Srijeda – Večernja molitva – 18. NKG

Isus nam govoriSrijeda – Večernja molitva – 18. NKG

Isus nam govori

Slusam kako mi Krist govori rijecima, urezanima u jedno staro Raspelo izradjeno prije mnogo stoljeca:

Ako si nesretan, nemoj mi predbacivati:

Ja sam Svjetlo – ti me ne vidis.
Ja sam put – ti me ne slijedis.
Ja sam Istina – ti mi ne vjerujes.
Ja sam Zivot – ti me ne trazis.
Ja sam ucitelj – ti me ne slusas
Ja sam Gospodin – ti mi se ne pokoravas
Ja sam prijatelj – ti me za savjet ne pitas

ŽELIMO VAM MIRNU I BLAGOSLOVLJENU NOĆ

Nastavi čitati

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – VEČERNJA

SVETA TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA

R. Bože, u pomoć mi priteci.

O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na počtku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja.

HIMAN

O vijenče djeva, Isuse,
Kog zače Majka blažena,
Što djevom rodi jedina,
Čuj naše prošnje milostiv.

Međ’ lijerovima stupaš ti
U kolu čistih djevica
Ko sav u slavi zaručnik,
Što zaručnice dariva.

Kud kreneš ti, i djevice
Ko pratnja tvoja polijeću,
Veličaju te idući
I slatke pjesme izvode.

Svim srcem mi te molimo,
Daj milost našim dušama,
Da nikada ih ne rani
Ni sjenka grijeha nečistog.

Sva slava, tebi, Isuse,
Kog rodi Djeva Marija,
I Ocu s Duhom preblagim
U vječne vijeke vjekova. Amen. Nastavi čitati

BITI POZVAN – A NE UNIĆI NA SVADBU

BITI POZVAN – A NE UNIĆI NA SVADBU
Mt 25,1-13
Usporedba o deset djevica, pet mudrih i pet ludih. U cijeloj zgodi nisu bitne djevojke koje su pošle na svadbu, nego je bitan lik zaručnika – zapravo Sina Čovječjega te je naglasak spremnosti poći mu ususret, slijediti ga, ne polovično, nego cijelim bićem. U usporedbi i mudre i lude su pozaspale, dakle sve one nisu bile dovoljno budne. Zaručnik – gospodar dolazi za sve iznenada, u noći, neočekivano. Jedne stoje s praznim svjetiljkama, druge pak imaju zalihe, njihove svjetiljke imaju dovoljno zaliha ulja. O čemu je zapravo riječ kad se govori ovdje o razboritosti uzeti sa sobom i ulje? O tome se Isus ne izjašnjava. Mi ne znamo što ulje ovdje označava, na što Isus s uljem smjera.
Usporedba ulijeva strah i jezu. Ostati ispred zatvorenih vrata, ne moći unići, a biti pozvan na svadbu. Je li to spojivo s Isusom koji govori o dobrome Ocu koji sve ljubi, pred kojim ne treba imati straha? Kojemu trebamo i moramo pristupiti čistim, djetinjim povjerenjem? Pa ipak su ovo teške Isusove riječi. Odnose se vjerojatno na ljude koji se nikada nisu odlučili živjeti punim životom, koji su u strahu od svega, koji su se zakopali u svoje rovove.
S jedne strane nam je neshvatljivo kako Isus govori u Govoru na gori da se ne moramo brinuti za sutrašnji dan, kako se trebamo prepustiti Providnosti, kako se Otac nebeski brine i za vrapce i poljske ljiljane, a ovdje čak zapovijeda da se mora biti spreman, unaprijed se dobro osigurati, opskrbiti, pripremiti sve dobro. On koji govori o nesebičnom darivanju ističe ovdje sebičnost ovih mudrih djevica koje guraju druge u zaborav, koje ostaju pred vratima, pred kojima su se zalupila vrata. I nikad im se ne će otvoriti. U životu postoji jedno grozno i strašno: prekasno. U prispodobi se i zaručnik ponaša neodgovorno. On kasni i na njemu je krivnja što se dolazak otegnuo dugo iza pola noći. Namjesto da prizna svoju krivnju, on one djevojke ostavlja pred vratima, u noći i mraku. Rekli bismo krajnja sebičnost i neodgovornost. Nastavi čitati

SRIJEDA – SREDNJI ČAS (18. NKG)

SRIJEDA – SREDNJI ČAS (18. NKG)
II. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen. Nastavi čitati

Sveta Terezija Benedikta od Križa

Sveta Terezija Benedikta od KrižaSveta Terezija Benedikta od Križa (EDITH STEIN)

Edith Stein rođena je 1981. u njemačkoj židovskoj obitelji. U adolescentskim danima prihvatila je ateistički svjetonazor. Bila je izrazito pametna i voljela je učiti te se unatoč svom ateizmu divila majci koja je bila predan vjernik.
Autobiografija sv. Terezije Avilske nagnala ju je učiniti veliki preokret u svom životu i osjetiti poziv. Preobratila se na katoličanstvo i krstila 1922. Tada je odlučila napustiti svoj dosadašnji posao i počela predavati u Dominikanskoj školi za djevojčice. Za vrijeme svog rada u ovoj školi prevela je na njemački jezik djelo sv. Tome Akvinskog O istini. Nakon ovoga postala je predavač na institutu za pedagogiju u Münsteru, međutim nacistički zakon prisilio ju je dati ostavku. U pismu koje je napisala papi Piju XI. kazala je kako odbija nacistički režim te ga zamolila da zaustavi ovakvo zloupotrebljavanje Kristova imena. Nije poznato je li Papa uopće dobio ovo pismo, ali je nakon nekog vremena objavljena enciklika na njemačkom jeziku u kojoj je papa kritizirao nacizam i osudio antisemitizam. Nastavi čitati

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – JUTARNJA

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – JUTARNJA

Psalmi od nedjelje I. tjedna Psaltira

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu, Kralju djevica.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu

Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja.

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove. *
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće ući u moj počinak!«

Slava Ocu i Sinu * i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu, Kralju djevica. Nastavi čitati

Srijeda – Jutarnja molitva – 18. NKG

Jutarnja molitvaSrijeda – Jutarnja molitva – 18. NKG

Oče, ti si me stvorio da mogu samo po ljubavi prema tebi i bližnjemu postati sretan ovdje na zemlji. Pošalji mi Duha svojega, da te mogu ljubiti kao što te je ljubio tvoj Sin Isus Krist.

Marijo, molim te sada za sve s kojima ću danas raditi i živjeti, da i oni žive tvoju poruku! I ovog jutra želim s tobom početi dan. Znam da si uvijek sa mnom, ali se tijekom dana to uvjerenje često izgubi. Ako mi se to danas i dogodi, podsjeti me da si ti uza me. Amen.

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – Misna čitanja

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – Misna čitanja
📖: Hoš 2,16b.17b.21-22; Ps 45,11-12.14-17; Mt 25,1-13

Prvo čitanje: Hoš 2, 16b.17b.21-22
Zaručit ću te sebi dovijeka.

Čitanje Knjige proroka Hošee
Ovo govori Gospodin:
»Primamit ću je stoga, evo,
i odvesti je u pustinju
i njenu progovorit srcu.
Ondje će mi odgovarat ona kao u dane svoje mladosti,
kao u vrijeme kada je izišla iz Egipta.
Zaručit ću te sebi dovijeka;
zaručit ću te u pravdi i u pravu,
u nježnosti i u ljubavi;
zaručit ću te sebi u vjernosti
i ti ćeš spoznati Gospodina.«
Riječ Gospodnja.
Nastavi čitati

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – SLUŽBA ČITANJA

SV. TEREZIJA BENEDIKTA OD KRIŽA – SLUŽBA ČITANJA

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 67 (66). Blagoslovni hvalospjev

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu, Kralju djevica.

Smilovao nam se Bog i blagoslovio nas, *
obasjao nas licem svojim,
da bi sva zemlja upoznala putove tvoje, *
svi puci tvoje spasenje!

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Nek se vesele i kliču narodi, †
jer sudiš pucima pravedno *
i narode vodiš na zemlji.

Neka te slave narodi, Bože, *
svi narodi neka te slave!
Zemlja plodom urodila! *
Bog nas blagoslovio, Bog naš!
Bog nas blagoslovio! *
Neka ga štuju svi krajevi svjetski! Nastavi čitati