SV. LOVRO – SREDNJI ČAS

SV. LOVRO – SREDNJI ČAS

ČETVRTAK  (18. NKG)
II. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas
 
HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA
Psalam 119 (118), 65−72. IX. (Tet) Pohvala Božjem zakonu
Ljubav je Božja ovo: zapovijedi njegove čuvati (1 Iv 5, 3).

Ant. 1. Draži mi je zakon usta tvojih no tisuće zlatnika i srebrnika.

Učinio si dobro svom sluzi, Gospodine, *
po riječi svojoj.
Nauči me razumu i znanju, *
jer u zapovijedi tvoje vjerujem.

Prije nego bjeh ponižen, lutao sam, *
ali sada tvoju čuvam riječ.
Ti si tako dobar i dobrostiv: *
nauči me pravilima svojim.

Oholi na me prijevare smišljaju, *
ali se ja svim srcem držim naredaba tvojih.
Srce im je poput sala bešćutno, *
a ja uživam u tvom Zakonu.

Dobro mi je što sam ponižen *
da bih tvoja naučio pravila.
Draži mi je zakon usta tvojih *
no tisuće zlatnika i srebrnika.

Ant. Draži mi je zakon usta tvojih no tisuće zlatnika i srebrnika.

Psalam 56 (57). Pouzdanje u riječ Gospodnju
Krist se u muci očitova (Sv. Jeronim).
Ant. 2. U Boga ja se uzdam i neću se bojati što će mi smrtnik učiniti.

Smiluj mi se, moj Bože, jer me ljudi gaze, *
napadač me moj neprestano tlači.
Dušmani moji nasrću na me povazdan, *
mnogo ih je koji se na me obaraju.

Svevišnji, kad me strah spopadne, *
u te ću se uzdati.
Božje obećanje slavim, †
u Boga ja se uzdam i neću se bojati: *
što mi može učiniti smrtnik?

Od jutra do večeri obružuju me, *
svi naumi njihovi meni su na zlo.
Sastaju se i vrebaju, *
paze mi na korake, o glavi mi rade.

Ti izbroji dane mog progonstva, †
sabrao si suze moje u mijehu svom. *
Nije li sve zapisano u knjizi tvojoj?

Moji će dušmani uzmaknuti
čim te zazovem. *
Ovo sigurno znam: Bog je za mene!

Božje obećanje slavim, †
u Gospodina se uzdam i neću se bojati: *
što mi može učiniti čovjek?

Vežu me zavjeti koje učinih tebi, o Bože: †
prinijet ću ti žrtve zahvalne *
jer si mi dušu od smrti spasio.
Ti si očuvao noge moje od pada, *
da pred Bogom hodim u svjetlosti živih.

Ant. U Boga ja se uzdam i neću se bojati što će mi smrtnik učiniti.

Psalam 57 (56). Jutarnja molitva u nevolji
Ovaj Psalam opijeva muku Gospodinovu (Sv. Augustin).
Ant 3. Do neba je, Gospodine, dobrota tvoja.

Smiluj mi se, Bože, o smiluj se meni *
jer mi se duša utječe tebi!
U sjenu tvojih krila zaklanjam se *
dok pogibao ne mine.
Vapijem Bogu višnjemu, *
Bogu koji mi čini dobro.
Nek pošalje s nebesa i spasi me, †
nek postidi one što me progone: *
neka Bog pošalje dobrotu svoju i vjernost!
Ležim usred lavova *
koji proždiru ljudske sinove.
Zubi su im koplja i strijele, *
a jezik im mač je naoštren.
Uzvisi se, Bože, nad nebesa, *
slava tvoja nek je nad svom zemljom!
Mrežu namjestiše stopama mojim, *
stisnuše dušu moju;
iskopaše preda mnom jamu: *
sami nek u nju padnu!
Postojano je srce moje, Bože, †
postojano je srce moje; *
pjevat ću i svirati.
Probudi se, dušo moja! †
Probudi se, harfo i citro! *
Probudit ću zoru jutarnju.
Hvalit ću te, Gospodine, među narodima, *
među pucima pjevat ću tebi:
jer do neba je dobrota tvoja, *
do oblaka vjernost tvoja.
Uzvisi se, Bože, nad nebesa, *
slava tvoja nek je nad svom zemljom!

Ant. Do neba je, Gospodine, dobrota tvoja.

TREĆI ČAS

Kratko čitanje (Gal 5, 13−14)

Vi ste, braćo, na slobodu pozvani! Samo neka ta sloboda ne bude izlikom tijelu, nego – ljubavlju služite jedni drugima. Ta sav je Zakon ispunjen u jednoj jedinoj riječi, u ovoj: Ljubi bližnjega svoga kao sebe samoga!

R. Gospodine, kročim putem zapovijedi tvojih.
O. Jer si mi prosvijetlio srce.

 

ŠESTI ČAS

Kratko čitanje (Gal 5, 16−17)

Po Duhu živite pa nećete ugađati požudi tijela! Jer tijelo žudi protiv Duha, a Duh protiv tijela. Doista, to se jedno drugomu protivi da ne činite što hoćete.

R. Dobar si i blagoslovljen, Gospodine.
O. Nauči me svojim pravilima.

 

DEVETI ČAS

Kratko čitanje (Gal 5, 22. 23a. 25)

Plod je Duha: ljubav, radost, mir, velikodušnost, uslužnost, dobrota, vjernost, blagost, uzdržljivost. Ako živimo po Duhu, po Duhu se i ravnajmo!

R. Put mi pokaži, Gospodine, kojim ću krenuti.
O. Duh tvoj dobri nek me po ravnu putu vodi.

MOLITVA

Bože, ti si svetom Lovri dao žar svoje ljubavi te se proslavio vjernim služenjem i slavnim mučeništvom. Daj nam ljubiti što je on ljubio i u život provesti što je naučavao. Po Gospodinu.

 

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi