0410 SV. FRANJO ASIŠKI – Večernja molitva

 

Sv. Franjo Asiški – Večernja molitva

“Uvijek se radujte! – Ne dolikuje Božjem sluzi da bude žalostan i potišten. – Neka oni koji đavlu pripadaju, hodaju okolo obješene glave. Nama dolikuje da se u Gospodinu radujemo i kličemo. – Neka je uvijek sveta Božja radost u našoj duši i na našem licu! Razumijem da se zli duhovi i njihovi službenici boje i žaloste mi se moramo uvijek radovati u Gospodinu. – Što su drugo Božje sluge nego njegovi svirači čija je zadaća podizati ljudska srca i ispunjati ih duhovnim veseljem? Budite radosna djeca svjetla. Samo grijeh i mlakost može ugasiti ili potamniti svjetlo u srcima.”
(Sv. Franjo Asiški)

 (Ako ne stigneš moliti iz molitvenika, izmoli: Oče naš, Anđele čuvaru ili koju od dragih molitvi. Na početku i na kraju molitve se prekriži! Zahvali se Bogu za današnji dan.)

✞ U ime Oca i Sina i Duha Svetoga. Amen ✞

Oglasi

0410 Franjino svjedočanstvo

Franjino svjedočanstvo

Isus je pronašao i pozvao Mateja da pođe za njim. Je li on zaslužio svojim životom? Vjerojatno ne!? Na njega su gledali kao izdajicu svoga naroda jer je radio za Rimljane ikao onoga koji je iznuđivao novac od naroda. U očima Židova on je bio veliki grešnik.
Pismoznanci i farizeji bili su šokirani kad su vidjeli da se Isus nalazi u njegovoj kući. Čudili su se i pitali kako Isus može biti s carinicima i grešnicima?! To je ljudsko razmišljanje i ljudski pogled na čovjeka i njegov život. Isus. „Nisam došao suditi nego spasiti!“
Franjo je ne samo učio nego i naučio Isusovu lekciju. Iz života sv. Franje:
Jednog su dana tri razbojnika došla moliti za hranu u Monte Casale gdje su braća sv. Franje živjela. Gvardijan braće znao je da su to bili zli ljudi i nije im dao ući unutra. Štoviše, on ih je izgrdio zbog zločina koja čine i nije mogao zamisliti kako se usude biti tako drski da traže hranu koja pripada Božjim slugama! Kad se Franjo vratio s torbom kruha i vrčem vina što je isprosio, bio je vrlo tužan kad je čuo što se dogodilo.
Franjo je vrlo dobro poznavao ljude. Znao je da se uzaludno propovijeda gladnom želucu, a znao je i to da Rim nije sagrađen u jednom danu. Ovaj je događaj bio trenutak u kojem se mogu doslovno primjeniti riječi Evanđelja: „Jer ako ljubite one koji vas ljube, kakvu ćete plaću imati? Ne čine li to i carinici? Činite dobro ne nadajući se ničemu i bit će vam plaća velika i bit ćete sinovi Svevišnjega, jer je on blag i nezahvalnima i zlima.“
Stoga Franjo reče gvardijanu: „Grešnici će se vratiti Bogu svetom krotkošću, a ne grubim vrijeđanjem. Zbog toga Isus Krist, čije smo evanđelje obećali opsluživati, kaže da zdravi nisu potrebni liječnika nego bolesni i da on nije došao radi pravednih nego radi zlih (grešnih).“
Franjo je tada zapovjedio gvardijanu da pronađe razbojnike i ponudi im kruh i vino što je on upravo isprosio. Kad ih pronađe, neka klekne pred njih i traži oproštenje za svoju grubost. Osim toga, neka ih moli da mu obećaju kako više neće činiti zlo zbog Franje i straha Božjega. Ako to obećaju, Franjo će se pobrinuti za sve njihove potrebe.
Gvardijan je učinio kako mu je Franjo zapovjedio. Nakon što su se najeli i poslušali ponizne riječi gvardijana, razbojnici su počeli shvaćati kako su bili zli, iako nisu imali grižnju savjesti do tog trenutka.
Razbojnici su odlučili vratiti k Franji s nakanom da vide mogu li se nadati Božjem milosrđu iako su bili krivi zbog velikih zločina. Franjo ih je ljubazno pozdravio i uvjerio da su Božja dobrota i milosrđe beskrajni. Kao rezultat Franjine brige i dobrote, razbojnici su se pridružili manjoj braći.
Čini se da je Franjo bio sposoban objasniti tko je Bog. Mnogim ljudima je drago čuti o Božjoj ljubavi, milosrđu i dobroti. Ali to njima može značiti da je Bog slab i da se oni mogu lako izvući sa svojim grijesima. Bog je kao djed ili roditelj odraslih koji nam dopušta učiniti što želimo sve dok ne štetimo drugima. Takvi ljudi zaborave da Bog također zahtjeva kajanje i obraćenje.
Drugima se opet sviđa slušati o veličanstvu i snazi Božjoj što za njih znači da je Bog daleko. Njima je dovljno vršiti zapovijedi ako žele imati dobar odnos s Bogom. To im stvara ugodan osjećaj iako je činjenica da je njihov odnos prema Bogu vrlo minimalan.
Franjo je vrlo dobro shvatio ljubav, dobrotu i milosrđe Božje jer je i sâm to bio doživio. Bog želi kajanje svakog grešnika i Franjo je sigurno bio jedan od najsnažnijih posrednika. Budimo i mi, svojim životom i riječima, oni koji će služiti kao posrednici između Boga i grešnika, a ne oni koji će ih osuđivati i ne dopuštati im da nam se približe.

 

26. NKG – Srijeda – SV. FRANJO ASIŠKI – VEČERNJA

SV. FRANJO ASIŠKI – VEČERNJA
II. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Sred slavnog zbora nebeskog
Sav blažen Franjo blista se:
On nosi sveta odličja,
Lik živi rana Kristovih.

Siromaštvom se pribraja
U apostolâ dični zbor,
A Isusov ga resi križ,
Znak Saveza božanskoga.

Od svetog goreć plamena,
Za Krista htjede prolit krv:
Ta želja njega združuje
Sa mučeničkom povorkom.

Svom snagom Franjo težeći
Da ide tragom Kristovim,
Životom ispovijedalac,
I slavu s njime uživa.

Čist život Franjo njeguje,
Po Isusovu uzoru:
U društvu bijelih djevica
Sad prati Janje u nebu.

O Oče, Sine, Duše Svet,
Po Franjinim nam ranama
Udijeli ovdje život nov,
U raju slavu vječitu! Amen.

Nastavi čitati

SV. FRANJO ASIŠKI

molitva-za-mirDanašnja nas Božja Riječ potiče na djelovanje, da radimo na Božjem vinogradu. Mi smo vinograd Božji, a također i radnici. Mi smo loze, a Isus je trs. Otac vinogradar a opet nas poziva na djelovanje u njegovu vinogradu. Radimo na sebi i drugima, šireći Božje Kraljevstvo u svijetu. Najviše to možemo činiti u duhu sv. Franje. Bog je darivatelj i nagrada. Nešto predivno!

 

ss

26. NKG – Srijeda – Biblijska misao dana

SLIJEDIO BIH TE, ALI…
Lk 9,57-62
Tri Isusova kratka izričaja spram nasljedovanja. Nasljedovanje, odnosno slijediti Isusa ne znači biti pratitelj, zaputiti se s njime na neko zabavno putovanje, gdje će čovjek biti svjedokom čudesa, znamenja, velikih mnoštava ljudi. Ne, nego nasljedovanje koje znači, imati do kraja udjela u Isusovu životu. Proživljavati ono što je on proživljavao, preuzeti na sebe njegovo poslanje i zadaću u svijetu. Isus je na putu u Jeruzalem. U prethodnom odsječku čuli smo kako se Isus ‘stisnuvši svoje lice’ usmjerio odlučno prema Jeruzalemu, mjestu svoje muke i proslave. Njega nutarnji glas i poticaj sili. Zadaću mora ispuniti ondje. Na gori Taboru bilo je govora o njegovu ‘ezgodusu’, izlasku. Nasljedovanje znači za svakoga od nas osobno ‘egzodus’ iz uhodanoga, iz vlastita mira, skrovitosti, udobnosti. Znači rastati se i oprostiti se sa svime i svakim, odvojiti se od svih dragih i milih, od svih ljudskih veza i navezanosti. U krajnjoj crti – to je rastanak sa svojim vlastitim ‘ja’, s onim što mi je najmilije, i to posve i radikalno, do kraja. Budi volja tvoja! Nastavi čitati

SRIJEDA – SREDNJI ČAS (26. NKG)

srijeda-srednji-cas-ii-tjedan-psaltiraSRIJEDA – SREDNJI ČAS (26. NKG)
II. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas

HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni! Nastavi čitati

26. NKG – Srijeda – SV. FRANJO ASIŠKI – JUTARNJA

SV. FRANJO ASIŠKI – JUTARNJA
II. tjedan Psaltira

SVETI FRANJO (Spomen) Rodio se u Asizu godine 1182. Nakon lakoumne mladosti obratio se, odrekao očeve baštine i sav prionuo uz Boga. Prigrlio je siromaštvo i provodio evanđeoski život, svima navješćujući Božju ljubav. Sljedbenicima je dao izvrsna pravila, što ih je potvrdila Apostolska Stolica. Osnovao je i Red samostankinja (klarise) i zajednicu pokornika što žive u svijetu (Treći red) i prvi je propovijedao među nevjernicima. Umro je 1226.

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ant. Dođite, poklonimo se Bogu koji je divan u svetima svojim.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu

Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove. *
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće uči u moj počinak!«

Slava Ocu i Sinu * i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Dođite, poklonimo se Bogu koji je divan u svetima svojim. Nastavi čitati

0410 SV. FRANJO ASIŠKI – Jutarnja molitva

franjo__coverSv. Franjo Asiški – Jutarnja molitva 

Moj Gospodine Isuse Kriste, molim te da me rasvijetliš i raspršiš tamu mojega duha. Daj mi čvrstu volju, jaku nadu i savršenu ljubav ! Udijeli mi da Tebe tako dobro poznajem te u svemu radim prema tvojim poukama i u skladu s
tvojom svetom voljom.

Moramo svaki dan iznova početi.
Franjo Asiški

26. NKG – Srijeda– Misna čitanja (a)

Srijeda – Misna čitanja – 26. NKG (a)
📖: Neh 2,1-8; Ps 137,1-6; Lk 9,57-62

Prvo čitanje: Neh 2, 1-8
Ako je kralju po volji, pusti me da idem u grad svojih otaca da ga obnovim.

Čitanje Knjige Nehemijine
Mjeseca Nisana, dvadesete godine kraljevanja Artakserksova, stajalo je vino pred kraljem. Uzeh ga i ponudih kralju. Bio sam pred njim tužan. Tada mi kralj reče:
»Što ti je tužno lice? Nisi li možda bolestan? Nije drugo nego je tuga u tvome srcu!« Ja se veoma uplaših i rekoh kralju: »Neka uvijek živi kralj! Kako mi lice ne bi bilo tužno, kad je grad gdje su grobovi mojih otaca razoren, a vrata mu ognjem spaljena?« Kralj me upita: »Što, dakle, želiš?«
Pomolih se Bogu nebeskom i odgovorih kralju: »Ako je kralju po volji, i ako ti je mio sluga tvoj, pusti me da odem u Judeju, u grad grobova mojih otaca, da ga obnovim.« Kralj me upita pred kraljicom, koja je sjedila kraj njega: »Koliko bi trajao tvoj put? Kada ćeš se vratiti?« Pošto sam utvrdio vrijeme koje je odgovaralo kralju, pusti me da odem.
Još rekoh kralju: »Ako je kralju po volji, mogao bih ponijeti pisma upraviteljima s onu stranu Rijeke, da me propuste do Judeje; i pismo Asafu, nadgledniku kraljeve šume, da mi dadne drva za gradnju vrata na tvrđi Hrama, za gradski bedem i za kuću u kojoj ću se nastaniti.«
I dade mi kralj, jer dobrostiva ruka Boga moga bijaše nada mnom.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati

26. NKG – SRIJEDA – SV. FRANJO ASIŠKI – SLUŽBA ČITANJA

SV. FRANJO ASIŠKI – SLUŽBA ČITANJA

SVETI FRANJO (Spomen) Rodio se u Asizu godine 1182. Nakon lakoumne mladosti obratio se, odrekao očeve baštine i sav prionuo uz Boga. Prigrlio je siromaštvo i provodio evanđeoski život, svima navješćujući Božju ljubav. Sljedbenicima je dao izvrsna pravila, što ih je potvrdila Apostolska Stolica. Osnovao je i Red samostankinja (klarise) i zajednicu pokornika što žive u svijetu (Treći red) i prvi je propovijedao među nevjernicima. Umro je 1226.

II. tjedan Psaltira

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 100 (99). Poziv na Božju hvalu

Ant. Dođite, poklonimo se Bogu koji je divan u svetima svojim.

Kliči Gospodinu, sva zemljo! *
Služite Gospodinu u veselju!
Pred lice mu dođite *
s radosnim klicanjem! Nastavi čitati