2809 – Sveti Lovro Ruiz i drugovi, mučenici

Sv. Lovro Ruiz i drugovi, mučenici

Ova nova četa od šesnaest svetih mučenika spominje se između 1633. -1637. godine. Svi su oni u raznim službama, kao svećenici ili svjetovnjaci, u Nagasakiju u Japanu radili za izgradnju Crkve.

To su bile žrtve progona od 28, veljače 1633, koji je naredio šogun Tokagawa Yemitsu, koji je s ediktom broj 7, udario sve stranaca i njihove pomagače koji “propovijedaju kršćanske zakone”, a bili su zatvoreni u zatvoru Omura.

Japanski mučenici

Ti kršćani su bili izloženi nezamislivim mukama. Očito ljudsko divljaštvo nema granica pri otkrivnju novih načina mučenja. Nemože ih se usporedit niti sa životinjama – one napadaju instiktivno da bi nabavile hranu.

Tehnika nazvana “ana-tsurushi” bila je uvedena upavo tih godina. Osuđenici bi bili zavezani za jednu gredu (nešto slično vješalima) te naglavačke spušteni do pasa u jednu rupu napunjenu otpadom. Tu bi se jadnici u agoniju gušili te bi umirali i patili danima.
Prije “ana-tsurushi” bili bi podvrgnuti drugim vrstama mučenja. Nasilno bi ih nalijevali vodom te bi ih jakim udarcima u stomak natjerivali na povraćanje. Zatim bi im oštre predmete stavljali pod nokte.

Tjelesa bi im bila isječena na komade i pokopana na različita mjesta ili jednostavno spaljena, a pepeo razasut. Službeno objašnjenje je bilo malo sarkastično “smanjit mogućnost da mrtvi uskrsnu”.

Za mučeništvo održana 1637 i 1638 godine biskupijskih Akti su pronađeni početka dvadesetog stoljeća, što je omogućio Svetoj Stolici nastavak Kauze za proglašenjem svetim.

Ivan Pavao II. svečano ih je 18. listopada 1987. na Filipinima proglasio svetima istaknuvši ih kao primjer sloge i jedinstva kršćanske zajednice, kao i Dominikanske obitelji, koja je u njezinu krilu i njoj na službu.

Devet od njih bilo je iz Japana, četvorica iz Španjolske, a po jedan iz Francuske i Italije. Svi su oni bili članovi Dominikanske obitelji jednog i drugog spola. U njihova imena su podatci o godini mučeništva (u zagradi )te datum kad ih se spominje Romanum Martyrologium .

Devet njih bili su svećenici:
Dominik Ibanez Erquicia (1633.), 14. kolovoza
Jakov Kvshei Tomonaga (1633.), 17.kolovoza
Luka Alonso od Duha Svetoga (1633.), 19.listopada
Jordan Ansalone od sv. Stjepana (1634.), 17.studenog
Toma Hioji Rokuzavemom Nishi (1634.), 17. studenog
Antun Gonzalez (1637.), 24.rujna
Vilim Courtet (1637.), 29.rujna
Mihovil iz Aozaraze (1637.), 29.rujna
Vinko Schiwozuka (1637.); 29.rujn

dva brata suradnika:
Franjo Schovmon (1633.) 14. kolovoz
Matej Kohiove od Presv. Ružarija (1633.); 19.listopada

dvije svjetovne sestre:
Magdalena iz Nagasakija (1634.) 15. listopada
Marina iz Omure (1634.); 11.studenog

tri svjetovna suradnika i katehista:
Mihovil Kuribiove (1633.), 17.kolovoza
Lazar iz Kvota (1637.) 29.rujna
Lovro Ruiz iz Manile, otac obitelji, koji je ujedno i prvi mučenik Crkve na Filipinima (1637.). 18.listopada

Zanimljivo je da su plemići vjernici bili malo bolje gledani nego obični vjernici. Razlika je u strogim društvenim podijelama koja je vladala u Japanu. Japanski plemići su mogli izabrat egzil ili Seppuku. Mnogi od njih su pobjegli na Filipine gdje dan danas žive njihovi potomci zvani Mestizos.

U godini izdavanja edikta 1614. biva pogubljen i posljednji japanski biskup tako da nije bilo više nitkog tko bi mogao zaređivat nove svećenike

%d blogeri kao ovaj: