SRIJEDA – SREDNJI ČAS (12. NKG)

SRIJEDA – SREDNJI ČAS (12. NKG)

IV. tjedan Psaltira

R. Bože u pomoć mi priteci.
O. Gospodine pohiti da mi pomogneš

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas
O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 119 (118)/ 145− 152. XIX. (Kof)

Darom premilosrdnog srca Boga našega pohodi nas Mlado Sunce s visine (usp. Lk 1,78)

Ant. 1. K tebi vapijem, Gospodine; tvojeg ću se držali svjedočanstva.

Iz svega srca vapijem, Gospodine, usliši me: *
tvoja ću pravila čuvati.
K tebi vapijem, spasi me, *
tvojeg ću se držat svjedočanstva.
Pretječem zoru i molim za pomoć, *
u tvoje se riječi uzdam.
Oči moje straže noćne pretječu *
da razmišljam o besjedi tvojoj.
Po svojoj dobroti, Gospodine,
glas mi poslušaj, *
i po svojoj odluci pozivi me.
Primiču se koji me podlo progone, *
daleko su oni od Zakona tvojega.
A ti si blizu, Gospodine, *
i vjerne su sve zapovijedi tvoje.
Odavno znam za tvoje propise, *
da si ih sazdao zasvagda.

Ant. K tebi vapijem, Gospodine; tvojeg ću se držali svjedočanstva.

Ps 94 (93). Bog pravde

Gospodin je osvetnik za sve to: on nas nije pozvao na nečistoću, nego na svetost (1 Sol 4, 6− 7).

Ant. 2. Gospodin poznaje namisli ljudske: one su isprazne.

Bože osvetniče, Gospodine, *
Bože osvetniče, zasjaj!
Ustani, ti što sudiš zemlju, *
po zasluzi plati oholima!
Dokle će bezbošci, Gospodine, *
dokle će bezbošci kliktati?
Dokle će brbljati, drsko govoriti, *
dokle će se bezakonici hvastati?
Tlače narod tvoj, Gospodine, *
i baštinu tvoju pritišću;
kolju udovicu i pridošlicu, *
sirotama život oduzimlju
i govore: »Gospodin ne vidi! *
Ne opaža Bog Jakovljev!«
Shvatite, lude u narodu: *
bezumni, kad ćete se urazumiti?
Onaj što uho zasadi da ne čuje? *
Koji stvori oko da ne vidi?
Onaj što odgaja narode da ne kazni — *
Onaj što ljude uči mudrosti?
Gospodin poznaje namisli ljudske: *
one su isprazne.

Ant. Gospodin poznaje namisli ljudske: one su isprazne.

Ant. 3. Gospodin mi je utvrda,  Bog −  hrid utočišta moga.

Blago onom koga ti poučavaš, Gospodine *
i učiš Zakonu svojemu:
da mu mir udijeliš od nesretnih dana. *
dok se grob kopa zlikovcu.
Jer neće Gospodin odbaciti naroda svojega *
i svoje baštine neće napustiti;
jer će se pravo dosuditi pravednosti *
i za njom će ići svi čestiti srcem.
Tko će ustati za me protiv zlotvora! *
Tko će se zauzeti za me protiv zločinaca?
Da mi Gospodin ne pomaže. *
brzo bih sišao u mjesto tišine.
Čim pomislim: »Noga mi posrče«, *
dobrota me tvoja, Gospodine, podupire.
Kad se skupe tjeskobe u srcu mome, *
tvoje mi utjehe dušu vesele.
Zar je bezbožno sudište u savezu s tobom *
kad nevolje stvara pod izlikom zakona?
Nek samo pritišću dušu pravednog, *
nek osuđuju krv nedužnu:
Gospodin mi je utvrda, *
Bog — hrid utočišta moga.
Platit će im bezakonje njihovo, †
njihovom će ih zloćom istrijebiti, *
istrijebit će ih Gospodin, Bog naš.

Ant. Gospodin mi je utvrda,  Bog −  hrid utočišta moga.

TREĆI ČAS

Kratko čitanje (Kor 10.24.31.)

Neka nitko ne traži svoje, nego dobro drugoga. Ili jeli, ili pili, ili drugo što činili, sve na slavu Božju činite!

R. Dobro je slaviti Gospodina.
O. Pjevati imenu tvome, Svevišnji.

MOLITVA
Gospodine, sveti Oče, ti si vjeran Bog. Poslao si obećanog Duha da u jedno sabere ljude grijehom raspršene. Daj da i mi u svijetu promičemo jedinstvo i mir. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

KRATKO ČITANJE (Kol 3,17)
Sve što god riječju ili djelom činite, sve činite u imenu Gospodina Isusa, zahvaljujući Bogu Ocu po njemu!

R. Tebi ću. Gospodine, prinijeli žrtve zahvalne.
O. I zazvat ću ime Gospodnje.

MOLITVA
Dobri Oče tvojom dobrotom smijemo o podne odahnuti Svrni svoj pogled na posao koji započesmo, iscijeli sve što loše učinismo i daj nam posao sretno privesti kraju. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko čitanje (Kol 3,23− 24)

Što god radite, zdušno činite, kao Gospodinu a ne ljudima znajući da ćete od Gospodina primit, nagradu, baštinu. Gospodinu Kristu služite!

R. Gospodin mi je baština i čaša.
O. Ti u ruci držiš moju sudbinu.

MOLITVA
Gospodine Isuse Kriste, ti si raširio ruke na krizu da spasiš ljude. Daj da ti naši čini budu mili te u svijetu očituju djelo tvog otkupljenja. Koji živiš.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi