UTORAK – SREDNJI ČAS (04. VAZ)

UTORAK – SREDNJI ČAS (04. VAZ)

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

Treći čas

HIMAN

Sve sluge Božje, dođite
I srcem skladnim pjevajte:
“U tvome, Kriste, imenu
Svi mi smo složno skupljeni.”

U ovo vrijeme jutarnje
Gospodin bješe osuđen;
I njega, Suca jedinog,
Tad grešan čovjek osudi.

U svetom strahu živimo,
Svi život svet provodimo,
Da Sudac svijeta čitavog
Milostivo nam presudi.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Šesti čas

HIMAN

Čas šesti, evo, počinje,
U koji žrtven Jaganjac
Na tvrdi križ bi prikovan:
Na molitvu se skupimo.

U srcu Krista nosimo,
Svud njega se spomenimo,
Na djela, misli pazimo,
Žar Duha Svetog molimo!

Blagoslovno je vrijeme to,
U njemu zlo je skršeno.
U šestom času počinju
Vremena nova, milosna.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Deveti čas

HIMAN

U sveti čas popodnevni
Na križu Janje izdahnu:
On tmine grijeha rasprši
I sav svijet svjetlom obasja.

Gle dan se bliži smiraju,
A Krista u grob polažu,
On mrtve tada poziva
Iz groba neka ustanu.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

Ps 119 (118), 137-144. XVIII. (Sade)

Pravedan si, Gospodine, *
i pravi su sudovi tvoji.
Dao si Zakon pravedan *
i vjeran veoma.

Revnost me moja izjeda *
jer moji tlačitelji zaboravljaju riječi tvoje.
Tvoje su riječi prokušane veoma, *
zato ih tvoj sluga ljubi.

Malen sam i prezren, *
ali naredaba tvojih ne zaboravljam.
Pravda je tvoja pravda vječita *
i Zakon tvoj sama istina.

Tjeskoba me i nevolja snađe, *
al` tvoje su zapovijedi uživanje moje.
Vječna je pravda tvojeg svjedočanstva, *
prosvijetli me i živjet ću.

Ps 88 (87). Vapaj iz nevolje

Ovo je vaš čas i vlast Tmina (Lk 22,53)

I.

Gospodine, Bože moj, vapijem danju, *
a noću naričem pred tobom.
Neka dopre do tebe molitva moja, *
prigni uho k vapaju mome.

Jer mi je duša zasićena patnjama, *
moj se život bliži Podzemlju.
Broje me k onima što u grob silaze, *
postadoh sličan nemoćniku.
Među mrtvima moj je ležaj, *
poput ubijenih što leže u grobu
kojih se više ne spominješ, *
od kojih si ustegao ruku.

Smjestio si me u jamu duboku, *
u tmine, u bezdan.
Teško me pritišće ljutnja tvoja *
i svim me valima svojim prekrivaš.

II.

Udaljio si od mene znance moje,
učini da im gnusan budem: *
zatvoren sam, ne mogu izaći.
Od nevolje oči mi gasnu:
vapijem tebi, Gospodine, iz dana u dan, *
za tobom ruke pružam.

Zar na mrtvima činiš čudesa? *
Zar će sjene ustati i hvaliti tebe?
Zar se u grobu pripovijeda o tvojoj dobroti? *
O vjernosti tvojoj u Propasti?
Zar se u tmini objavljuju čudesa tvoja *
i tvoja pravda u zaboravu?

Ipak ja vapijem tebi, Gospodine, *
prije jutra molitvom te pretječem.
Zašto, Gospodine, odbacuješ dušu moju? *
Zašto sakrivaš lice od mene?
Bijedan sam i umirem već od dječaštva, *
klonuh noseći tvoje strahote.
Preko mene prijeđoše vihori tvojega gnjeva, *
strahote me tvoje shrvaše,
okružuju me kao voda sveudilj, *
optječu me svi zajedno.
Udaljio si od mene prijatelja i druga: *
mrak mi je znanac jedini.

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.
TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Usp. Dj 4, 11-12)

On je onaj kamen koji vi graditelji odbaciste, ali koji postade kamen zaglavni. I nema ni u kome drugom spasenja. Nema, uistinu, pod nebom drugoga imena dana ljudima po kojemu se možemo spasiti.

R. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.
O. I ukaza se Šimunu, aleluja.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Usp. 1 Pt 3, 21 -22a)

Krštenje i vas sada spasi — ne odlaganje tjelesne nečistoće, nego molitva za dobru savjest upravljena Bogu — po uskrsnuću Isusa Krista koji jest zdesna Bogu.

R. Obradovaše se učenici, aleluja.
O. Vidjevši Gospodina, aleluja.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Kol 3, 1-2)

Ako ste suuskrsli s Kristom, tražite što je gore, gdje Krist sjedi zdesna Bogu! Za onim gore težite, ne za zemaljskim.

R. Gospodine, ostani s nama, aleluja.
O. Jer zamalo će večer, aleluja.

MOLITVA

Svemogući Bože, slavimo otajstvo Gospodnjeg uskrsnuća. Udijeli nam, molimo, da s radošću uđemo u vječno otkupljenje. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi