SV. TOMA – SREDNJI ČAS

SV. TOMA – SREDNJI ČAS

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

HIMAN

Treći čas
O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA
Od dana
Ps 119 (118), 25−32. IV. (Dalet)

Ant. 1. Kročim putem zapovijedi tvojih, jer si mi prosvijetlio srce.

Moja duša leži u prašini: *
po riječi svojoj vrati mi život.
Kazivao sam ti svoje putove i ti si me čuo: *
pravilima me svojim nauči.
Pokaži mi put odredaba svojih *
i o čudesima ću tvojim razmišljat.
Suze roni duša moja od žalosti: *
po riječi svojoj ti me podigni!
Daleko me drži od puta zablude *
i Zakonom me svojim obdari!
Put istine ja sam odabrao, *
pred oči sam stavio odluke tvoje.

Uz propise tvoje ja čvrsto prianjam, *
Gospodine, nemoj me postidjeti!
Ja kročim putem zapovijedi tvojih *
jer si mi raširio srce.

Ant. Kročim putem zapovijedi tvojih, jer si mi prosvijetlio srce.

Psalam 26 Zaufana molitva nedužnog

Bog nas u Kristu sebi izabra da budemo sveti i besprijekorni pred njim (Ef 1, 4).

Ant. 2. Uzdajuć se u Gospodina, ja se ne pokolebah.

Dosudi mi pravo, Gospodine, jer hodih u nedužnosti, *
i uzdajuć se u Gospodina ja se ne pokolebah.
Ispitaj me, Gospodine, iskušaj me, *
istraži mi bubrege i srce.
Jer tvoja je dobrota pred očima mojim, *
u istini tvojoj ja hodim.
S ljudima opakim ja ne sjedim *
i ne svraćam podlima.
Mrsko mi je društvo zlotvora, *
i s bezbošcima sjesti ne želim.
U nedužnosti ruke svoje perem *
i obilazim žrtvenik tvoj, Gospodine,
da tvoju hvalu javno razglasim *
i pripovijedam sva divna djela tvoja.
Gospodine, ljubim dom u kojem prebivaš *
i mjesto gdje slava tvoja stoluje.
Ne pogubi mi dušu s grešnicima *
ni život moj s krvolocima;
na rukama je njihovim zločin, *
a desnica im puna mita.
A ja u nedužnosti svojoj hodim: *
izbavi me, milostiv mi budi.
Noga mi stoji na pravu putu: *
u zborovima blagoslivljat ću Gospodina

Ant. Uzdajuć se u Gospodina, ja se ne pokolebah.

Psalam 28 Prošnja i zahvala

Oče, hvala ti što si me uslišao (Iv 11, 41).

Ant. 3. U Gospodina se srce moje pouzdalo, i pomoć mi dođe.

K tebi, Gospodine, vapijem, *
hridino moja, ne ogluši se na me:
da neuslišan ne postanem kao oni *
koji u grob silaze.
Čuj moje zazivanje dok tebi vapijem, *
dok ruke uzdižem svetomu Hramu tvojem.
Ne uzmi me s bezbožnicima *
i s onima koji čine bezakonje,
koji govore slatko s bližnjima *
a u srcu im je pakost.

Blagoslovljen Gospodin
što usliša zazivanje moje! *
Gospodin mi je zaklon, on je štit moj.
U njega se srce moje pouzdalo
i pomoć mi dođe; *
zato mi kliče srce i pjesmom njega slavim.

Gospodin je jakost narodu svome, *
tvrđava spasa svom pomazaniku.
Spasi narod svoj i blagoslovi svoju baštinu, *
pasi ih i nosi ih dovijeka!

Ant. U Gospodina se srce moje pouzdalo, i pomoć mi dođe.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (2 Kor 5, 19b-20)

Bog je u Kristu svijet sa sobom pomirio ne ubrajajući im opačina njihovih i polažući u nas riječ pomirenja. Kristovi smo dakle poslanici; Bog vas po nama nagovara. Umjesto Krista zaklinjemo: dajte, pomirite se s Bogom!

R. Po svoj zemlji razliježe se jeka.
O. Riječi njihove sve do nakraj svijeta sežu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (Dj 5, 12a. 14)

Po rukama se apostolskim događala mnoga znamenja i čudesa u narodu. I sve se više povećavalo mnoštvo muževa i žena što vjerovahu Gospodinu.

R. Obdržavali su naredbe Božje.
O. I zapovijedi njegove.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Dj 5, 41-42)

Apostoli odu ispred Vijeća radosni što bijahu dostojni podnijeti pogrde za Ime. I svaki su dan u Hramu i po kućama neprestance učili i navješćivali Krista, Isusa.

R. Radujte se i kličite, govori Gospodin.
O. Što su vam imena zapisana na nebesima.
MOLITVA

Svemogući Bože, daj nam radosno slaviti blagdan svetoga Tome apostola. Njegova zaštita nek nas trajno podržava da po vjeri imamo život u imenu Isusa Krista, koga je on priznao Gospodinom i koji s tobom.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi