i uskrsnu.

R. Gospodine, ostani s nama, aleluja.
O. Jer zamalo će večer, aleluja.

MOLITVA

Bože, ti svoje vjerne iz krsne vode podižeš na novi život. Štiti ih da odole navalama grijeha i očuvaju dar tvoje posvetne milosti. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi