SRIJEDA – SLUŽBA ČITANJA (06. VAZ)

SRIJEDA – SLUŽBA ČITANJA (06. VAZ)

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 100 (99). Poziv na Božju hvalu

Ant. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.

Kliči Gospodinu, sva zemljo! *
Služite Gospodinu u veselju!
Pred lice mu dođite *
s radosnim klicanjem!

Znajte da je Gospodin Bog: †
on nas stvori, i mi smo njegovi, *
njegov smo narod i ovce paše njegove.Uđite s hvalama na vrata njegova, †
u dvore njegove s hvalospjevom, *
hvalite ga, ime mu blagoslivljajte!

Jer dobar je Gospodin, †
dovijeka je ljubav njegova, *
od koljena do koljena vjernost njegova.
Ant. Uskrsnu Gospodin doista, aleluja.

HIMAN

Vedri dane uskrsnuća,
Na veselje svemu svijetu!
Krv božanska danas opra
Grijehe svijeta čitavoga.

Tvoje slavno uskrsnuće
Pobjedniče, Kralju Kriste,
Dariva raj pokajniku,
Nevjernome vjeru vraća.

Anđeli se sveti dive
Milosrdnom Spasitelju:
Supatnika svoga s križa
U veselje vodi vječno.

Čudesno je to otajstvo:
Žrtveno, gle, Božje Janje
Na se uze grijehe svijeta,
Smrću svojom svijet da spasi.

Ima l’ igdje većeg čuda:
Za lijek grijehu velikome
Ljubav Božja Sina daje,
I smrt, evo, život vraća.

Vazmena nek ova slava
Svima bude na spasenje.
Slavnim, Kriste, uskrsnućem
Daruj svoje krštenike.

Ocu slava, slava Sinu,
Slava budi Duhu Svetom.
Darom vječnog uskrsnuća
Sveto Trojstvo nek nas kruni. Amen.

PSALMODIJA

Psalam 39 Molitva bolesnika u tjeskobi

Stvorenje je podvrgnuto ispraznosti… zbog onoga koji ga podvrgnu u nadi (Rim 8, 20).

I.

Ant. 1. I mi u sebi uzdišemo iščekujući otkupljenje svoga tijela, aleluja.

Odlučio sam: “Čuvat ću put svoj *
da ne zgriješim jezikom;
usta ću svoja zauzdati *
dokle god preda mnom bude bezbožnik.”
Zamukoh, zanijemjeh, glasa ne puštah, *
ali uzalud, bol mi postade gorča.
U meni srce je gorjelo, *
na samu pomisao buknuo bi oganj.
Tad progovorih svojim jezikom: *
“Objavi mi, Gospodine, moj svršetak
i kolika je mjera mojih dana, *
da znam kako sam ništavan.
Evo, pedljem si mi dane izmjerio, †
život moj je kao ništa pred tobom: *
tek dašak je svaki čovjek.
Poput sjene čovjek prolazi †
tek dašak je sve bogatstvo njegovo: *
zgrće, a ne zna tko će ga pokupiti.”

Ant. I mi u sebi uzdišemo iščekujući otkupljenje svoga tijela, aleluja.

II.

Ant. 2. Čuj, Gospodine, molitvu moju; na suze se moje ne ogluši, aleluja.

A sada, čemu da se nadam, Gospode? *
Sva je nada moja u tebi!
Izbavi me od svih mojih bezakonja, *
ne daj da ruglo budem luđaku!
Šutim i usta ne otvaram, *
jer tako si ti učinio.
Bič svoj otkloni od mene, *
jer izdišem pod težinom ruke tvoje.
Ti kaznama popravljaš čovjeka †
i sve mu najdraže kao moljac rastačeš: *
tek dašak je svaki čovjek.
Čuj, Gospodine, molitvu moju, †
vapaje mi poslušaj, *
na suze se moje ne ogluši!
Jer u tebe ja sam došljak, *
pridošlica kao svi oci moji.

Odvrati pogled od mene, da odahnem *
prije nego odem i više ne budem!

Ant. Čuj, Gospodine, molitvu moju; na suze se moje ne ogluši, aleluja.
Psalam 52 (51). Protiv nasilja klevetnika

Tko se hvali, u Gospodinu neka se hvali (1 Kor 1, 31).

Ant. 3. A ja se vazda uzdah u dobrotu Božju, aleluja.

Što se to hvališ pakošću, *
silniče nesmiljeni?
Neprestano snuješ o propasti, *
jezik ti je britva nabrušena, spletkaru!
Zlo voliš više nego dobro, *
i laž više nego pravednost!
Mili su ti pogubni govori, *
lažljivi jeziče!
Bog će te zato satrti, *
zauvijek te ukloniti;
iščupat će te iz tvog šatora, *
iskorijeniti iz zemlje živih.
Pravednici će gledati s užasom, *
njemu se smijati:
“Gle čovjeka koji ne uze *
Boga za svoju zaštitu,
već se uzdao u veliko bogatstvo *
i osilio u svojim zločinima!”
A ja, ko zelena maslina u Domu Božjemu, *
uzdam se u Božju dobrotu dovijeka.
Hvalit ću te svagda što si to učinio †
i slavit ću tvoje ime, jer je dobrostivo, *
pred licem tvojih pobožnika.

