PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (09. NKG)

PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (09. NKG)

I. tjedan Psaltira

R. Bože u pomoć mi priteci.
O. Gospodine pohiti da mi pomogneš

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas
O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Psalam 19 (18 B). Hvalospjev Bogu, učitelju Zakona

Budite dakle savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski (Mt 5, 48)

Ant. 1. Zakon Gospodinov srce sladi i oči prosvjetljuje.

Savršen je Zakon Gospodnji – dušu krijepi; *
pouzdano je Svjedočanstvo Gospodnje –
neuka uči;
prava je naredba Gospodnja – srce sladi; *
čista je zapovijed Gospodnja – oči prosvjetljuje;

neokaljan strah Gospodnji – ostaje svagda; *
istiniti sudovi Gospodnji – svi jednako pravedni,
dragocjeniji od zlata, zlata čistoga, *
slađi od meda, meda samotoka.

Sluga tvoj pomno na njih pazi, *
vrlo brižno on ih čuva.
Ali tko propuste svoje da zapazi? *
Od potajnih grijeha očisti me!
Od oholosti čuvaj slugu svoga *
da mnome ne zavlada.
Tad ću biti neokaljan, *
čist od grijeha velikoga.

Riječi ti usta mojih omiljele *
i razmišljanje srca moga pred licem tvojim.
Gospodine, hridi moja, *
Otkupitelju moj!

Ant. Zakon Gospodinov srce sladi i oči prosvjetljuje.

Psalam 7. Molitva progonjena pravednika

I.

Ant. 2. Gospodin ustaje i sudi narodima u pravdi.

Gospodine, Bože moj, tebi se utječem, *
od svih progonitelja spasi me, oslobodi,
da mi dušu ne zgrabe kao lav *
što razdire, a nema tko da izbavi.

Gospodine, Bože moj, ako to učinih, *
ako je nepravda na rukama mojim,
ako zlom uzvratih prijatelju, *
ili oplijenih nepravedna tužitelja:
neka mi dušmanin progoni dušu i zgrabi je, †
neka mi život u zemlju satre *
i jetru u prašinu baci.

Ustani, Gospodine, u svom gnjevu, †
digni se na bijes tlačitelja mojih. *
Probudi se! Sud mi sazovi!
Neka te okruži skupština naroda, *
nad njom sjedni visoko!

Gospodine, dosudi mi pravo po pravosti mojoj *
i po nevinosti koja je u meni.
Dokrajči bezakonje zlotvora, pravedna učvrsti, *
pravedni Bože koji proničeš srca i bubrege.

Ant. Gospodin ustaje i sudi narodima u pravdi.

II.

Ant. 3.  Bog je pravedan i jak sudac koji spasava čestita srca.

Meni je štit Bog *
koji spasava čestita srca.
Bog je pravedan sudac, *
on povazdan prijeti:
ako se ne obrate, mač će naoštriti, *
luk će svoj zapet i pravo smjerit.
Spremit će za njih smrtonosno oružje, *
strijele će svoje užariti.
Eto, zlotvor zače nepravdu, †
otrudnje pakošću *
i podlost rodi.
Iskopa jamu i prodube; *
sam u jamu svoju pade!
Pakost će njegova pasti njemu na glavu, *
njemu na tjeme okrenut se nasilje njegovo.
A ja ću hvaliti Gospodina zbog pravde njegove *
i pjevat ću imenu Gospodina višnjega.

Ant. Bog je pravedan i jak sudac koji spasava čestita srca.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Rim 13, 8. 10)

Nikomu ništa ne dugujte, osim da jedni  druge ljubite. Jer tko drugoga ljubi, ispunio je Zakon. Ljubav bližnjemu zla ne čini. Punina dakle Zakona jest ljubav.
R. Ti, Pomoći moja, nemoj me odbaciti!
O. I ne ostavi me, Bože, Spasitelju moj!

Molitva

Dobri Oče! Ti si čovjeka pozvao na rad i dobrotom ga svojom potičeš da se s drugim ljudima uzajamno potpomaže i usavršuje. Daj nam tako trajno raditi da svi živimo kao braća, prožeti bratstvom i ljubavlju. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Jak 1, 19−20. 26)

Svatko neka bude brz da sluša, spor da govori, spor na srdžbu. Jer srdžba čovjekova ne čini pravde Božje. Smatra li se tko bogoljubnim, a ne obuzdava svoga jezika, nego zavarava srce svoje, isprazna je njegova bogoljubnost.

R. Blagoslivljat ću Gospodina u svako doba.
O. Njegova će mi hvala biti svagda u ustima.

Molitva

Bože, ti si gospodar i čuvar usjeva i vinograda. Ti podjeljuješ službe i daješ pravednu nagradu. Daj nam tako podnijeti teret i žegu dana da nikad ne mrmljamo protiv tvoje volje. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Jr 7, 2b. 4−5a. 7a)

Čujte riječ Gospodnju, svi koji ulazite na ova vrata da se poklonite Gospodinu. Popravite svoje putove i djela svoja. Ne uzdajte se u lažne riječi: ‘Svetište Gospodnje! Svetište Gospodnje! Svetište Gospodnje!’ Ali ako zaista popravite svoje putove i djela svoja, boravit ću s vama na ovome mjestu.

R. Uđite s hvalama na vrata Gospodnja.
O. U dvore njegove s hvalospjevom.

Molitva

Bože, ti nas pozivaš na molitvu u vrijeme kad su apostoli dolazili u hram. I mi ti iskrene duše upravljamo svoju molitvu u Isusovo ime. Udijeli spasenje svima koji zazivlju to sveto ime. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi