UTORAK – SREDNJI ČAS (18. NKG)

UTORAK – SREDNJI ČAS (18. NKG)

II. Tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN
O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas
 
HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA
Psalam 119 (118), 49−56. VII (Zajin)

Ant. 1. U zemlji kojom putujem čuvao sam tvoje odredbe.

Spomeni se svoje riječi sluzi svojem *
kojom si mi dao nadu.
U nevolji sva mi je utjeha *
što mi život čuva riječ tvoja.
Oholice me napadaju žestoko, *
ali ja od tvog Zakona ne odstupam.
Sjećam se, Gospodine, davnih sudova tvojih *
i to me tješi.
Bijes me hvata zbog grešnika *
koji tvoj Zakon napuštaju.
Tvoje su mi naredbe pjesma *
u zemlji kojom putujem.
Noću se spominjem, Gospodine, imena tvojega, *
i tvoj čuvam Zakon.
Evo što je želja moja: *
čuvati tvoje odredbe.

Ant. U zemlji kojom putujem čuvao sam tvoje odredbe.

Psalam 53 (52). Čovjek bez Boga.

Svi su sagriješili i potrebni su slave Božje (Rim 3, 23)

Ant. 2. Gospodin će promijeniti udes naroda svoga i mi ćemo se radovati.

Bezumnik reče u srcu: “Nema Boga!”
Pokvareni rade gadosti; nitko da čini dobro.
Bog s nebesa gleda na sinove ljudske
da vidi ima li tko razuman Boga da traži.

No svi skrenuše zajedno, svi se pokvariše:
nitko da čini dobro – nikoga nema.
Neće li se urazumiti svi što čine bezakonje,
koji proždiru narod moj kao da jedu kruh?

Boga oni ne zazivlju: od straha će drhtat’
gdje straha i nema
jer Bog će rasuti kosti onih koji tebe opsjedaju,
bit će posramljeni jer će ih Bog odbaciti.

O, neka dođe sa Siona spas Izraelu! †
Kad Bog promijeni udes naroda svoga,*
klicat će Jakov, radovat’ se Izrael.

Ant. Gospodin će promijeniti udes naroda svoga i mi ćemo se radovati.

Psalam 54 (53). Zaziv za pomoć

Prorok moli da u Gospodnje ime bude oslobođen od zlobe progonitelja (Kasiodor).

Ant. 3. Bog mi pomaže i Gospodin krijepi život moj.

Spasi me, Bože, svojim imenom *
i jakošću svojom izbori mi pravdu!
Poslušaj, Bože, moju molitvu *
i usliši riječi usta mojih!

Oholice ustadoše na me †
i moj život traže silnici: *
na Boga se ne osvrću.
Evo, Bog mi pomaže, *
Gospodin krijepi život moj.
Okreni nesreću na dušmane moje, *
zatri ih u vjernosti svojoj.
Od srca rado ću ti žrtvovati, *
slavit ću ti ime, Gospodine, jer je dobrostivo,
jer ti me izbavi iz svake nevolje, *
i oko moje vidje postiđene moje dušmane.

Ant. Bog mi pomaže i Gospodin krijepi život moj.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 12,4−6)

Različiti su dari, a isti Duh; i različite službe, a isti Gospodin; i različita djelovanja, a isti Bog koji čini sve u svima.

R. Blizu je Gospodnje spasenje onima koji ga se boje.
O. I slava će njegova prebivati u zemlji našoj.

Molitva

Svemogući vječni Bože, ti si Duha Branitelja o trećem času izlio nad apostole. Daj i nama pošalji Duha ljubavi da ti pred svim ljudima iskazujemo svjedočanstvo vjere. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 12,12−13)

Doista, kao što je tijelo jedno te ima mnogo udova, a svi udovi tijela iako mnogi, jedno su tijelo − tako i Krist. Ta u jednom Duhu svi smo u jedno tijelo kršteni, bilo Židovi, bilo Grci, bilo robovi, bilo slobodni. I svi smo jednim Duhom napojeni.

R. Oče sveti, sačuvaj nas u svoje ime.
O. Da budemo savršeno jedno.

Molitva

Bože, ti si Petru objavio svoj spasonosni naum s poganima. Daj da ti i naša djela budu mila te tvojom dobrotom posluže tvome spasiteljskom naumu ljubavi s ljudima. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kor 12, 24b. 25−26)

Bog je tako sastavio tijelo da je posljednjem udu dao izobilniju čast da ne bude razdora u tijelu, nego da se udovi jednako brinu jedni za druge. I ako trpi jedan ud, trpe zajedno svi udovi; ako li se slavi jedan ud, raduju se zajedno svi udovi.

R. Gospodine, Bože naš, saberi nas iz naroda!
O. Da slavimo tvoje sveto ime.

Molitva

Bože, ti si stotniku Korneliju poslao svog anđela da mu pokaže put spasa. Daj i nama spremno raditi za spasenje svih ljudi da zajedno s njima u Crkvi tvojoj uzmognemo stići k tebi. Po Kristu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi