PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (12. NKG)

PONEDJELJAK – SREDNJI ČAS (12. NKG)

IV. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 119 (118), 129-136 XVII. (Pe) Razmišljanje o riječi Božjoj

Punina zakona jest ljubav (Rim 13, 10).

Ant. 1. Korake mi upravljaj, Gospodine, po svom obećanju.

Divna su tvoja svjedočanstva, *
stoga ih čuva duša moja.
Objava riječi tvojih prosvjetljuje, *
bezazlene urazumljuje.
Otvaram usta svoja zadahtan u žudnji *
jer čeznem za zapovijedima tvojim.
Obrati se k meni i milostiv mi budi *
kao onima koji ljube ime tvoje.
Korake mi upravljaj po svom obećanju *
da nikakva opačina ne ovlada mnome.
Izbavi me od nasilja ljudskog, *
i naredbe tvoje ja ću čuvati.
Licem svojim obasjaj slugu svog *
i nauči me pravilima svojim!
Potoci suza potekoše mi iz očiju *
jer se Zakon tvoj ne čuva.

Ant. Korake mi upravljaj, Gospodine, po svom obećanju.

Ps 81(81). Protiv nepravednih sudaca

Ne sudite ništa prije vremena, dok ne dođe Gospodin (1 Kor 4, 5)

Ant. 2. Samo je jedan zakonodavac i sudac. A tko si ti da sudiš bližnjega?

Bog ustaje u skupštini “bogova”, *
usred “bogova” sud održava.

“Dokle ćete suditkrivo, *
na ruku bezbožnima?
Štitite slaba i sirotu, *
vratite pravicu jadniku i siromahu!
Izbavite potlačenog i ubogog: *
istrgnite ga iz ruku bezbožnih!”

Ne shvaćaju nitrazumiju, †
po mraku hodaju: *
poljuljani su svi temelji zemlje.
Rekoh doduše: “Vi ste bogovi *
i svi ste sinovi Višnjega!
Ali ćete k
o svi ljudi umrijeti, *
past ćete kao svatko od velikih!”
Ustani, Bože, i sudi zemlju, *
jer si s pravom gospodar svih naroda.

Ant. Samo je jedan zakonodavac i sudac. A tko si ti da sudiš bližnjega?

Ps 120 (119). Neprijatelj mira

U nevolji strpljivi, u molitvi postojani (Rim 12, 12)

Ant. 3. Zavapih Gospodinu i on me usliša.

Kad bijah u nevolji, Gospodinu zavapih *
i on me usliša.
Gospodine, izbavi dušu moju
od usana prijevarnih, *
od zlobna jezika!
Kojim zlom da te prokunem, *
prijevarni jeziče?
Strelicama oštrim iz ratničke ruke *
i ugljevljem žarkim.

Jao meni što mi je boraviti u Mešeku *
i stanovati u šatorima kedarskim!
Predugo mi duša mora živjeti *
s mrziteljima mira.
Kada o miru govorim, *
oni sile na rat.

Ant. Zavapih Gospodinu i on me usliša.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Lev 20, 26)

Budite mi dakle sveti, jer sam ja, Jahve, svet; ja sam vas odvojio od tih naroda da budete moji.

R. Blago narodu kojemu je Gospodin Bog.
O. Narodu koji od odabra sebi za baštinu.

Molitva

Dobri Oče! Ti si čovjeka pozvao na rad i dobrotom ga svojom potičeš da se s drugim ljudima uzajamno potpomaže i usavršuje. Daj nam tako trajno raditi da svi živimo kao braća, prožeti bratstvom i ljubavlju. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Mudr 15, 1. 3)

Ti si, Bože naš, blag i istinit, spor na gnjev i svime milostivo upravljaš. Tebe znati savršena je pravednost, i poznavati snagu tvoju korijen je besmrtnosti.

R. Gospodine, ti si nježnost sama i milosrđe.
O. Spor na ljutnju, a bogat dobrotom.

Molitva

Bože, ti si gospodar i čuvar usjeva i vinograda. Ti podjeljuješ službe i daješ pravednu nagradu. Daj nam tako podnijeti teret i žegu dana da nikad ne mrmljamo protiv tvoje volje. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Bar 4, 21-22)

Ohrabrite se, djeco, zavapite Bogu: on će vas izbaviti iz nasilja, iz ruku neprijatelja. Jer u Vječnog se uzdam, on će vas spasiti; od Svetoga očekujem radost: uskoro na vas će se smilovati, Vječni, Spasitelj vaš.

R. Spomeni se, Gospodine, svoje nježnosti.
O. I ljubavi svoje dovijeka.

Molitva

Bože, ti daješ da svake godine slavimo blagdan posvećenja našeg stolnog hrama. Daj da te naša služba pravo časti, a nama pribavi potpuno otkupljenje. Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi