SUBOTA – SREDNJI ČAS (18. NKG)

SUBOTA – SREDNJI ČAS (18. NKG)
II. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen.

ili

Red stalan dneva držeći
Svim srcem sada molimo
O trećem času današnjem
Na slavu Trojstva blaženog.

Da stanom Duha Presvetog,
Kog apostoli nekada
U ovo doba primiše,
Mi sad i uvijek budemo.

Jer tog se reda držeći
Nebeskog Tvorac Kraljevstva
Sve sjajem je ukrasio
Za nagradu nam vječitu.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Šesti čas

HIMAN

O Bože silan, istinit,
Što vladaš redom svemirskim,
Što jutro puniš blistanjem
A podne ognjem plamenim.

Ugasi plamen razdora,
Utišaj vatru požudâ,
Pokloni zdravlje tjelesno
I pravi pokoj srdaca!

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Gle, šesti čas je došao:
Na molitvu nas poziva
Da žarkim duhom prožeti
Nebeskog tvorca slavimo.

Jer sad se svima vjernima
Po snazi križa presvetog
I žrtvom svetog Jaganjca
Spas, slava višnja dariva.

Od njenog sjaja blistavog
I samo podne mračno je.
Svim srcem stoga primimo
Dar silne Božje svjetlosti.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

Deveti čas

HIMAN

O Stvorče, štono držiš sve,
U sebi što se ne mijenjaš,
A vrijeme trena svakoga
Sunčanim hodom obnavljaš:

Daj svjetlosti nam uvečer
Da život nam ne propada,
Već sretnu smrt nam nagradi
Nebeska slava vječita.

Podijeli, Oče milostiv,
I Sine jednak Ocu svom,
Što s njim i s Duhom Presvetim
U kraju vladaš vječitom. Amen.

ili

Dob dana srednja uminu
Po volji svetoj Gospodnjoj,
Sad uskliknimo pobožno
Jedinstvu, Trojstvu presvetom!

U srcu čistom nosimo
Otajstvo Božje blaženo
Što Petar nam ga predade
Ko znak i zalog spasenja.

Iz duše, braćo, pjevajmo
Ko apostoli nekada
Da mladice još nejake
Porastu snagom Kristovom.

Sva slava Ocu vječnomu
I jedinomu Sinu mu
Sa Tješiteljem Presvetim
U vjekovječne vjekove. Amen.

PSALMODIJA

Ps 119 (118), 81-88. XI. (Kaf)

Ant. 1. Nebo će i zemlja proći, ali riječi moje neće proći.

Duša moja gine za tvojim spasenjem *
riječ tvoju željno čekam.
Oči mi čeznu za tvojom besjedom: *
kad ćeš mi donijeti utjehu?

Kao mijeh u dimu postadoh, *
ali pravila tvojih ne zaboravih.
Koliko dana ima sluga tvoj? *
Kad ćeš suditi progonitelje moje?

Oholnici mi jame iskopaše: *
oni ne rade po Zakonu tvojemu.
Sve zapovijedi tvoje istina su sama: *
nekriva me gone, pomozi mi.

Umalo me smrviše u zemlji, *
ali naredaba tvojih ja ne ostavljam.
Po svojoj me milosti poživi, *
i čuvat ću svjedočanstvo tvojih usta.

Ant. Nebo će i zemlja proći, ali riječi moje neće proći.

Ps 61 (60). Molitva prognanika

Ant. 2. Ti si, Gospodine, sklonište moje, utvrda čvrsta protiv dušmana.

O Bože, vapaj mi poslušaj, *
budi pomnjiv na molitvu moju!
S kraja zemlje vapijem k tebi *
jer mi srce klonu.

Dignut ćeš me na liticu i pokoj mi dati, †
jer ti si moje sklonište, *
utvrda čvrsta protiv dušmana.
O, da mi je stanovati uvijek u tvom šatoru, *
da se sklanjat` mogu pod okrilje tvoje!
Jer ti, Bože, usliši moje zavjete, *
dade mi baštinu onih što ime ti štuju.

Kraljevim danima pridometni dana, *
kroz koljena mnoga nek mu ljeta traju,
nek pred Bogom uvijek vlada; *
dobrotu i vjernost pošalji da ga čuvaju!
Ovako ću pjevat svagda tvom imenu, *
dan za danom vršit` zavjete svoje.

Ant. Ti si, Gospodine, sklonište moje, utvrda čvrsta protiv dušmana.

Ps 64 (63). Molitva protiv klevetnika

Ant. 3. Gospodine, strah me dušmanina, život mi čuvaj.

Poslušaj, Bože, moje žalbe glas; *
od strašna dušmanina život mi čuvaj!
Štiti me od mnoštva opakih, *
sakrij od bjesnila zlotvora

koji bruse jezike ko mačeve, *
otrovne riječi izbacuju kao strijele,
da iz potaje rane nedužna, *
da ga rane iznenada ne bojeć se ničega.
Spremni su na djelo pakosno, †
snuju kako će kradom zamke staviti *
i govore: “Tko će nas vidjeti?”
Snuju zlodjela, smišljene osnove kriju: *
pamet i srce čovječje bezdan su duboki.

No Bog ih ranjava strijelom, *
odjednom ih rane prekriju.
Vlastiti jezik propast im donosi, *
kimaju glavom oni što ih vide:
svi se boje, Božje djelo slave *
i misle o onom što on učini.

Pravednik se raduje u Gospodinu, †
njemu se utječe, *
i kliču svim srca čestita.

Ant. Gospodine, strah me dušmanina, život mi čuvaj.

TREĆI ČAS

Kratko Čitanje (Rim 8, 5b-6)

Kao što čovjek odgaja sina svoga, tako Gospodin, Bog tvoj, odgaja i popravlja tebe. I drži zapovijedi Gospodina, Boga svoga, hodeći putovima njegovim i bojeći se njega!

R. Neokaljan je strah Gospodnji, ostaje svagda.
O. Istiniti su sudovi Gospodnji, svi jednako pravedni.

Molitva

Gospodine Bože, svemogući Oče, tvome smo veličanstvu podvrgnuti. Daj nam svjetlo Svetoga Duha da se, sigurni od svakog neprijatelja, trajno radujemo hvaleći tebe. Po Kristu.

ŠESTI ČAS

Kratko Čitanje (1 Kr 2, 2b-3)

Ti budi hrabar i pokaži se čovjekom! Slušaj naredbe Gospodina, Boga svoga, idi njegovim stazama, drži se njegovih zakona, zapovijedi, naredaba i njegovih pouka, kako je napisano u Zakonu Mojsijevu, da bi uspio u svemu što poduzmeš i svagdje kamo se okreneš.

R. Uputi me, Gospodine, stazom svojih zapovijedi.
O. Jer ja u njoj uživam.

Molitva

Daj nam, Gospodine, žarko svjetlo vječne ljubavi. Ljubavlju tvojom vazda raspaljeni, daj da tebe ljubimo iznad svega, a braću svoju radi tebe. Po Kristu.

DEVETI ČAS

Kratko Čitanje (Jr 6,16)

Stanite na negdašnje putove, raspitajte se za iskonske staze: Koji put vodi k dobru?  Njime pođite i naći ćete spokoj dušama svojim!

R. Svjedočanstva tvoja vječna su mi baština.
O. Ona su radost mome srcu.

Molitva

Usliši nas, Gospodine, i daj nam trajan mir za koji te molimo. Daj da ti u sve dane života svoga radosno služimo i zagovorom blažene Djevice Marije k tebi sigurno prispijemo. Po Kristu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.

Oglasi