BLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE – VEČERNJA

BLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE – VEČERNJA

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Nebeska Majko Djevice,
Mi pjevamo te radosnu
I žalostima ranjenu
I slavom zaodjevenu. Nastavi čitati

Oglasi

0710 Blažena Djevica Marija od Krunice

Blažena Djevica Marija od Krunice

Današnji blagdan ima povijesnu pozadinu. U XVI. stoljeću Europa se našla pred velikom opasnošću od turske vojske koja je osvajala nove krajeve i ozbiljno zaprijetila kršćanskom Zapadu. Papa Pio V. pozvao je 1569. kršćanski svijet na molitvu svete krunice, kako bi vjernici i na taj način pomogli svojim braniteljima. Do odlučne pomorske bitke došlo je 7. listopada 1571, kada je mornarica Svete lige (ujedinjena papinska, španjolska, mletačka i genovska flota), pod zapovjedništvom Don Juana d’Austria, kod Lepanta, na ulazu u Korintski zaljev, teško porazila tursku flotu. Zanimljivo je da se u mletačkoj mornarici spominju i galije s Krka, Cresa i Raba, te iz Šibenika, Trogira, Hvara i Kotora. U spomen na veliku pobjedu, izborenu pod zaštitom Blažene Djevice Marije, papa Pio V. je 7. listopada proglasio blagdanom Gospe od pobjede. Papa Grgur XIII. mijenja 1573. ime tog spomendana u blagdan svete Krunice, a papa Pavao VI. naziva ga 1969. blagdanom Gospe od Krunice. U hrvatskim krajevima zovu ga i blagdanom Kraljice svete Krunice te blagdanom Gospe od svetog Ružarija ili Gospe Ružarice.

Molitva krunice raširena je, stoljećima ukorijenjena i omiljena u katoličkom puku. Po nekim legendama njezini korijeni sežu do 1208. i Marijinog ukazanja svetom Dominiku. Ona je oblik pobožnosti i molitvenog razmišljanja, usmjerenog na Isusa i Blaženu Djevicu Mariju. Teme razmišljanja zovu se “otajstva”, jer se odnose na pojedine istine vjere i važne događaje iz Isusova života, koje poznajemo iz Svetog pisma. Razmatraju se najvažnija zbivanja iz Isusova života: od rođenja i djetinjstva (radosna otajstva, subotom i ponedjeljkom), preko javnog djelovanja (otajstva svjetla, četvrtkom) do muke i smrti (žalosna otajstva, utorkom i petkom) te ukrsnuća, uzašašća i poslanja Duha Svetoga (slavna otajstva, srijedom i nedjeljom). Molitva krunice je vrlo jednostavna, preporučljiva i ugodna osobna molitva, koja smiruje i opušta. Izuzetno je prikladna za poticanje obiteljske ljubavi i sloge te jačanje vjerničkog zajedništva u župama i molitvenim skupinama.
Gospa od Krunice zaštitnica je Sjedinjenih Američkih Država i Zapadne Virginije i posvećena su joj mnoga naselja, župe, crkve i kapele po cijelom svijetu i u hrvatskim krajevima (Zagreb-Borongaj, Malunje kod Jastrebarskog, Vođinci, Kuševac kod Đakova, Nova Gradiška, Cabuna kod Suhopolja, Remetinec kod Novog Marofa, Ličko Lešće kod Otočca, Čanak u općini Plitvička jezera, Trviž kod Pazina, Draguć kod Cerovlja, Valun na Cresu, Posedarje, Ražanac, Preko na Ugljanu, Diklo kod Zadra, Pridraga kod Novigrada, Briševo kod Poličnika, Drniš, Boraja kod Šibenika, Budimir kod Trilja, Velić kod Trilja, Seget, Kaštel Stari, Split-Lučac, Vrlika, Igrane kod Podgore, Metković, Lisac u Dubrovačkom primorju, Krepšić kod Brčkog, Sarajevo-Banjski Brijeg, samostan Kćeri Božje ljubavi, Kruševlje kod Sombora, Kevi kod Sente, Tornjoš kod Sente, Lok kod Titela, Budisava kod Novog Sada).

BLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE – Misna čitanja

BLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE – Misna čitanja
📖: Dj 1,12-14; Lk 1,46-55; Lk 1,26-38

Prvo čitanje: Dj 1, 12-14
Svi bijahu jednodušno postojani u molitvi s Marijom, Majkom Isusovom.

Čitanje Djela apostolskih
Pošto je Isus uzet na nebo, apostoli se vratiše u Jeruzalem s brda zvanoga Maslinsko, koje je blizu Jeruzalema, udaljeno jedan subotni hod. I pošto uđu u grad, uspnu se u gornju sobu gdje su boravili: Petar i Ivan i Jakov i Andrija, Filip i Toma, Bartolomej i Matej, Jakov Alfejev i Šimun Revnitelj i Juda Jakovljev – svi oni bijahu jednodušno postojani u molitvi sa ženama, i Marijom, Majkom Isusovom, i braćom njegovom.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati

26. NKG – SUBOTA – SLUŽBA ČITANJA- BLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE

imageBLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE – SLUŽBA ČITANJA

Psalmi su od subote II. tjedna

BLAŽENA DJEVICA MARIJA OD KRUNICE (Spomen): Ovaj je spomen-dan osnovao papa sveti Pio V. kao obljetnicu pobjede kršćana u pomorskom ratu kod Lepanta (1571.) kad je, zazvana molitvom krunice, pritekla u pomoć sveta Bogorodica. Slavlje današnjeg dana potiče sve da razmišljaju o Kristovim otajstvima predvođeni blaženom Djevicom Marijom, koja je na poseban način bila pridružena utjelovljenju, muci i slavnom uskrsnuću Sina Božjega.

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu
Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja.

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove. *
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće ući u moj počinak!«

Slava Ocu i Sinu * i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
i u vijeke vjekova. Amen.

Ant. Dođite, poklonimo se Kristu, Sinu Marijinu.

HIMAN

Nebeska Majko Djevice,
Mi pjevamo te radosnu
I žalostima ranjenu
I slavom zaodjevenu.

O zdravo, puna radosti,
Što začinješ i pohađaš,
Što rađaš, daješ, nalaziš
Svog Sina, Majko blažena.

O zdravo, koja podnese
U srcu stisku Sinovu
I bičeve mu, trnje, križ,
Od mučenika prva svih.

O zdravo, što uz Sina svog,
U ognju Duha Presvetog,
U rajskoj časti, svjetlosti
Sva sjaš se, slavna Kraljice.

Svi amo ljudi: ružice
Iz ovih tajna berite
I majci lijepe ljubavi
Tajnene vijence pletite!

Sva slava tebi, Isuse,
Kog rodi Djeva Marija,
I Ocu s Duhom preblagim
U vječne vijeke vjekova. Amen.

 

PSALMODIJA

Ps 136 (135) 1-9 [I]  . Vazmeni hvalospjev
Naviještati Gospodnja djela znači slaviti njega (Kasiodor).

Ant. 1. Gospodin jedini učini čuda velika, vječna je ljubav njegova.

Hvalite Gospodina, jer je dobar: *
vječna je ljubav njegova!
Hvalite Boga nad bogovima: *
vječna je ljubav njegova!
Hvalite Gospodara nad Gospodarima *
vječna je ljubav njegova!
Jedini on učini čuda velika: *
vječna je ljubav njegova!
Mudro sazda on nebesa: *
vječna je ljubav njegova!
On utvrdi zemlju nad vodama: *
vječna je ljubav njegova!
On načini svjetlila velika: *
vječna je ljubav njegova!
Sunce da vlada danom: *
vječna je ljubav njegova!
Mjesec i zvijezde da vladaju noću:*
vječna je ljubav njegova!

Ant. Gospodin jedini učini čuda velika, vječna je ljubav njegova.

Ps 136 (135) 10-15 [II]  . Vazmeni hvalospjev
Naviještati Gospodnja djela znači slaviti njega (Kasiodor).

Ant. 2. Izvede Izraela iz Egipta, mišicom jakom, rukom ispruženom.

On pobi prvorođence Egiptu: *
vječna je ljubav njegova!
Izvede Izraela iz njega: *
vječna je ljubav njegova!
Mišicom jakom, rukom ispruženom: *
vječna je ljubav njegova!
On Crveno more razdvoji: *
vječna je ljubav njegova!

Provede Izraela posred vodâ: *
vječna je ljubav njegova!
I vrgnu Faraona i vojsku mu u Crveno more: *
vječna je ljubav njegova!

Ant. Izvede Izraela iz Egipta, mišicom jakom, rukom ispruženom.

Ps 136 (135) 15-26 [III]  . Vazmeni hvalospjev
Naviještati Gospodnja djela znači slaviti njega (Kasiodor).

Ant. 3. Hvalite Boga nebeskog: od dušmana nas naših oslobodi.

On narod svoj vođaše pustinjom: *
vječna je ljubav njegova!
On udari kraljeve velike: *
vječna je ljubav njegova!
I pogubi kraljeve moćne: *
vječna je ljubav njegova!
Sihona, kralja amorejskog: *
vječna je ljubav njegova!
Oga, kralja bašanskog: *
vječna je ljubav njegova!
I njihovu zemlju dade u baštinu: *
vječna je ljubav njegova!
U baštinu Izraelu, sluzi svome: *
vječna je ljubav njegova!
On se spomenu nas u poniženju našem: *
vječna je ljubav njegova!
Od dušmana nas naših oslobodi: *
vječna je ljubav njegova!
On daje hrane svakom tijelu: *
vječna je ljubav njegova!
Hvalite Boga nebeskog: *
vječna je ljubav njegova!

Ant. Hvalite Boga nebeskog: od dušmana nas naših oslobodi.

R. Pokaži mi, Gospodine, putove svoje.
O. Nauči me svojim stazama.

SLUŽBA ČITANJA

PRVO ČITANJE: Iz Poslanice Filipljanima blaženog Pavla, apostola
(4, 10-23)

Plemenitost Filipljana prema Pavlu
Uvelike se obradovah u Gospodinu što ste napokon procvali te mislite na me; mislili ste i prije, ali niste imali prigode. Govorim to ne zbog oskudice, ta naučen sam u svakoj prigodi biti zadovoljan. Znam i oskudijevati, znam i obilovati! Na sve sam i na svašta navikao: i sit biti i gladovati, i obilovati i oskudijevati. Sve mogu u Onome koji me jača! Ipak, lijepo je od vas što sa mnom podijeliste moju nevolju. A i vi, Filipljani, znate: u početku evanđelja, kad otputovah iz Makedonije, nijedna mi se Crkva nije pridružila u pogledu izdataka i primitaka, doli vi jedini. Čak ste mi i u Solun i jednom, i dvaput, za potrebe poslali. Ne, ne tražim dara; tražim samo plod izobilan u vašu korist. Imam svega i u izobilju; namiren sam otkad po Epafroditu primih ono od vas, miris ugodan, žrtvu milu, ugodnu Bogu. A Bog moj ispunit će svaku vašu potrebu po bogatstvu svome, veličanstveno, u Kristu Isusu. Bogu pak, Ocu našemu, slava u vijeke vjekova! Amen.

Pozdravite svakoga svetog u Kristu Isusu. Pozdravljaju vas braća koja su sa mnom. Pozdravljaju vas svi sveti, ponajpače oni iz careva dvora.
Milost Gospodina Isusa Krista s duhom vašim!

OTPJEV (Fil 4,12-13 2 Kor12, 10)

R. Znam i oskudijevati, znam i obilovati! Na sve sam i na svašta navikao: i sit biti i gladovati, i obilovati i oskudijevati. * Sve mogu u Onome koji me jača!
O. Uživam u slabostima, uvredama, poteškoćama, progonstvima, tjeskobama poradi Krista. * Sve mogu u Onome koji me jača!

DRUGO ČITANJE: Početak Poslanice Tralcima svetog Ignacija Antiohijskog, biskupa i mučenika

(Uvod; pogl. 1,1 – 3, 2; 4, 1-2; 6, 1; 7, 1-8, 1: Funk 1, 203-209)

Želim vas unaprijed zaštititi kao svoje ljubljene sinove

Ignacije, koji se zove i Teofor, svetoj, od Boga, Oca Isusa Krista, ljubljenoj Crkvi koja se nalazi u Tralima u Aziji, izabranoj i Boga dostojnoj, koja uživa mir po tijelu i krvi i trpljenju Isusa Krista, naše nade po uskrsnuću u njemu. Pozdravljam je u punini milosti, kako su apostoli običavali, i želim joj svako dobro.
Doznao sam da imate besprijekoran i neslomljiv duh u strpljivosti, koji nije samo izvježban, nego je takav po naravi. To mi je priopćio Polibije, vaš biskup koji je došao u Smirnu po volji Boga i Isusa Krista, i tako se obradovao sa mnom koji sam okovan u Kristu Isusu te sam u njemu upoznao svu vašu zajednicu. Kad mi je on prenio vašu naklonost u Bogu, zahvalio sam Svemogućem što sam u vama našao, kako doznah, nasljedovatelje Božje.
Kad se naime pokoravate biskupu kao Isusu Kristu, čini mi se da ne živite po slabom čovjeku, nego po Isusu Kristu koji je za nas umro, da vjerujući u njegovu smrt sami izbjegnete smrti. Potrebno je dakle, kao što radile, da ništa ne poduzimate bez biskupa, nego da se pokoravate također prezbiteriju kao apostolima Isusa Krista, naše nade, u kome ćemo se naći ako tako budemo živjeli.
Treba da i đakoni, službenici otajstva Isusa Krista, svima u svemu budu po volji. Nisu oni samo za to da poslužuju hranu i piće, nego su službenici Božje Crkve. Treba dakle da se kao vatre čuvaju svega što zaslužuje prijekor.
Jednako tako neka svi poštuju đakone kao Isusa Krista, a tako i biskupa, koji je slika Oca, te prezbitere kao Božje vijeće i zbor apostola; bez njih ne može biti ni govora o Crkvi. Uvjeren sam da o tom i vi tako mislite. U vašem sam biskupu primio i kod mene je uzor vaše ljubavi. Samo njegovo vladanje velika je pouka, a blagost je njegova snaga.
Mnogo toga znadem u Bogu, ali se svladavam, da ne bih propao hvalisanjem. Sada naime treba više da se plašim i da ne obraćam pozornost na one koji me potiču na oholost. Oni koji me tako hvale šibaju me. Svakako, želim trpjeti, ali ne znam jesam li toga dostojan. Moja pretjerana revnost mnogima nije poznata, ali zato od više trpim. Potrebna mi je dakle blagost, koja ruši kneza ovog svijeta.
Potičem vas, ne ja, nego ljubav Isusa Krista: služite se samo kršćanskom hranom, čuvajte se pak strane biljke,  a to je hereza.
A to ćete postići ako se ne nadimljete i ako se ne raspravljate od Boga Isusa Krista i od biskupa te od naredala i apostola. Tko je unutar svetišta, taj je čist, a tko je izvan svetišta, taj nije čist; to znači: tko nešto radi mimo biskupa, prezbiterija i đakona, taj nije čiste savjesti.
To vam spominjemo ne zato što sam nešto takvo kod vas zapazio, već vas, ljubljeni, predviđajući đavolske zasjede, želim unaprijed zaštititi.

OTPJEV

R. Marijo Djevo, nema tebi slične među kćerima jeruzalemskim: ti si majka Kralja kraljeva, ti si gospodarica anđela, ti si kraljica nebeska. * Blagoslovljena među ženama, i blagoslovljen plod utrobe tvoje.
O. Zdravo, milosti puna, Gospodin s tobom. * Blagoslovljena.

MOLITVA

Gospodine, po anđelovu navještenju spoznali smo utjelovljenje tvoga Sina, Isusa Krista. Molimo te: po zagovoru Djevice Marije udijeli nam svoju milost te nas po njegovoj muci i križu privedi slavnom uskrsnuću! Po Gospodinu.

ZAKLJUČAK

R. Blagoslivljajmo Gospodina.
O. Bogu hvala.