PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (04. VAZ)

10007514_10152274843480742_1497179580_nR. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

Treći čas

HIMAN

Sve sluge Božje, dođite
I srcem skladnim pjevajte:
“U tvome, Kriste, imenu
Svi mi smo složno skupljeni.”

U ovo vrijeme jutarnje
Gospodin bješe osuđen;
I njega, Suca jedinog,
Tad grešan čovjek osudi.

U svetom strahu živimo,
Svi život svet provodimo,
Da Sudac svijeta čitavog
Milostivo nam presudi.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Šesti čas

HIMAN

Čas šesti, evo, počinje,
U koji žrtven Jaganjac
Na tvrdi križ bi prikovan:
Na molitvu se skupimo.

U srcu Krista nosimo,
Svud njega se spomenimo,
Na djela, misli pazimo,
Žar Duha Svetog molimo!

Blagoslovno je vrijeme to,
U njemu zlo je skršeno.
U šestom času počinju
Vremena nova, milosna.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Deveti čas

HIMAN

U sveti čas popodnevni
Na križu Janje izdahnu:
On tmine grijeha rasprši
I sav svijet svjetlom obasja.

Gle dan se bliži smiraju,
A Krista u grob polažu,
On mrtve tada poziva
Iz groba neka ustanu.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

Ps 119 (118), 129− 136 XVII. (Pe) Razmišljanje o riječi Božjoj

Punina zakona jest ljubav (Rim 13, 10).

Divna su tvoja svjedočanstva, *
stoga ih čuva duša moja.
Objava riječi tvojih prosvjetljuje, *
bezazlene urazumljuje.
Otvaram usta svoja zadahtan u žudnji *
jer čeznem za zapovijedima tvojim.
Obrati se k meni i milostiv mi budi *
kao onima koji ljube ime tvoje.
Korake mi upravljaj po svom obećanju *
da nikakva opačina ne ovlada mnome.
Izbavi me od nasilja ljudskog, *
i naredbe tvoje ja ću čuvati.
Licem svojim obasjaj slugu svog *
i nauči me pravilima svojim!
Potoci suza potekoše mi iz očiju *
jer se Zakon tvoj ne čuva.

Ps 81(81). Protiv nepravednih sudaca

Ne sudite ništa prije vremena, dok ne dođe Gospodin (1 Kor 4, 5)

Bog ustaje u skupštini “bogova”, *
usred “bogova” sud održava.

“Dokle ćete suditkrivo, *
na ruku bezbožnima?
Štitite slaba i sirotu, *
vratite pravicu jadniku i siromahu!
Izbavite potlačenog i ubogog: *
istrgnite ga iz ruku bezbožnih!”

Ne shvaćaju nitrazumiju, †
po mraku hodaju: *
poljuljani su svi temelji zemlje.
Rekoh doduše: “Vi ste bogovi *
i svi ste sinovi Višnjega!
Ali ćete k
o svi ljudi umrijeti, *
past ćete kao svatko od velikih!”
Ustani, Bože, i sudi zemlju, *
jer si s pravom gospodar svih naroda.

Ps 120 (119). Neprijatelj mira

U nevolji strpljivi, u molitvi postojani (Rim 12, 12)

Kad bijah u nevolji, Gospodinu zavapih *
i on me usliša.
Gospodine, izbavi dušu moju
od usana prijevarnih, *
od zlobna jezika!
Kojim zlom da te prokunem, *
prijevarni jeziče?
Strelicama oštrim iz ratničke ruke *
i ugljevljem žarkim.

Jao meni što mi je boraviti u Mešeku *
i stanovati u šatorima kedarskim!
Predugo mi duša mora živjeti *
s mrziteljima mira.
Kada o miru govorim, *
oni sile na rat.

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.
TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Otk 1,17c-18)

Vidjeh Sina Čovječjeg koji mi reče: ja sam Prvi i Posljednji, i Živi! Mrtav bijah, a evo živim u vijeke vjekova te imam ključe Smrti i Podzemlja.

R. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.
O. I ukaza se Šimunu, aleluja.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Kol 2, 9. 10a. 12)

U Kristu tjelesno prebiva sva punina božanstva te ste i vi ispunjeni u njemu; s njime ste suukopani u krštenju, u njemu ste i suuskrsli po vjeri u snagu Boga koji ga uskrisi od mrtvih.

R. Obradovaše se učenici, aleluja.
O. Vidjevši Gospodina, aleluja.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (2 Tim 2, 8.11)

Spominji se Isusa Krista, uskrsla od mrtvih, od potomstva Davidova — po mojem evanđelju. Vjerodostojna je riječ: Ako s njime umrijesmo, s njime ćemo i živjeti.

R. Gospodine, ostani s nama, aleluja.
O. Jer zamalo će večer, aleluja.

MOLITVA

Bože, ti si poniženjem svoga Sina podigao pali svijet. Udijeli svome narodu svetu radost: oslobodio si ga ropstva grijeha, privedi ga uživanju vječnog veselja. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi