4. VAZMENA NEDJELJA – JUTARNJA (04.VAZ)

Isus I DJECA 2POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 100 (99). Poziv na Božju hvalu

Ant. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.

Kliči Gospodinu, sva zemljo! *
Služite Gospodinu u veselju!
Pred lice mu dođite *
s radosnim klicanjem!

Znajte da je Gospodin Bog: †
on nas stvori, i mi smo njegovi, *
njegov smo narod i ovce paše njegove.

Uđite s hvalama na vrata njegova, †
u dvore njegove s hvalospjevom, *
hvalite ga, ime mu blagoslivljajte!

Jer dobar je Gospodin, †
dovijeka je ljubav njegova, *
od koljena do koljena vjernost njegova.

Ant. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.

HIMAN

Već zora rumen prosipa,
U visu pjesme ore se,
Pun slavlja svijet odjekuje,
Od groze urla pakao.

Oslobođene očeve
Iz tamnog smrtnog podzemlja
U svijetli život izvodi
Nebeski Kralj svemogući.

Stražari grob mu čuvali
I pečatio kamen ga,
A u grob svoj ko pobjednik
On sada smrt sahranjuje.

I viče sjajan anđeo:
Nek pjesme grobne svrše se,
Tugovat, plakat prestajte:
Zatirač smrti uskrsnu!

Da budeš vazda, Isuse,
Veselje naše uskrsno,
Preporođene izbavi
Od grijeha smrti užasne.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ps 118 (117). Zahvala u hramu za udijeljeno spasenje

On je onaj kamen koji vi graditelji odbaciste, ali koji postade kamen zaglavni (Dj 4, 11).

Ant. 1. Ne, umrijeti neću nego živjeti i kazvat ću djela Gospodnja, aleluja.

Zahvaljujte Gospodinu, jer je dobar, *
jer je vječna ljubav njegova!

Neka rekne dom Izraelov: *
»Vječna je ljubav njegova!«
Neka rekne dom Aronov: *
»Vječna je ljubav njegova!«
Svi koji se Gospodina boje neka reknu: *
»Vječna je ljubav njegova!«

Iz tjeskobe Gospodina ja zazvah: *
on me usliša i oslobodi.
Gospodin je sa mnom, i ja ne strahujem: *
što mi tko može?
Gospodin je sa mnom, pomoć moja, *
i zbunjene gledam dušmane.

Bolje se Gospodinu uteći *
nego se uzdat u čovjeka.
Bolje se Gospodinu uteći *
nego se uzdat u mogućnike.

Pogani me okružiše: *
imenom ih Gospodnjim uništih.
Opkoliše me odasvud: *
imenom ih Gospodnjim uništih.
Opkoliše me poput pčela, †
ubod im žeže kao trnje zapaljeno: *
imenom ih Gospodnjim uništih.

Gurahu me, gurahu, da me obore, *
ali mi Gospodin pomože.
Gospodin je moja snaga i pjesma, *
on mi je spasitelj.
Čuj! Radost i spasenje *
odzvanja šatorima pravednika:

Gospodnja se proslavi desnica, †
Gospodnja me uzdignu desnica, *
Gospodnja se proslavi desnica!
Ne, umrijeti neću, nego živjeti, *
i kazivat ću djela Gospodnja.
Kaznom teškom kaznio me Gospodin, *
ali me smrti ne preda.

Otvorite mi širom vrata pravde; *
ući ću, Gospodinu zahvaliti!
»Ovo su vrata Gospodnja, *
na njih ulaze pravedni!«

Zahvalit ću ti što si me uslišio *
i moj postao spasitelj.
Kamen koji odbaciše graditelji, *
postade kamen zaglavni.
Gospodnje je to djelo: *
kakvo čudo u očima našim!
Ovo je dan što ga učini Gospodin: *
kličimo i radujmo se njemu!
Gospodine, spasenje nam daj! *
Gospodine, sreću nam daj!
Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje! †
Blagoslivljamo vas iz Doma Gospodnjega. *
Bog je Gospodin, on nas obasjava!
Složite povorku s grančicama u ruci *
sve do rogova žrtvenika.

Ti si Bog moj − tebi zahvaljujem: *
Bože moj, tebe ja uzvisujem.
Zahvaljujem Gospodinu, jer je dobar, *
jer je vječna ljubav njegova!

Ant. Ne, umrijeti neću nego živjeti i kazvat ću djela Gospodnja, aleluja.

Hvalospjev (Dn 3, 52− 57). Hvalospjev stvorenja Stvoritelju

Stvoritelj… blagoslovljen u vijeke (Rim 1, 25).

Ant. 2. Blagoslovljeno slavno i sveto ime tvoje, aleluja.

Blagoslovljen budi, Gospodine,
Bože otaca naših, *
hvaljen i uzvisivan dovijeka!

Blagoslovljeno, slavno i sveto ime tvoje, *
hvaljeno i uzvisivano dovijeka!

Blagoslovljen budi u Domu svete slave svoje, *
hvaljen i slavljen dovijeka!

Blagoslovljen budi na prijestolju kraljevstva svoga, *
hvaljen i uzvisivan dovijeka!

Blagoslovljen, ti što istražuješ bezdane
i sjediš nad kerubima, *
hvaljen i slavljen dovijeka!

Blagoslovljen budi na svodu nebeskom*
hvaljen i slavljen dovijeka!

Sva djela Gospodnja, blagoslivljajte Gospodina: *
hvalite i uzvisujte ga dovijeka!

Ant. Blagoslovljeno slavno i sveto ime tvoje, aleluja.

Ps 150. Hvalite Gospodina

Pjevajte psalme duhom, pjevajte ih i pameću, to će reći: proslavite Boga dušom i tijelom svojim (Hezihije).

Ant. 3. Slavite Boga našega zbog beskrajne veličin njegove; savršena s djela njegova i pravi su svi putovi njegovi, aleluja.

Hvalite Boga u Svetištu njegovu, *
slavite ga u veličanstvu svoda nebeskoga!
Hvalite ga zbog silnih djela njegovih, *
slavite ga zbog beskrajne veličine njegove!

Hvalite ga zvucima roga, *
slavite ga harfom i citrom!
Hvalite ga igrom i bubnjem, *
slavite ga glazbalima zvonkim i frulom!

Hvalite ga cimbalima zvučnim, *
slavite ga cimbalima gromkim!
Sve što god diše, *
Gospodina neka slavi!

Ant. Slavite Boga našega zbog beskrajne veličin njegove; savršena s djela njegova i pravi su svi putovi njegovi, aleluja.
KRATKO ČITANJE (Dj 10, 40-43)

Bog uskrisi Isusa treći dan i dade mu da se očituje – ne svemu narodu, nego svjedocima od Boga predodređenima – nama koji smo s njime zajedno jeli i pili pošto uskrsnu od mrtvih. Bog nam i naloži propovijedati narodu i svjedočiti: Ovo je onaj kojega Bog postavi sucem živih i mrtvih! Za nj svjedoče svi proroci: da tko god u nj vjeruje, po Imenu njegovu prima oproštenje grijeha.

KRATKI OTPJEV

R. Kriste, Sine Boga živoga, * smiluj nam se. Kriste.
O. Ti si od mrtvih uskrsnuo. * Aleluja, aleluja. Slava Ocu. Kriste.

EVANĐEOSKI HVALOSPJEV

Ant. Ja sam Pastir ovaca; ja sam Put, Istina i Život; ja sam Pastir dobri i poznajem ovce svoje i mene poznaju moje, aleluja.

Blagoslovljen Gospodin, Bog Izraelov, *
što pohodi i otkupi narod svoj;
podiže nam snagu spasenja *
u domu Davida, sluge svojega,
kao što obeća na usta
svetih proroka svojih odvijeka: †
spasiti nas od neprijatelja naših − *
i od ruke sviju koji nas mrze;
iskazati dobrotu ocima našim, *
i sjetiti se Saveza svetoga svojega,
zakletve kojom se zakle Abrahamu,
ocu našemu: *
da će nam dati
te mu, izbavljeni iz ruku neprijatelja, *
služimo bez straha
u svetosti i pravednosti pred njim *
u sve dane svoje.
A ti, dijete, prorok ćeš se Svevišnjega zvati *
jer ćeš ići pred Gospodinom
da mu pripraviš putove,
da pružiš spoznaju spasenja narodu njegovu *
po otpuštenju grijeha njihovih,
darom premilosrdnog srca Boga našega *
po kojem će nas pohoditi
Mlado Sunce s visine,
da obasja one što sjede u tmini
i sjeni smrtnoj, *
da upravi noge naše na put mira.

Slava Ocu i Sinu *
i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Ja sam Pastir ovaca; ja sam Put, Istina i Život; ja sam Pastir dobri i poznajem ovce svoje i mene poznaju moje, aleluja.
MOLBENICA

Molbom se utecimo Bogu Ocu svemogućemu koji je od mrtvih uskrisio Isusa, našega Vođu i Spasitelja, te mu kliknimo:

Gospodine, sjajem nas Kristovim osvijetli.

Sveti Oče, koji si Isusa, svoga Miljenika, iz tame smrti prenio u svjetlo svoje slave,
daj nam stići u tvoje divno svjetlo.
Ti si nas po vjeri spasio;
daj da danas živimo u vjeri svoga krštenja.
Ti nam naređuješ da tražimo što je gore, gdje Krist sjedi tebi zdesna;
čuvaj nas od zamamnosti grijeha.
Nek naš život s Kristom u tebi sakriven svijetli u svijetu
da tako obznanjujemo unaprijed novo nebo i novu zemlju.

Oče naš…
MOLITVA

Svemogući vječni Bože, dovedi nas u društvo nebesnika: nek stado tvojih vjernih, makar skromno, prispije onamo kamo ga prevodi hrabri Pastir. Po Gospodinu.
ZAKLJUČAK

Blagoslovio nas svemogući Bog, sačuvao nas od svakoga zla i priveo nas u život vječni.
Amen.

Oglasi