Ponedjeljak – Večernja molitva – 13. NKG

Ponedjeljak – 13. NKG – Večernja molitva

Isuse naš, laku noć!

Udijeli mi, Gospodine, mirnu noć i dobar san,
da se mogu dobro odmoriti i sutra započeti
novi dan te prihvatiti svjesnije i savjesnije
tvoju svetu volju. A tvoj sveti blagoslov nek
nas prati. Amen.

Nastavi čitati

Oglasi

SV. TOMA – VEČERNJA

SV. TOMA – VEČERNJA

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Toma sveti, apostole,
Učeniče Kristov vjerni,
S apostolskim zborom dičnim
Primi naše smjerne hvale.

Smjela srca, duše vrle
Želio si s Kristom mrijeti,
Sad u slavi s Kristom živiš,
Zauvijeke združen s njime.

Na dan slavnog uskrsnuća
Kušao si muku tešku:
Provjeriti htjede rukom
Čavla znake, koplja ranu.

Blažene li tvoje sreće
Kada vidje Učitelja!
Vjera sretna tada kliknu:
»Moj Gospodin, Bog moj to je!«

Našem oku to je skrito,
Ali Krist nam vjeru krijepi:
»Blažen koji povjeruje
Što mu oko još ne vidje!«

Kristu Bogu slava budi!
Po tvom, Toma, zagovoru:
Putem vjere on nek vodi
Sve nas žiću blaženome. Amen. Nastavi čitati

Tomina molitva

Tomina molitva

Gospodine Isuse, uskrsli i proslavljeni Spasitelju moj, poslušaj danas najdublje i najsvetije želje mojega srca!

Znaš kako sam sazdan. Pronikni me svega, svojim uskrsnim očima pogledaj do dna mojega bića i daj mi svoju božansku zapovijed da učinim ono što je najpotrebnije za moju vjeru, najpotrebnije za moj život s tobom!

Pokaži mi danas kako si birao i odabrao upravo mene i pozvao me da budem s tobom. Upisao si moje ime u svete rane na tvojim rukama, ubilježio si me u svoje srce.

Otvori moje oči da prepoznam one tihe i neprimjetne ljude koji su toliko važni na mojem životnom putu. Hvala ti na bratu, sestri koji uvijek ostadoše u pozadini, a bitna su pratnja za mene.

Probudi u meni opet svetu odlučnost da te slijedim. Daj mi da i u svojem križu pa i u svojoj smrti prepoznam tvoj sveti lik koji posvećuje i tješi.

Danas ti želim izreći svoje važno i duboko pitanje o putu kojim mi je ići. A ti se objavi duši mojoj da iskusim i opipam kako je u tebi istina o Božjoj ljubavi i o mojoj ljudskoj slabosti, u tebi je obilje života koje mi želiš podariti.

p. Niko Bilić, SJ

Sveti Toma

Sveti Toma, apostol
“Toma” u aramejskom jeziku znači blizanac. Zato ga Ivan evanđelist i naziva Tomom blizancem. On je u popisu dvanaestorice apostola kod Mateja na sedmom, kod Marka i Luke na osmom, a u Djelima apostolskim na šestom mjestu. Četvrti je evanđelist u četiri zgode postavio i Tomu. Najljepša je, svakako, ona o susretu nevjernog Tome s uskrslim Kristom.
Međutim, mi spomenimo i druge!
Kad su židovski glavari već čvrsto odlučili ubiti Isusa, on se jedno vrijeme nalazio “s onu stranu Jordana, na mjestu gdje je Ivan krstio” (Iv 10,40). Tada je k njemu stigla vijest da je bolestan njegov ljubljeni prijatelj Lazar. Kad je Lazar umro, Isus je odlučio poći k njemu. “Rabi – rekoše mu učenici – pa sad su te Židovi htjeli kamenovati, a ti ponovo ideš onamo!” (Iv 11,8). Apostoli su očito smatrali da je opasno ići natrag u Judeju pa Isusa nekako diskretno na tu opasnost upozoravaju. Ali kad Isus odlučno reče: “Lazar je umro, hajdemo k njemu! Toma, zvani Blizanac, reče suučenicima: ‘Hajdemo i mi da umremo s njim!'” (Iv 11,15-16). Da li je to bilo junaštvo ili potišteno mirenje sa sudbinom, teško je reći. Neki tumači Svetog pisma misle da se prije radi o ovom drugom. Kad bi se radilo o prvom, bila bi to od Tome veoma lijepa gesta. Nastavi čitati

SV. TOMA – JUTARNJA

SV. TOMA – JUTARNJA

SVETI TOMA, apostol- Poznat je među apostolima po svojoj nevjeri koja je iščezla kad mu se ukazao uskrsli Krist. Tada je ispovijedio uskrsnu vjeru Crkve: »Gospodin moj i Bog moj!« Prema predaji navješćivao je evanđelje u Indiji. Zaštitnik je pulske biskupije.

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu

Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Ant. Dođite, poklonimo se  Gospodinu, kralju apostola!

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja.

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove.
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće ući u moj počinak!«

Ant. Dođite, poklonimo se  Gospodinu, kralju apostola! Nastavi čitati

Ponedjeljak – Jutarnja molitva – 13. NKG

Ponedjeljak – Jutarnja molitva – 13. NKG

U ime Oca i Sina i Duha Svetoga. Amen

“Tebi ću se moliti, o Bože, ujutro ćeš moj glas uslišati.” Ps 5, 3

Mudrosti Božja, vodi me.
Snago Božja, jačaj me.
Dobroto Božja, nagradi me.
Duše Božji, oživi me.
Ljubavi Božja, zagrli me.
voljo Božja, uputi me.
Svetosti Božja, posveti me.
Blagosti Božja, tješi me.
Uzvišenosti Božja, upravljaj me.
Neizmjernosti Božja, ispuni me.
Svjetlosti Božja, prosvjetli me.
Milostre Božje, spasi me.
Slatkoćo Božja, prožmi me.
Sigurnosti Božja, smiri me.
Miru Božji, nastani me.
Presveto Trojstvo, blagoslovi me u životu, u smrti,
U vremenu i u vječnosti. Amen.

Johannes Crasset

„Gospodine, daj mi sunca, cvijet, smiješak, oči djeteta. Gospodine, daj mi radosti.“
 Blagoslovio nas Gospodin i sačuvao nas od svakog zla i uveo nas u život vječni. Amen.  
U ime Oca i Sina i Duha Svetoga. Amen

SV. TOMA APOSTOL – Misna čitanja

SV. TOMA APOSTOL – Misna čitanja
📖: Ef 2,19-22; Ps 117,1-2; Iv 20,24-29

Prvo čitanje: Ef 2, 19-22
Nazidani na temelju apostolâ.

Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Efežanima
Braćo!
Više niste tuđinci ni pridošlice,
nego ste sugrađani svetih i ukućani Božji
nazidani na temelju apostolâ i prorokâ,
a zaglavni je kamen sam Krist Isus.
U njemu je sva građevina povezana
i raste u hram svet u Gospodinu.
U njemu ste i vi ugrađeni
u prebivalište Božje u Duhu.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati

SV. TOMA – SLUŽBA ČITANJA

SV. TOMA – SLUŽBA ČITANJA

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 67 (66). Blagoslovni hvalospjev

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu, kralju apostola!

Smilovao nam se Bog i blagoslovio nas, *
obasjao nas licem svojim,
da bi sva zemlja upoznala putove tvoje, *
svi puci tvoje spasenje!

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Nek se vesele i kliču narodi, †
jer sudiš pucima pravedno *
i narode vodiš na zemlji. Nastavi čitati