0210 Molitva anđelu čuvaru za zaštitu

Molitva anđelu čuvaru za zaštitu

Ti koji neprestano gledaš lice nebeskog Oca i Njegove tajne – ti si moj pratilac od djetinjstva, moj zaštitnik i vođa u traženju vječnog Boga. Isuse, ti si nam sam otkrio tu tajnu. Od srca ti zahvaljujem za taj veliki dar. Kako dragocjena mora da je moja duša ako anđeo Svevišnjega pazi na svaki moj pokret i upisuje moja djela u knjigu života. Ti, anđele moj, koga još nikada nisam vidio, ali čija me nazočnost usrećuje, daj mi da sklopim prijateljstvo s tobom! Hvala ti što si ostao vjeran Bogu i nisi slijedio Lucifera i njegove pristaše. Hvala ti što si prihvatio mene jadnoga grešnika. Ta ne izlažem li se svakodnevno opasnosti da postanem nevjeran Bogu? I kako teško griješim svojim propustima! Zato te izabirem za svoga zaštitnika i vođu. Obećajem da ću ti biti odan i slušati te u ime našega Gospodina. Molim te da me opomeneš budem li vrijeđao Boga, da me upozoriš budem li u opasnosti ili nešto propustim. Moj anđele čuvaru, ne vrši samo svoju službu za mene. Ne budi samo moj zaštitnik, budi mi i prijatelj, ne samo moj pratilac, već i moj suborac, ne samo moj suputnik, već i moj saveznik! Tebi predajem svoj krsni list: pomozi mi da sačuvam svoj krsni savez s Bogom. Tebi predajem svoju vozačku dozvolu: upravljaj mojom rukom na volanu i ne dopusti da nekoga ozlijedim. Tebi predajem svoj vjenčani list: daj mi da budem dobar prema mojima koji su mi povjereni. Daj mi da ne pridajem važnost materijalnim dobrima ovoga svijeta i daj mi da težim za onim što je gore. Očuvaj mi čisto srce, da mogu jednom gledati Boga u Njegovoj silnoj krasoti – zajedno s tobom i svim anđelima i svetima. Amen.

Oglasi

0210 SPOMENDAN SVETIH ANĐELA ČUVARA

SPOMENDAN SVETIH ANĐELA ČUVARA

Mt 18,1-5.10

Svetkovina je anđela čuvara. Vjerujem, jedna od prvih molitava i molitvica koje smo kao djeca naučili od svojih majki i baka jest Molitva anđelu čuvaru, u kojoj se moli da anđeo brani dušu i tijelo za zemaljskoga života kako bi se zajedno s njime – svojim anđelom – mogao klanjati živomu Bogu u nebesima. Gotovo neshvatljivo, dijete nije ni počelo živjeti, a već je usmjereno na nebo.
Vjerujemo u postojanje duhovnih, netjelesnih bića koje Sveto pismo obično naziva anđelima. To je za nas vjerska istina. Svjedočanstvo Pisma o tome je jasno kao što je i crkvena Predaja jednodušna. Kao čisto duhovni stvorovi anđeli imaju razum i volju, oni su osobna i besmrtna stvorenja. Po savršenstvu nadilaze sva vidljiva stvorenja.
Sve tamo od stvaranja svijeta i t ijekom cijele povijesti spasenja anđeli najavljuju izdaleka i izbliza spasenje i služe ostvarenju božanskoga nauma: oni zatvaraju raj zemaljski, zaštićuju Lota, spašavaju Hagaru i njeno dijete u pustinji, zaustavljaju Abrahamovu ruku. Zakon se saopćuje preko anđela. Oni vode Božji narod, najavljuju rođenja i pozive, oni su uz proroke. To su samo neki primjeri njihove skrbi za čovjeka. Nastavi čitati

26. NKG – PONEDJELJAK – SV. ANĐELI ČUVARI – SREDNJI ČAS

SV. ANĐELI ČUVARI  – SREDNJI ČAS 

II. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni! Nastavi čitati

0210 SV. ANĐELI ČUVARI

Sveti anđeli čuvari

Današnji blagdan posebno je drag svima onima koji se s radošću sjećaju zlatnih dana djetinjstva i uspavanki koje su im njihove mame i bake, očevi i djedovi, kazivali prije sna, a redovito bi završavale molitvicom Anđelu čuvaru. Anđeli su po židovsko-kršćanskom vjerovanju nadnaravna bestjelesna bića, savršenija od ljudi. Nalaze se uz Božje prijestolje i posreduju između Svevišnjeg i ljudi, koje po naredbi Božjoj čuvaju i čiji su „anđeli čuvari“. U likovnoj umjetnosti ranog kršćanstva prikazuju se kao mladići s krilima odjeveni u tuniku, u gotici se često vide s glazbenim instrumentima, sa svijećnjacima i kadionicama. U ranoj renesansi pojavljuju se s djevojačkim licem, a u visokoj renesansi i baroku slični su amoretima i puttima. Sveti Ivan Damašćanin piše o njima: „Anđeli su svjetla zapaljena na Svjetlu što nema početka“. A to „Svjetlo bez početka“ jest sam beskonačni Bog. Znanost o anđelima temelji se na Svetom pismu, a nalazimo ih i u Starom i u Novom zavjetu. Glavni svjedok njihovog postojanja, njihovog značaja i njihove službe anđela čuvara jest sam Krist Gospodin: »Pazite da ne prezrete ni jednoga od ovih malenih, jer anđeli njihovi, kažem vam, na nebesima neprestano gledaju lice Oca moga nebeskog« (Mt 18,10). Naš Anđeo čuvar može nam biti vjeran životni prijatelj. To dokazuju toliki primjeri iz života svetaca i pobožnih kršćana. Svaka, baš svaka duša ima svoga Anđela čuvara. Na nama je hoćemo li taj dar, što ga nebo pruža, prihvatiti ili ne. Vjerujemo li u svog anđela čuvara, pouzdajemo li se u njega? O njemu je pisano: »Bog anđelima svojim – dakle i mome anđelu čuvaru – zapovjedi da te čuvaju na svim putima tvojim« (Ps 91,11). Dobar kršćanin s radošću i zahvalnošću prihvaća sve Božje darove, pa tako i anđela čuvara. Na blagdan svetih anđela čuvara prisjetimo se i ovog svetopisamskog teksta: »Vidjet ćete otvoreno nebo i anđele Božje gdje uzlaze i silaze nad Sinom čovječjim« (Iv 1,51). Veliki švicarski teolog Hans Urs von Balthasar napisao je: »Prema Luki, anđeli se ukazuju iznad jaslica kao bljesak Gospodinova silaska i poslije uzašašća kao sjaj njegova uzlaska. Kod praznog su groba pak sjaj njegova uskrsnuća. Nakon napastovanja i pobjede nad demonskim silama prilaze da služe Isusu i posvjedoče njegovu pobjedu…« Anđeo je uz Isusa na Maslinskoj gori. On će kao konačni pobjednik opet doći s neba »sa svojim anđelima« (Mt 5,31). Koliko li dokaza o stvarnosti i važnosti svetih anđela u samoj Božjoj objavi!

Svetkovina Anđela čuvara slavi se već od XVI. stoljeća, papa Pavao V. uvrstio ju je u službeni kalendar 1608, a papa Leon XIII. proglasio ju je 1883. blagdanom od naročitog značaja. Anđeli čuvari zaštitnici su mnogih naselja, škola, župa, crkava i kapela po cijelom svijetu (spomenimo samo Los Angeles ili Kanjižu u Vojvodini) i Hrvatskoj (Savski Gaj u Novom Zagrebu, Zagreb-Bundek, Lun na Pagu). Čestitamo imendan svim Anđelkama, Anđelama, Anđama i Anđelkima, a kao mali dar im poklanjamo omiljenu, starinsku pjesmicu o Anđelu čuvaru: „Anđele čuvaru, mili, svojom snagom me zakrili. Prema Božjem obećanju, čuvaj mene noću, danju. Osobito pak me brani da mi dušu grijeh ne rani. A kad s ovog svijeta pođem, sretno da u nebo dođem. Da se ondje s tobom mogu, vječno klanjat dragom Bogu. Amen.“

0210 SV. ANĐELI ČUVARI – Misna čitanja

Sveti Anđeli Čuvari – Misna čitanja
📖: Izl 23,20-23; Ps 91,1-6.10-11; Mt 18,1-5.10

Prvo čitanje: Izl 23, 20-23
Anđeo će moj ići pred tobom.

Čitanje Knjige Izlaska
Ovo govori Gospodin: »Šaljem, evo, svog anđela pred tobom da te čuva na putu i dovede te u mjesto koje sam priredio. Poštuj ga i slušaj glas njegov! Ne buni se protiv njega jer vam neće opraštati prekršaje: ta moje je ime u njemu. Ako ga budeš vjerno slušao i budeš vršio sve što sam naredio, ja ću biti neprijatelj tvojim neprijateljima i protivnik tvojim protivnicima. Anđeo će moj ići pred tobom i dovesti te do Amorejaca, Hetita, Perižana, Kanaanaca, Hivijaca i Jebusejaca da ih uništim.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati

26. NKG – Ponedjeljak – SV. ANĐELI ČUVARI – SLUŽBA ČITANJA

SV. ANĐELI ČUVARI – SLUŽBA ČITANJA

SVETI ANĐELI ČUVARI: U Matejevu evanđelju (18,10), Isus govori o anđelima zaštitnicima malenih koji na nebesima neprestano gledaju lice Oca nebeskoga. Sveti Bernard napisa: »Stoga, braćo, u Njemu ljubimo srdačno njegove anđele kao naše buduće subaštinike, a sada od Oca postavljene upravnike i skrbnike…«.

Psalmi od ponedjeljka  II. tjedna Psaltira

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 100 (99). Poziv na Božju hvalu

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu kome služe anđeli!

Kliči Gospodinu, sva zemljo! *
Služite Gospodinu u veselju!
Pred lice mu dođite *
s radosnim klicanjem!

Znajte da je Gospodin Bog: †
on nas stvori, i mi smo njegovi, *
njegov smo narod i ovce paše njegove.

Uđite s hvalama na vrata njegova, †
u dvore njegove s hvalospjevom, *
hvalite ga, ime mu blagoslivljajte!

Jer dobar je Gospodin, †
dovijeka je ljubav njegova, *
od koljena do koljena vjernost njegova.

Ant. Dođite, poklonimo se Gospodinu kome služe anđeli! Nastavi čitati