Ant. A ja se vazda uzdah u dobrotu Božju, aleluja.

R. Bog uskrisi Krista od mrtvih, aleluja.
O. Da vjera naša i nada bude u Bogu, aleluja.

SLUŽBA ČITANJA

PRVO ČITANJE: Iz Prve poslanice blaženoga Ivana, apostola
(2,18-29)

Antikrist

Djeco, posljednji je čas! I, kako ste čuli, dolazi Antikrist. I sad su se već mnogi antikristi pojavili. Odatle znamo da je posljednji čas. Od nas iziđoše, ali ne bijahu od nas. Jer kad bi bili od nas, ostali bi s nama; ali neka se očituje da nisu od nas.
A vi imate pomazanje od Svetoga, i znanje svi imate. Ne pisah vam zato što ne biste znali istine, nego jer je znate i jer znate da nikakva laž nije od istine. Tko je la-žac, ako ne onaj koji tvrdi da Isus nije Krist? Antikrist je onaj koji niječe Oca i Sina. Svaki koji niječe Sina, nema ni Oca, a tko priznaje Sina, ima i Oca. A vi — što čuste od početka, u vama nek ostane. Ako u vama ostane što čuste od početka, i vi ćete ostati u Sinu i Ocu. A ovo je obećanje koje nam on obeća: život vječni. Ovo vam napisah o onima koji vas zavode.
A vi — Pomazanje koje primiste od njega u vama ostaje, i ne treba da vas itko poučava. Nego, njegovo vas Pomazanje uči o svemu, a istinito je i nije laž, pa kao što vas je ono naučilo, ostanite u Njemu. I sada, dječice, ostanite u njemu da budemo puni pouzdanja kad se pojavi, te se ne postidimo pred njim o njegovu dolasku. Ako znate da je on Pravednik, znate i da je svaki koji čini pravdu od njega rođen.

OTPJEV (1 Iv 2, 27; JI 2, 23)

R. Pomazanje koje primiste od njega u vama ostaje * i ne treba da vas itko poučava, nego vas njegovo Pomazanje uči o svemu, aleluja.
O. Radujte se i veselite u Gospodinu, svojem Bogu, jer vam dade učitelja pravde. * I ne treba.
DRUGO ČITANJE: Iz Propovijedi svetoga Lava Velikog, pape
(Propovijed I. o Uzašašću, 2-4: PL 54. 395-396)

Dani između Uskrsa i Uzašašća

Predragi, dani između Uskrsa i Uzašašća nisu protekli uzalud. Kroz te su dane velika otajstva utvrđena i velike tajne objavljene.
Tih je dana uklonjen strah od okrutne smrti i proglašeno đa je besmrtna ne samo duša nego i tijelo. Tih su dana svi apostoli obilno napunjeni Duhom Svetim; a svetom Petru nad ostale apostole, osim ključeva m-beskog kraljevstva, povjerena je i briga nad cijelim Kristovim stadom.
Tih dana Krist se pridružio dvojici učenika kao prati I, u na putu u Emaus i da bi uklonio sav mrak naše suru nje i nesigurnosti, ukorio ih je što se boje i plaše i nemaju snage povjerovati. Njihova prosvijetljen, i srca pomalo dobivaju žar vjere. A kad im je Gospodin protumačio Pisma, postaju žarka. I dok su s njim luli za stolom, pri lomljenju kruha, otvoriše im se oii Sretnije su se njima otvorile oči kad im je Krist očitovao svoju slavu, nego ono našim praroditeljima kad sr smetoše i zbuniše zbog prvog prijestupa. Predragi, kroz čitavo ovo vrijeme od Uskrsa do Uzašašča Božja se providnost pobrinula da svoje vjerne pouči i da im uvjeri i oči i srce, kako je Gospodin Isus Krist zaista uskrsnuo, kao što je stvarno i rođen i mučen i umro.
Zbog toga su se blaženi apostoli i svi učenici, kad je Isus uzašao na nebo, ne samo otresli svake žalosti, ne go se ispunili silnom radošću. Tako je, eto, bilo s oni ma što ih je smrt na križu ustrašila, a vjera im u us krsnuće bila kolebljiva. Utvrdila ih je očita istina. Zaista je to bio veliki i neizrecivi uzrok radosti kad je ljudska narav na oči svetoga mnoštva uzdignuta u do stojanstvu iznad svih nebeskih stvorova. Nadvisila je anđeoske redove i nadmašila uzvišenost arkanđela. I ljudska narav nije mogla više biti uzvišena nego lime što je sjela uz Oca. I tako se pridružila slavi Očeva pri jestolja, a s njegovom je naravi već bila povezana u njegovu Sinu.

OTPJEV (Iv 14, 2. 3. 16. 18)

R. Idem pripraviti vam mjesto; ponovno ću doći * i uzeti vas k sebi, da i vi budete gdje sam ja, aleluja.
O. I molit ću Oca, i on će vam dati drugoga Branitelj.! da bude s vama zauvijek. Neću vas ostaviti siročad; doći ću k vama. * I uzeti vas.
MOLITVA

Gospodine, ovim vazmenim blagdanima slavimo uskrsnuće tvoga Sina, Pogledaj na nas, molimo te, da se i o njegovu dolasku radujemo sa svim svetima. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi