ČETVRTAK – SREDNJI ČAS (05. VAZ)

5074R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

Treći čas

HIMAN

Sve sluge Božje, dođite
I srcem skladnim pjevajte:
“U tvome, Kriste, imenu
Svi mi smo složno skupljeni.”

U ovo vrijeme jutarnje
Gospodin bješe osuđen;
I njega, Suca jedinog,
Tad grešan čovjek osudi.

U svetom strahu živimo,
Svi život svet provodimo,
Da Sudac svijeta čitavog
Milostivo nam presudi.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Šesti čas

HIMAN

Čas šesti, evo, počinje,
U koji žrtven Jaganjac
Na tvrdi križ bi prikovan:
Na molitvu se skupimo.

U srcu Krista nosimo,
Svud njega se spomenimo,
Na djela, misli pazimo,
Žar Duha Svetog molimo!

Blagoslovno je vrijeme to,
U njemu zlo je skršeno.
U šestom času počinju
Vremena nova, milosna.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Deveti čas

HIMAN

U sveti čas popodnevni
Na križu Janje izdahnu:
On tmine grijeha rasprši
I sav svijet svjetlom obasja.

Gle dan se bliži smiraju,
A Krista u grob polažu,
On mrtve tada poziva
Iz groba neka ustanu.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.

Ps 119 (118), 17−24. III. (Gimel)

Milostiv budi meni, sluzi svojem, *
da živim i tvoje riječi čuvam.
Otvori oči moje *
da gledam divote tvoga Zakona!

Ja sam došljak na zemlji, *
zapovijedi svoje nemoj od mene skrivati!
Duša mi gine u svako doba *
žudeći za tvojim odlukama.

Oholima ti si zaprijetio: *
prokleti koji odstupaju od zapovijedi tvojih.
Uzmi s mene rug i sramotu, *
jer tvoje ja čuvam propise.

Pa nek` se sastaju knezovi
i proti meni govore, *
tvoj sluga razmišlja o pravilima tvojim.
Jer tvoja su svjedočanstva uživanje moje, *
tvoja su pravila moji savjetnici.

I.

K tebi, Gospodine, uzdižem dušu svoju, *
u tebe se uzdam, Bože moj:
ne daj da se postidim, *
da se ne vesele nada mnom dušmani!
Koji se u tebe uzdaju, postidjet se neće: *
postidjet će se koji se lako iznevjere.
Pokaži mi, Gospodine, svoje putove, *
nauči me svojim stazama!
Istinom me svojom vodi i pouči me, †
jer ti si Bog, moj Spasitelj: *
u tebe se pouzdajem svagda.

Spomeni se, Gospodine, svoje nježnosti *
i ljubavi svoje dovijeka.
Ne spominji se grijeha moje mladosti ni prijestupa, †
spomeni me se po svojoj ljubavi *
− radi dobrote svoje, Gospodine!

Gospodin je sama dobrota i pravednost: *
grešnike on na put privodi.
On ponizne u pravdi vodi *
i uči malene putu svome.

Sve su staze Gospodnje istina i ljubav *
za onog koji čuva Savez njegov i propise.
Gospodine, radi svojeg imena *
grijeh moj mi oprosti, jer je velik.

II.

Ima li koga da se boji Gospodina? *
On će ga poučiti kojim će putem krenuti.
Duša će mu u sreći počivati, *
a potomci će njegovi zaposjesti zemlju.

Prisan je Gospodin s onima koji ga se boje *
i Savez svoj objavljuje njima.
K Gospodinu su svagda oči moje upravljene, *
jer mi nogu izvlači iz zamke.

Pogledaj na me i smiluj se meni, *
jer osamljen sam i nevoljan.
Odagnaj tjeskobe srca moga, *
iz bojazni mojih izbavi me!
Vidi nevolju moju i muku *
i oprosti sve grijehe moje!
Pogledaj dušmane moje: kako ih je mnogo *
i kakvom me mržnjom žestokom mrze.

Čuvaj dušu moju, izbavi me: *
neću se postidjeti, jer se tebi utekoh.
Nedužnost i čestitost nek` me štite, *
jer u tebe se uzdam, Gospodine.

Izbavi, Bože, Izraela *
iz sviju tjeskoba njegovih.

Ant. Aleluja, aleluja, aleluja.
TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 12, 13)

U jednom Duhu svi smo u jedno tijelo kršteni, bilo Židovi, bilo Grci, bilo robovi, bilo slobodni. I svi smo jednim Duhom napojeni.

R. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.
O. I ukaza se Šimunu, aleluja.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Tit 3, 5b-7)

Bog nas spasi po kupelji novoga rođenja i obnavljanja po Duhu Svetom koga bogato izli na nas po Isusu Kristu, Spasitelju našemu, da opravdani njegovom mi-lošću budemo, po nadi, baštinici života vječnoga.

R. Obradovaše se učenici, aleluja.
O. Vidjevši Gospodina, aleluja.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Usp. Kol 1, 12-14)

Zahvaljujmo Bogu Ocu koji nas osposobi za dioništvo u baštini svetih u svjetlosti. On nas izbavi iz vlasti tame i prenese u kraljevstvo Sina, ljubavi svoje, u kome imamo otkupljenje, otpuštenje grijeha.

R. Gospodine, ostani s nama, aleluja.
O. Jer zamalo će večer, aleluja.
MOLITVA

Bože, tvojom milošću bezbožnik postaje pravednik, a bijednik blaženik. nastavi svoje djelo, učvrsti svoj dar u nama. Opravdao si nas vjerom: ne krati nam hrabrost ustrajnosti. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi