DUHOVI (PEDESETNICA) – SREDNJI ČAS

DUHOVI (PEDESETNICA) – SREDNJI ČAS

maxresdefaultR. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

Treći čas

HIMAN

Uzađe Isus, vrati se
U svoje rajske krajeve,
Da Duha Svetog pošalje,
Što Crkvi Otac daje ga.

Dok teko dana treći sat,
A apostoli molili,
Na zemlji šum se oglasi
I javi Božji dolazak.

Iz divnog svjetla Očeva
Taj višnji Oganj izlazi,
Da srca Kristu odana
Užeže za riječ Božjiju.

Sad siđi, Duše presveti,
Posveti vjerne krepošću,
Da žrtvenikom postanu
I hramom tvojim ostanu.

Daj, Oca da upoznamo
I Krista Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

Šesti čas

HIMAN

Čas šesti, evo, počinje,
U koji žrtven Jaganjac
Na tvrdi križ bi prikovan:
Na molitvu se skupimo.

U srcu Krista nosimo,
Svud njega se spomenimo,
Na djela, misli pazimo,
Žar Duha Svetog molimo!

Blagoslovno je vrijeme to,
U njemu zlo je skršeno.
U šestom času počinju
Vremena nova, milosna.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

Deveti čas

HIMAN

U sveti čas popodnevni
Na križu Janje izdahnu:
On tmine grijeha rasprši
I sav svijet svjetlom obasja.

Gle dan se bliži smiraju,
A Krista u grob polažu,
On mrtve tada poziva
Iz groba neka ustanu.

Sva slava Ocu vječnomu
I uskrslomu Sinu mu,
Sa Tješiteljem Presvetim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

PSALMODIJA

  1. ČAS: Duh Sveti, što izlazi iz Prijestolja, nevidljivo je prožeo srca apostola, aleluja.
  2. ČAS: Povećaj u nama, Gospodine, svoju vjeru, i u nama vazda raspaljuj svjetlo Duha Svetoga, aleluja.
  3. ČAS: Ta ne govorite to vi, nego Duh Oca vašega govori u vama, aleluja.

I.

Zahvaljujte Gospodinu, jer je dobar, *
jer je vječna ljubav njegova!

Neka rekne dom Izraelov: *
»Vječna je ljubav njegova!«
Neka rekne dom Aronov: *
»Vječna je ljubav njegova!«
Svi koji se Gospodina boje neka reknu: *
»Vječna je ljubav njegova!«

Iz tjeskobe Gospodina ja zazvah: *
on me usliša i oslobodi.
Gospodin je sa mnom, i ja ne strahujem: *
što mi tko može?
Gospodin je sa mnom, pomoć moja, *
i zbunjene gledam dušmane.

Bolje se Gospodinu uteći *
nego se uzdat u čovjeka.
Bolje se Gospodinu uteći *
nego se uzdat u mogućnike.

II.

Pogani me okružiše: *
imenom ih Gospodnjim uništih.
Opkoliše me odasvud: *
imenom ih Gospodnjim uništih.
Opkoliše me poput pčela, †
ubod im žeže kao trnje zapaljeno: *
imenom ih Gospodnjim uništih.

Gurahu me, gurahu, da me obore, *
ali mi Gospodin pomože.
Gospodin je moja snaga i pjesma, *
on mi je spasitelj.
Čuj! Radost i spasenje *
odzvanja šatorima pravednika:

Gospodnja se proslavi desnica, †
Gospodnja me uzdignu desnica, *
Gospodnja se proslavi desnica!
Ne, umrijeti neću, nego živjeti, *
i kazivat ću djela Gospodnja.
Kaznom teškom kaznio me Gospodin, *
ali me smrti ne preda.

III.

Otvorite mi širom vrata pravde; *
ući ću, Gospodinu zahvaliti!
»Ovo su vrata Gospodnja, *
na njih ulaze pravedni!«

Zahvalit ću ti što si me uslišio *
i moj postao spasitelj.
Kamen koji odbaciše graditelji, *
postade kamen zaglavni.
Gospodnje je to djelo: *
kakvo čudo u očima našim!
Ovo je dan što ga učini Gospodin: *
kličimo i radujmo se njemu!
Gospodine, spasenje nam daj! *
Gospodine, sreću nam daj!
Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje! †
Blagoslivljamo vas iz Doma Gospodnjega. *
Bog je Gospodin, on nas obasjava!
Složite povorku s grančicama u ruci *
sve do rogova žrtvenika.

Ti si Bog moj − tebi zahvaljujem: *
Bože moj, tebe ja uzvisujem.
Zahvaljujem Gospodinu, jer je dobar, *
jer je vječna ljubav njegova!

  1. ČAS: Duh Sveti, što izlazi iz Prijestolja, nevidljivo je prožeo srca apostola, aleluja.
  2. ČAS: Povećaj u nama, Gospodine, svoju vjeru, i u nama vazda raspaljuj svjetlo Duha Svetoga, aleluja.
  3. ČAS: Ta ne govorite to vi, nego Duh Oca vašega govori u vama, aleluja.
    TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 12,13)

U jednom Duhu svi smo u jedno tijelo kršteni, bilo Židovi, bilo Grci, bilo robovi, bilo slobodni. I svi smo jednim Duhom napojeni.

R. Duh Branitelj, aleluja.
O. Poučit će vas o svemu, aleluja.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Tit 3, 5b-7)

Bog nas spasi po kupelji novoga rođenja i obnavljanja po Duhu Svetom koga bogato izli na nas po Isusu Kristu, Spasitelju našemu, da opravdani njegovom milošću budemo, po nadi, baštinici života vječnoga.

R. Duh Sveti poučit će vas, aleluja.
O. Sve što sam vam rekao, aleluja.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (2 Kor 1, 21-22)

Bog je onaj koji nas zajedno s vama utvrđuje za Krista; on nas i pomaza, on nas i zapečati i u srca naša dade zalog – Duha.

R. Apostoli govorahu različitim jezicima, aleluja.
O. O čudesnim Božjim djelima, aleluja.
MOLITVA

Svemogući Bože, daj da nam zablista sjaj tvoje slave, Krist, svjetlo od svjetla. I darom Duha Svetoga utvrdi srce onih koje si milošću nanovo rodio.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi