31. NKG – Petak – Večernja molitva

petak-vecernja-molitva-31-nkg-cXXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG | Spomendan; SV. LEON VELIKI,
PAPA I CRKVENI NAUČITELJ
Večernja molitva

Zaželjela bih ti Isuse laku noć,
i zamolila da mi blagosloviš i ovu
noć i san koji će na oči doć.
Hvala ti na suncu i blagom vjetru,
hvala ti na svakom osmijehu moje
djece koji mi uljepšavaju dan,
daruj i njima mirnu noć i ugodan san.

Želimo vam mirnu i blagoslovljenu noć

(Ako ne stigneš moliti iz molitvenika, izmoli: Oče naš, Anđele čuvaru ili koju od dragih molitvi. Na početku i na kraju molitve se prekriži! Zahvali se Bogu za današnji dan.)

Oglasi

31. NKG – PETAK – SV. LEON VELIKI – VEČERNJA

XXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG | Spomendan; SV. LEON VELIKI, PAPA I CRKVENI NAUČITELJ
VEČERNJA
III. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

HIMAN

Ti mužu vrli, uzorni,
Mi radosno ti pjevamo
I u tebi se divimo
Svim Božjim silnim djelima.

Jer, Krist, naš vječni svećenik,
Rod ljudski s Ocem izmiri;
U novome on Savezu
Mir svemu svijetu podari.

Tim darom, sveče, postade
I ti Spasenja službenik
Da Bogu daješ pohvale
A Božji život ljudima.

Ti ključe primi Kraljevstva
I Petrov sveti ovčinjak,
Da stadu Božjem poslužiš
Božanskom riječju, djelima.

Na čast si dignut kraljevsku
Da budeš riječju, djelima
Svećenik, žrtva, učitelj
U kršćanskome narodu.

A sad iz Božjeg Kraljevstva
Pohitaj Crkvi u pomoć,
Da uvijek stado Kristovo
Na sočne hrli pašnjake.

Sva slava Trojstvu Presvetom,
Darivatelju dara svih,
Što tebe slugu marljiva
Nebeskom slavom okruni. Amen. Nastavi čitati

31. NKG – Petak – Biblijska misao dana

XXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG |
Biblijska misao dana

SINOVI SVIJETA NASPRAM SINOVA SVJETLA
Lk 16, 1-8
Novac je pokretačka snaga svijeta. I danas kao i u Isusovo vrijeme. Isus se često služi novcem, slikom novca ili ophođenjem s novcem kako bi svojima onodobno a i nama danas pojasnio ono što želi reći, kako moramo postupati.
Neshvatljivo, u vremenu opće borbe protiv korupcije i mita, Isus nam donosi usporedbu o nekome naskroz pokvarenu upravitelju koji je pronevjerio svomu gospodaru milijunske iznose. I kako taj krivac, doslovce kriminalac postupa? Što ga u životu čeka? Prosjački štap, ili teški težački poslovi, kopanje i sl. Isusova nakana nije istaknuti ili pohvaliti nepoštenje nepoštena upravitelja, nego njegovu snalažljivost, oštroumnost i sposobnost (pr)ocijeniti situaciju u kojoj se našao. Čovjek je zapao u nemilost i na kraju spoznaje kako mu je njegovo stanje bezizlazno, beznadno. Kako bi spasio svoju budućnost, spasiti što se dade spasiti, on u posljednji trenutak traži i pronalazi slamku spasa. I u tome zakida svoga gospodara, smanjujući dugove dužnicima. Na postojeći zločin, na svoju kriminalnu radnju dodaje još jednu, da bi barem spasio vlastitu kožu i budućnost. Čovjek ne želi pasti u društveno ‘ništa’ s takva visoka položaja. Želi osigurati svoju budućnost. Zna što može i što ne može, za što je sposoban, a za što nije i čega ga je u životu stid pred drugim ljudima. Nastavi čitati

31. NKG – PETAK – SV. LEON VELIKI – SREDNJI ČAS

XXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG | Spomendan; SV. LEON VELIKI, PAPA I CRKVENI NAUČITELJ
SREDNJI ČAS

III. tjedan Psaltira

R. Bože, u pomoć mi priteci.
O. Gospodine, pohiti da mi pomogneš.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen. Aleluja

Treći čas HIMAN

O Duše, koji s Ocem si
I Sinom Gospod jedini,
Nastani blag se u nama
I duše naše napuni!

Naš um i srce, jezik nam
Nek svom te moći uzdiže,
Nek plamti ljubav ognjena
I žar nam bližnje užiže.

Daj Oca da upoznamo
I Krista, Sina njegova,
I u te, Duha njihova,
Da vjerujemo sveudilj. Amen. Nastavi čitati

1011 Sv. Leon Veliki

sveti-leon-velikiSveti Leon Veliki, papa i crkveni naučitelj (+ 461)

Leon je bio prvi papa kojemu je povijest dala naslov “Veliki”. Rođen svršetkom IV. stoljeća u djetinjstvu i mladosti prima izvanredni odgoj i obrazovanje. Bio je odličan poznavatelj rimske književnosti, govorništva, teologije i drugih znanosti. papom postaje 440. godine naslijedivši Siksta III. u veoma tekom trenutku crkvene povijesti. Crkva je bila razdirana herezama iznutra, a navalama barbara izvana. Bilo je to razdoblje seobe naroda. U profanoj je povijesti papa Leon postao velik po svom čudesnom i dramatičnom susretu s Atilom, vođom Huna, kojega je uspio odvratiti od napadanja Rima. Imao je visoko mišljenje o svojoj papinskoj službi i odgovornosti. Kada je na Kalcedonski sabor 451. uputio svoju poslanicu saborski su oci s oduševljenjem izjavili da je na Leonova usta progovorio sam sveti Petar. Papa Leon Veliki umro je nakon 21. godine papinskog služenja 10. studenoga 461. godine.

31. NKG – PETAK – SV. LEON VELIKI – JUTARNJA

XXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG | Spomendan; SV. LEON VELIKI, PAPA I CRKVENI NAUČITELJ
JUTARNJA

III. tjedan Psaltira

SVETI LEON VELIKI, PAPA I CRKVENI NAUČITELJ: Rođen je u Etruriji, a papom je postao 440. godine. Bio je pravi pastir i otac vjernika. Trudio se da očuva cjelovitost vjere, odvažno je branio jedinstvo Crkve, koliko mu je bilo moguće odbio je ili ublažio navale barbara pa je s pravom dobio naziv Veliki. Umro je godine 46

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu
Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

(Umjesto Ps 95 (94) može se uzeti i Psalam 100 (99) ili Psalam 67 (66) ili Psalam 24 (23))

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja.

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove.
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće ući u moj počinak!«

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira. Nastavi čitati

1011 SV. LEON VELIKI – Jutarnja molitva

sv-leon-veliki-jutarnja-molitvaXXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG | Spomendan; SV. LEON VELIKI,
PAPA I CRKVENI NAUČITELJ
Jutarnja molitva

Vječni i dobri Učitelju Kriste,
Zakone spasa ti donosiš svijetu;
Dobro svi znamo: jedini ti imaš
Riječi života.

Pastiru svijeta, zazivamo tebe,
Snagu daj riječi Zaručnice svoje,
Poruka njena stalno neka bude
Svjetiljka svijetu.

Podižeš nama učitelje vrle,
Presjajne zvijezde usred Crkve svoje,
Narod tvoj vjerni istini da uče
Sretnog života.

Hvala ti vječna, Učitelju dobri,
Crkvi ti svojoj dare Duha daješ:
Naukom svetim mudrih učitelja
Duh nam prosvijetli!

Pravednik ovaj što se danas slavi
Nek za nas moli, putnike i sluge.
Prispjeti daj nam, Bože, svima k tebi,
Svjetlosti vječnoj. Amen.

Nastavi čitati

31. NKG – Petak – Misna čitanja (a)

XXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG (a) |SV. LEON VELIKI,
PAPA I CRKVENI NAUČITELJ – Spomendan
📖
: Rim 15,14-21; Ps 98,1-4; Lk 16,1-8

Prvo čitanje: Rim 15, 14-21
Bogoslužnik Krista Isusa među poganima da prinos pogana postane ugodan.

Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Rimljanima
Ja sam, braćo moja, za vas uvjeren: vi ste i sami puni čestitosti, ispunjeni svakim znanjem, sposobni jedni druge urazumljivati. Ipak vam djelomično smionije napisah da vas na poznato nekako podsjetim poradi milosti koja mi je dana od Boga — da budem bogoslužnik Krista Isusa među poganima, svećenik evanđelja Božjega te prinos pogana postane ugodan, posvećen Duhom Svetim.
Imam se dakle čime dičiti u Kristu Isusu s obzirom na ono što je Božje. Jer ne bih se usudio govoriti o nečemu što Krist riječju i djelom, snagom znamenja i čudesa, snagom Duha nije po meni učinio da k poslušnosti privede pogane.Tako sam od Jeruzalema pa uokolo sve do Ilirika pronio evanđelje Kristovo, i to tako da sam se trsio navješćivati evanđelje ne gdje se već spominjao Krist — da ne bih gradio na temeljima drugih — nego, kako je pisano:
Vidjet će ga oni kojima nije naviješten, shvatiti oni koji za nj nisu čuli.
Riječ Gospodnja. Nastavi čitati

31. NKG – PETAK – SV. LEON VELIKI – SLUŽBA ČITANJA

XXXI. TJEDAN KROZ GODINU | PETAK
31. NKG | Spomendan; SV. LEON VELIKI, PAPA I CRKVENI NAUČITELJ
SLUŽBA ČITANJA

III. tjedan Psaltira

SVETI LEON VELIKI, PAPA I CRKVENI NAUČITELJ: Rođen je u Etruriji, a papom je postao 440. godine. Bio je pravi pastir i otac vjernika. Trudio se da očuva cjelovitost vjere, odvažno je branio jedinstvo Crkve, koliko mu je bilo moguće odbio je ili ublažio navale barbara pa je s pravom dobio naziv Veliki. Umro je godine 46

POZIVNIK

R. Otvori, Gospodine, usne moje.
O. I usta će moja navješćivati hvalu tvoju.

Ps 95 (94). Poziv na Božju hvalu
Bodrite jedni druge dan za danom dok još odjekuje ono ‘danas’ (Heb 3, 13).

(Umjesto Ps 95 (94) može se uzeti i Psalam 100 (99) ili Psalam 67 (66) ili Psalam 24 (23))

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira.

Dođite, kličimo Gospodinu, *
uzvikujmo Hridi, Spasitelju svome!
Pred lice mu stupimo s hvalama, *
kličimo mu u pjesmama!

Jer Gospodin je Bog velik, *
Kralj velik nad svim bogovima.
U njegovoj su ruci zemaljske dubine, *
njegovi su vrhunci planina.
Njegovo je more, on ga je stvorio, *
i kopno koje načiniše ruke njegove:

Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, *
poklonimo se Gospodinu koji nas stvori!
Jer on je Bog naš, *
a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva.

O da danas glas mu poslušate: †
»Ne budite srca tvrda kao u Meribi, *
kao u dan Mase u pustinji
gdje me iskušavahu očevi vaši, *
iskušavahu, premda vidješe djela moja.

Četrdeset mi ljeta dodijavao naraštaj onaj, †
pa rekoh: Narod su nestalna srca, *
i ne proniču moje putove.
Tako se zakleh u svom gnjevu: *
Nikad neće ući u moj počinak!«

Ant. Dođite poklonimo se Kristu, prvaku pastira. Nastavi čitati