0301 – MISNA ČITANJA

BOŽIĆNO VRIJEME – PONEDJELJAK
03. SIJEČANJ -Svagdan ili: Presveto Ime Isusovo

MISNA ČITANJA
📖: 1Iv 2,29 – 3,6; Ps 98,1.3cd-6; Iv 1,29-34 ili od spomendana: Fil 2,1-11; Ps 8,4-9; Lk 2,21-24

Prvo čitanje:1 Iv 2, 29 – 3,6
Tko god u njemu ostaje, ne griješi.

Čitanje Prve poslanice svetog Ivana apostola
Ljubljeni! Ako znate da je on Pravednik, znate i da je svaki koji čini pravdu od njega rođen. Gledajte koliku nam je ljubav darovao Otac: djeca se Božja zovemo, i jesmo. A svijet nas ne poznaje zato što ne poznaje njega.
Ljubljeni! sad smo djeca Božja i još se ne očitova što ćemo biti. Znamo: kad se očituje, bit ćemo njemu slični jer vidjet ćemo ga kao što jest.I tko god ima tu nadu u njemu, čisti se kao što je on čist. Tko god čini grijeh, čini i bezakonje; ta grijeh je bezakonje. I znate: on se pojavi da odnese grijehe i grijeha nema u njemu. Tko god u njemu ostaje, ne griješi. Tko god griješi, nije ga vidio nit upoznao.
Riječ Gospodnja.

Otpjevni psalam:98, 1.3-6
Pripjev:Svi krajevi svijeta vidješe spasenje Boga našega.

Pjevajte Gospodinu pjesmu novu,
jer učini djela čudesna.
Pobjedu mu pribavi desnica njegova
i sveta mišica njegova.
Svi krajevi svijeta vidješe
spasenje Boga našega.
Sva zemljo, poklikni Gospodinu,
raduj se, kliči i pjevaj!
Zapjevajte Gospodinu uz citru
uz citru i zvuke glazbala;
uz trublje i zvuke rogova:
kličite Gospodinu kralju!

Evanđelje: Iv 1, 29-34
Evo Jaganjca Božjega!

Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu
Sutradan Ivan ugleda Isusa gdje dolazi k njemu pa reče: »Evo Jaganjca Božjega koji odnosi grijeh svijeta! To je onaj o kojem rekoh:
Za mnom dolazi čovjek koji je preda mnom jer bijaše prije mene!«
»Ja ga nisam poznavao, ali baš zato dođoh i krstim vodom da se on očituje Izraelu.« I posvjedoči Ivan: »Promatrao sam Duha gdje s neba silazi kao golub i ostaje na njemu. Njega ja nisam poznavao, ali onaj koji me posla vodom krstiti reče mi: ‘Na koga vidiš da Duh silazi i ostaje na njemu, to je onaj koji krsti Duhom Svetim.’ I ja sam to vidio i svjedočim: on je Sin Božji.«
Riječ Gospodnja

NAPOMENA:
▪ Na svagdane božićnoga vremena poslije 2. siječnja može se slaviti ili misa svagdana ili misa svetca ili misa jednoga od svetaca čiji je spomendan, ili pak misa o bilo kojem svetcu koji je na taj dan upisan u Martirologiju (OURM 355b). ▪ U te dane zabranjene su mise »za razne potrebe« i zavjetne mise. Ali, ako to traži istinska potreba ili pastoralna korist, može se u slavlju s narodom uzeti misa koja odgovara toj potrebi ili koristi, prema prosudbi upravitelja crkve ili samoga svećenika slavitelja (OURM 376). ▪ Zabranjene su »svagdanje« mise za pokojne (OURM 381)

Komentiraj