
TIJELOVO
(ili kako se još naziva: Brašančevo, Božji dan)
Značenje:
Jedno viđenje augustinske redovnice Juliane von Lütich. 1209.g. je imala viđenje: velik, pun mjesec, s jednom tamnom mrljom, što se onda protumačilo kao potreba za posebnim blagdanom u čast presvete euharistije. I to je onda pokrenulo cijelu stvar. Blagdan je, u svojoj biskupiji, uveo biskup Robert von Lüttich. Papa Urban IV. (prije je bio arhiđakon u biskupiji Lüttich) na sinodi u Vienni 1311/12. proširio ga je na cijelu Crkvu i konačno papa Ivan XXII. određuje obvezatnost prihvaćanjem bule Transiturus pape Urbana IV. i ubrajanjem u svoj skup dekreta. Prema predaji Toma Akvinski (1225-1274) je sastavio misu i časoslov toga blagdana. Sasvim je sigurno da je on sastavio himan Lauda Sion (hvali Sion Spasitelja)
Posebnost ovog blagdana čine tijelovske procesije koje su, u mnogim krajevima vrlo lijepe i svečane. Za vrijeme protureformacije, tijelovske procesije su se koristile i kao „borbene” da pokažu vjeru i pobožnost. Za vrijeme komunizma su, u mnogim krajevima Hrvatske, bile zabranjene, a u primorskim krajevima su se dopuštale da se pred turistima pokaže kako je vjera slobodna!