PRESVETO SRCE ISUSOVO – SREDNJI ČAS

PRESVETO SRCE ISUSOVO – SREDNJI ČAS

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas
HIMAN
O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ILI

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ILI

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

TREĆI ČAS

Ant: Puče moj, što učinih tebi ili u čem ražalostih tebe? Odgovori meni.

Psalam 120 (119) Neprijatelj mira

U nevolji strpljivi, u molitvi postojani (Rim 12, 12).

Kad bijah u nevolji, Gospodinu zavapih *
i on me usliša.
Gospodine, izbavi dušu moju od usana lažljivih, *
od prijevarna jezika!
Kojim zlom da te prokunem, *
prijevarni jeziče?
Strelicama oštrim iz ratničke ruke *
i ugljevljem žarkim.
Jao meni što mi je boraviti u Mešeku *
i stanovati u šatorima kedarskim!
Predugo mi duša mora živjeti *
s mrziteljima mira.
Kada o miru govorim, *
oni sile na rat.

Slava Ocu. Kako bijaše.

Psalam 121 (120) Čuvar naroda

I više nigda neće ni ogladnjeti ni ožednjeti; više ih nigda neće moriti ni sunce nit ikakva žega (Otk 7, 16)

K brdima oči svoje uzdižem: *
odakle će mi doći pomoć?
Pomoć je moja od Gospodina *
koji stvori nebo i zemlju.
Tvojoj nozi on posrnuti ne da *
i neće zadrijemati on, čuvar tvoj.
Ne, ne drijema i ne spava *
on, čuvar Izraelov.
Gospodin je čuvar tvoj, *
Gospodin je zasjen tvoj s desne tvoje!
Neće ti sunce nauditi danju *
ni mjesec noću.
Čuvao te Gospodin od zla svakoga, *
čuvao dušu tvoju!
Čuvao Gospodin tvoj izlazak i povratak *
odsada dovijeka.
Slava Ocu. Kako bijaše.

Psalam 122 (121) Pozdrav Jeruzalemu

Vi ste pristupili gori Sionu i gradu Boga živoga, Jeruzalemu nebeskom (Heb 12, 22).

Obradovah se kad mi rekoše: *
“Hajdemo u Dom Gospodnji!”
Eto, noge nam već stoje *
na vratima tvojim, Jeruzaleme.
Jeruzaleme, grade čvrsto sazdani *
i kao u jedno saliveni!
Onamo uzlaze plemena, plemena Gospodnja, †
po Zakonu Izraelovu, *
da slave ime Gospodnje.
Ondje stoje sudačke stolice, *
stolice doma Davidova.
Molite za mir Jeruzalemov! *
Blago onima koji tebe ljube!
Neka bude mir u zidinama tvojim *
i pokoj u tvojim palačama!
Radi braće i prijatelja svojih *
klicat ću: “Mir tebi!”
Radi Doma Gospodina, Boga našega, *
za sreću tvoju ja ću moliti.
Slava Ocu. Kako bijaše.

Ant: Puče moj, što učinih tebi ili u čem ražalostih tebe? Odgovori meni.

Kratko Čitanje (Jr 31,2-4)

Ovako govori Gospodin: Nade milost u pustinji narod koji uteče maču: Izrael ide u svoje prebivalište. Iz da ljine mu se Gospodin ukaza: »Ljubavlju vječnom Iju bim te, zato ti sačuvah milost. Opet ću te sazdati i bit ćeš sazdana, djevice Izraelova.«

R. S radošću ćete crpsti vodu.
O. Iz izvora Spasiteljevih.

ŠESTI ČAS

Ant: Srce je u meni skrhano, dršću sve moje kosti.

Psalam 123 (122) Pouzdanje u Boga

Dva slijepca… vikahu: ‘Gospodine, Sine Davidov, smiluj nam se.’ (Mt 20, 30).

Oči svoje uzdižem k tebi *
koji u nebesima prebivaš.
Evo, kao što su uprte oči slugu *
u ruke gospodara,
i oči sluškinje *
u ruke gospodarice,
tako su oči naše uprte u Gospodina Boga našega, *
dok nam se ne smiluje.
Smiluj nam se, Gospodine, smiluj se nama, *
jer se do grla nasitismo prezira.
Presita nam je duša *
podsmijeha obijesnih, poruga oholih.
Slava Ocu. Kako bijaše.

Psalam 124 (123) Pomoć je naša u imenu Gospodnjem

Gospodin reče Pavlu: ‘Ne boj se… ja sam s tobom.’ (Dj 18, 9-10).

Da nije Gospodin za nas bio *
neka slobodno rekne Izrael
da nije Gospodin za nas bio: †
kad se ljudi digoše proti nama, *
žive bi nas progutali.
Kad je uskipio bijes njihov na nas, *
voda bi nas podavila;
bujica bi nas odnijela, *
vode pobjesnjele sve nas potopile.
Blagoslovljen Gospodin koji nas ne dade *
za plijen zubima njihovim!
Duša je naša poput ptice umakla *
iz zamke lovačke:
raskinula se zamka, *
a mi umakosmo!
Pomoć je naša u imenu Gospodnjem *
koji stvori nebo i zemlju.
Slava Ocu. Kako bijaše.

Psalam 125 (124) Bog štiti svoj narod

Na Izraela Božjega, mir (Gal 6, 16).

Tko se uzda u Gospodina, †
on je kao brdo Sion: *
ne pomiče se, ostaje dovijeka.
Bregovi okružuju Jeruzalem: †
Gospodin okružuje narod svoj *
odsada i dovijeka.
I neće potrajati žezlo bezbožničko *
nad udesom pravednih,
da ne bi pravedni *
ruke za bezakonjem pružili.
Učini, Gospodine, dobro dobrima *
i čestitima u srcu.
A koji na krive skreću putove, †
nek ih istrijebi Gospodin sa zločincima! *
Mir nad Izraelom!
Slava Ocu. Kako bijaše.

Ant: Srce je u meni skrhano, dršću sve moje kosti.

Kratko Čitanje (Jr 2,40)

Sklopit ću s njima Savez vječan, nikad se više neću od vratiti od njih i uvijek ću im činiti dobro; usadit ću im u srce svoj strah, da se nikad više ne odmetnu od mene.

R. Čekao sam da se tko sažali nada mnom, al’ ga ne bi.
O. Da me tko utješi, ali ga ne nađoh.Šesti Cas

DEVETI ČAS

Ant: Jedan od vojnika kopljem probode Isusu rebra, i odmah poteče krv i voda.

Psalam 126 (125) Radost i pouzdanje u Bogu

Kao što ste zajedničari patnja, tako ste i utjehe (2 Kor 1, 7).

Kad Gospodin vraćaše sužnjeve sionske, *
bilo nam je ko da snivamo.
Usta nam bjehu puna smijeha, *
a jezik klicanja.
Među poganima tad se govorilo: *
“Silna im djela Gospodin učini!”
Silna nam djela učini Gospodin: *
opet smo radosni!
Vrati, Gospodine, sužnjeve naše *
ko potoke negepske!
Oni koji siju u suzama, *
žanju u pjesmi.
Išli su, išli plačući *
noseći sjeme sjetveno:
vraćat će se s pjesmom *
noseći snoplje svoje.
Slava Ocu. Kako bijaše.

Psalam 127 (126) Uzaludan je rad bez Boga

Božja ste građevina (1 Kor 3, 9).

Ako Gospodin kuće ne gradi, *
uzalud se muče graditelji.
Ako Gospodin grada ne čuva, *
uzalud stražar bdi.
Uzalud vam je ustat prije zore *
i dugo u noć sjediti,
vi što jedete kruh muke: *
miljenicima svojim u snu on daje.
Evo: sinovi su dar Gospodnji, *
plod utrobe njegova je nagrada.
Strelica u ruci ratnika *
to su sinovi mladosti.
Blago čovjeku koji njima napuni tobolac, †
neće se postidjeti *
kad se preo bude s dušmanom na vratima.
Slava Ocu. Kako bijaše.

Psalam 128 (127) Blagoslov vjerniku

“Blagoslovio te Gospodin sa Siona“, to jest: iz Crkve svoje (Arnobije).

Blago svakome koji se boji Gospodina, *
koji njegovim hodi stazama!
Plod ruku svojih ti ćeš uživati, *
blago tebi, dobro će ti biti.
Žena će ti biti kao plodna loza *
u odajama tvoje kuće;
sinovi tvoji ko mladice masline *
oko stola tvojega.
Eto, tako će biti blagoslovljen čovjek *
koji se boji Gospodina!
Blagoslovio te Gospodin sa Siona, †
uživao sreću Jeruzalema *
sve dane života svojega!
Vidio djecu svojih sinova, *
mir nad Izraelom!
Slava Ocu. Kako bijaše.

Ant: Jedan od vojnika kopljem probode Isusu rebra, i odmah poteče krv i voda.
Kratko Čitanje (Usp. Tob 12,15a.18a.20)

Ja sam Rafael, jedan od sedmorice što stojimo pred Gospodinom. Po zapovijedi Boga našega dođoh k vama: zato ga blagoslivljajte i pjevajte mu. Vrijeme je da se vratim onome koji me i poslao, a vi blagoslivljajte Boga i obznanjujte sva čudesna djela njegova.

R. Za naše grijehe probodoše njega.
O. I njegove nas rane iscijeliše.

MOLITVA

Svemogući Bože, štujemo Srce tvoga ljubljenoga Sina i slavimo spomen njegove ljubavi prema nama. Daj da iz tog nebeskog vrela crpimo obilne darove milosti. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi